Gå til innhold

Hvor mange bøker leser du på et år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer veldig. Noen år leser jeg mange, men da er det kanskje snakk om en del tynne bøker og/eller bøker som ikke er så krevende. Andre år færre, men kanskje tykkere og/eller mer krevende bøker. Noen år har jeg et romslig skjema og har mye tid til å lese, andre ganger har jeg et så fullpakket skjema at jeg knapt har tid til å tenke på bøker. Og så kommer det an på leselysten, for den går i bølger. Det hender jeg går på en smell hvor jeg ikke har overskudd til å lese i det hele tatt, mens andre ganger er jeg i en god flyt og leser mye på kort tid. Så langt i 2021 har jeg hatt både perioder med god flyt og perioder med lite overskudd. 

Egentlig leser jeg ganske sakte, og jeg er ikke noen stor fan av lydbøker, derfor får det gå i det tempoet det gjør. Jeg merker at om jeg blir for fokusert på å telle bøker, har jeg lett for å velge bort tykkere og mer utfordrende bøker, og det er jo ikke noe mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Noen perioder leser jeg flere i uka, mens andre ganger kan det ta et par uker før jeg starter på en ny bok. Leser kanskje i snitt 50 bøker i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Inkludert lydbøker blir det over 250 i år, uten lydbøker, litt over 100-130-ish. Ofte lytter og leser jeg parallellt hvis boka finnes på biblioteket og Storytel. Så kommer det også anpå type bok og lengde.. Da jeg dette Dostojevski tok det meg to uker, mens en feel-good bok er noe jeg enkelt og fort leser meg gjennom. Skal sies at jeg har vært sykmeldt store deler av dette året, og har hatt det mange sikkert anser som «luksusproblem» mtp ledig,tid. For meg har det føltes mye mer givende å lese enn å skulle se,på tv eller scrolle sosiale medier dagen lang. Lydbøker har også vært godt selskap på rusleturer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 7.46):

Hvor mange skjønnlitterære bøker leser du i året? Jeg prøver å lese 104 skjønnlitterære bøker hvert år, altså to bøker i uken.

Anonymkode: f4568...cdd

Snikskryting virker ikke med anonym konto.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det rundt 40 bøker. Men har ikke lest noen tunge bøker eller mursteiner i år. Da hadde tallet vært færre. 

Anonymkode: 4eee1...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 50 og 60, inkludert lydbøker. Har lang kjøring til jobb, så blir en del bøker i bilen. 😊

Anonymkode: 30991...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X antall barnebøker - 2-10 år for 3 barn, leser et kapittel hver kveld til hver av dem. De elsker å bli lest for, og det er en hyggelig stund for oss begge og fin slutt på dagen. 

Har dessverre ikke tid eller overskudd til å lese annet enn for de for tiden. Leste 1-2 bøker i måneden før jeg fikk barn. Får en god liste med bøker å ta igjen når den tid kommer da😀 Har et notat på telefonen med liste på bøker på vent😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk aldri telt etter, så det vet jeg ikke. Men kjøper nye bøker stadig vekk, hver måned omtrent. Nå har jeg en periode der jeg er helt oppslukt og interessert i historien om neandertalere, hvorfor de døde ut og hvordan vi, homo sapiens, bærer med oss gener og dna fra dem. Har kjøpt flere bøker om det, og de to siste ligger og venter på å bli lest på bordet i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser 1 - 2 bøker i uka. Er ufør, og lite glad i å se på TV, ser ingen serier osv. Leser nok 2 bøker i uka på vinteren, litt mindre på sommeren.

Anonymkode: 9d7fa...ec1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 7.46):

Hvor mange skjønnlitterære bøker leser du i året? Jeg prøver å lese 104 skjønnlitterære bøker hvert år, altså to bøker i uken.

Anonymkode: f4568...cdd

Min drøm....

Til nå 16..

Kun krim.

Anonymkode: e5027...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 9.12.2024 den 7.06):

Det har jeg faktisk aldri telt etter, så det vet jeg ikke.

Et lite tips. Hvis du bruker bokelskere.no og legger inn bøkene dine der, så får du opp hvor mange du har lest hvert år. Veldig fin nettside for å holde oversikt når man har litt for mange bøker☺️

Anonymkode: e368f...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Et lite tips. Hvis du bruker bokelskere.no og legger inn bøkene dine der, så får du opp hvor mange du har lest hvert år. Veldig fin nettside for å holde oversikt når man har litt for mange bøker☺️

Anonymkode: e368f...49d

Goodreads likeså 

Anonymkode: 4eee1...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 4.33):

Det er ikkje talet som betyr noko.

Anonymkode: 54498...2b6

I denne tråden et tallet poenget.

Anonymkode: 8da19...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20-25 😃 var en periode jeg ikke leste, så er deilig å endelig lese igjen.

Anonymkode: 491e4...ee8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 9.33):

Mellom 50 og 100. Leser 1-2 bøker i uka.

Anonymkode: a5cc6...668

Samme her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...