Gå til innhold

Er 8 privatisteksamener mulig på 1 semester, ved siden av studie på universitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Tror dere det er realistisk å klare 8 privatisteksamener på 1 semester, ved siden av studie på universitet? Studiet på universitetet er ikke veldig krevende, og vil gå på det for å få 2 tilleggspoeng.

De 8 privatisteksamenene er fremmedspråk muntlig + skriftlig, kjemi muntlig + skriftlig, S1 + S2 matte, gym, og historie. Jeg kan veldig mye om flere av disse fagene fra før, og skal lese jevnt på de allerede nå, og frem til høsten.

Jeg håper bare ikke at noen av fagene krasjer med eksamensdato for studiet på universitetet....

Hva mener dere? 

Anonymkode: 96904...085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg blir veldig mye.

Jeg kjenner noen som studerer dobbelt løp og jobber ved siden av og klarer dette. Men dette mennesket har en hjerne som virker som det er laget av noe helt annet enn vår.

Jeg tror det blir for mye rett og slett. Du kommer nok til å slite deg ned, for så å ende med veldig dårlige karakterer. 

Anonymkode: 0726b...545

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på fagene, hvor raskt du lærer og hvor flink du er.

Hvis du kun tar universitetsfag for å få ekstrapoeng, kan du lese nok til at du består uten å få god karakter. Og hvis du er av den skoleflinke typen som ikke trenger mer enn å lese raskt gjennom pensum én gang før eksamen for å gjøre det bra, vil det nok gå.

Anonymkode: f02cb...90c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det tror jeg blir veldig mye.

Jeg kjenner noen som studerer dobbelt løp og jobber ved siden av og klarer dette. Men dette mennesket har en hjerne som virker som det er laget av noe helt annet enn vår.

Jeg tror det blir for mye rett og slett. Du kommer nok til å slite deg ned, for så å ende med veldig dårlige karakterer. 

Anonymkode: 0726b...545

Tusen takk for svar!

Men hva om jeg lærer meg alle fagene i sommer, og vedlikeholder det i høst, istedenfor å nipugge måneden før? Jeg har hatt kjemi og matte i år også... Hvertfall gym, historie og (kanskje) fremmedspråk, er jo mindre krevende å lære seg på forhånd? Jeg tenkte å ta fremmedspråk 3, og har bare hatt fremmedspråk 2. Men tenkte å lære veldig mye av språket i sommer.... 

Anonymkode: 96904...085

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor? Kan du søke med 23/5 regelen i stedet, da trenger du ikke så mange fag.

Anonymkode: 890b6...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...