AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Del Skrevet 20. mai 2021 Vi har hus (boliglån) og to biler (lån, men ikke særlig dyre biler). Vi har lyst på en liten campingvogn (30-40 000kr) nå til sommerferien. Vi har greie inntekter, ingen problemer med å betale ned på lån og regninger og vet vi vil ha råd til et line lån til. Vi har litt penger stående på buffer, men dette vil vi jo gjerne ha til annet nødvendig om plutselig noe må fikses/kjøpes nytt hjemme. Er det dumt å ta et slik lån? Har det mye å si for senere? Et slikt lån vil vi jo gjerne betale ned så raskt som mulig. Anonymkode: d44ee...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Del Skrevet 21. mai 2021 Jeg personlig hadde ikke kjøpt campingvogn om jeg hadde så lite penger at jeg måtte tatt lån for å kjøpe en til 30000 - 40000. Jeg kjøpte campingvogn i fjor til 240000, og betalte da 100000 i egenandel og tok 140000 i lån som jeg betalte ned på et halvt år. Hadde da ingen lån fra før annet enn boliglån. Jeg foretrekker å ha minst mulig lån og om jeg tar lån, betaler jeg ned så fort som mulig. Sparer meg store summer i renteutgifter på den måten. Anonymkode: e3be6...a83 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Del Skrevet 21. mai 2021 Siden rentene er så lave nå så koster det ikke stort å ta opp lån, så jeg skal gjøre det samme selv. De pengene jeg kunne brukt i egenkapitalen blir heller gode penger å bruke på ferien Anonymkode: 2b09e...b77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg personlig hadde ikke kjøpt campingvogn om jeg hadde så lite penger at jeg måtte tatt lån for å kjøpe en til 30000 - 40000. Jeg kjøpte campingvogn i fjor til 240000, og betalte da 100000 i egenandel og tok 140000 i lån som jeg betalte ned på et halvt år. Hadde da ingen lån fra før annet enn boliglån. Jeg foretrekker å ha minst mulig lån og om jeg tar lån, betaler jeg ned så fort som mulig. Sparer meg store summer i renteutgifter på den måten. Anonymkode: e3be6...a83 Hvis du har så god råd, hvorfor sparte du ikke opp i stedet for å ta lån? Det er jo enda billigere. Anonymkode: a3f89...e24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor sparte du ikke opp i stedet for å ta lån? Det er jo enda billigere Det er ingen automatikk i at det er billigere å bruke sparepengene. F.eks. aksjefondet Dnb Global Indeks hadde i 2020 en avkastning på nesten 14%, For at din påstand skal være sann må renten på lånet da være over 14%. Betaler du over 14% rente for et lån til campingvogn blir du grundig lurt. https://www.dnb.no/lan/caravanlan Anonymkode: 4f30d...bbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du har så god råd, hvorfor sparte du ikke opp i stedet for å ta lån? Det er jo enda billigere. Anonymkode: a3f89...e24 Fordi jeg ville bruke campingvogna i ferien og ikke hadde nok til den før på senhøsten. Anonymkode: e3be6...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Del Skrevet 21. mai 2021 Skal man kjøpe en vogn til 30-40000 (som jeg forøvrig vil fraråde) så må man vel gjøre dette med pant i bolig eller forbrukslån. Å få lån med pant i en så gammel vogn kan nok glemmes. Ville uansett ikke kjøpt noe til særlig under 70-80000 om man faktisk ønsker en god opplevelse av det å campe. Anonymkode: 156b3...256 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Del Skrevet 21. mai 2021 Hadde aldri i livet tatt opp lån for å kjøpe campingvogn... Anonymkode: f48d3...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 21. mai 2021 #9 Del Skrevet 21. mai 2021 Skal du produsere fantastiske minner for ungene dine med denne campingvogna? Isåfall er det hundre prosent verdt det, også om du må ta lån. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #10 Del Skrevet 22. mai 2021 Mange som leier ut campingvogn nå... tenk over hvor mye dere faktisk vol bruke den. Er det verd det? Anonymkode: bfc4f...5a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå