AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Fravær av noe større er grunnen til livsmestringsforkuset i den vestlige kultur. Vi har vendt oss mot terapeuter og selvutvikling i håp om å få den moderne utgaven av frelse, nemlig mental helse. Vi som kultur har avblåst vår søken etter en høyere mening med tilværelsen, og tatt til takke med fred i sinnet. Men samtidig er gode betingelser for sinnsro stadig vanskeligere å finne. Skylden finnes både hos den politiske høyresiden og deres blinde tro på markedskreftene og uendelig økonomisk vekst, og hos venstresiden og deres progressive og nedbrytende syn på samfunn, kultur og identitetspolitikk. Sammen har de sørget for svekket fellesskapsfølelse og løsere bånd til familie og sted, og dermed forsvant muligheten for ro i sjelen. Det finnes et latent savn hos mange i dag etter fellesskap, tradisjoner og forutsigbarhet. I årtier er vi blitt oppmuntret til frihet, til å velge og selv ta styringen over livet vårt, en frihet som i starten helt sikkert føltes saliggjørende, men som etter hvert er blitt utmattende og meningsløs. Resultatet er stadig flere med psykiske problemer, og gode tider for psykologer og produsenter av psykofarma. Anonymkode: d1a5e...b2d 7
Jdz Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Ok. Mener du vi bør underkaste oss et konservativt religiøst militærdiktatur for å redde oss selv? Personlig har jeg det veldig bra med meg selv og min personlige frihet. Jeg er sikkert ikke den eneste. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #3 Skrevet 24. mai 2021 Vi finner ingen holdepunkter for at utbredelsen av psykiske lidelser øker i den voksne befolkningen. Derimot observerer vi en bekymringsfull økning i andelen unge jenter som rapporterer et høyt nivå av psykiske plager og som oppsøker helsetjenesten for sine plager. Når det gjelder rusbrukslidelsene, er det med bakgrunn i økt alkoholkonsum grunn til å anta at det har vært en økning i andelen med alkohollidelser. Misbruk knyttet til vanedannende legemidler ser ut til å ha ligget stabilt de siste årene. Vi har ikke sikker kunnskap om utviklingen av skadelig bruk av illegale rusmidler. Forekomsten av psykiske plager er høyere blant innvandrere fra lav og middelinntektsland enn i den øvrige befolkningen. Dette finner vi for både voksne og barn og unge med innvandrerbakgrunn. Det er imidlertid store forskjeller avhengig av hvilket land de kommer fra. Innvandrere har gjennomgående mindre kontakt med helsetjenesten for psykiske plager enn det den øvrige befolkningen har. Den norske befolkningen har jevnt over god livskvalitet. De fleste ungdommer er fornøyde med livet sitt og foreldrene sine. Tre av fire ungdommer tror de vil få et godt og lykkelig liv. Det norske lykkenivået har økt noe de siste årene. Også tilfredshet med livet har vært noe høyere i Norge de siste ti årene enn i årene forut. https://www.fhi.no/publ/2018/psykisk-helse-i-norge/ Anonymkode: a3617...5dc
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #4 Skrevet 24. mai 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi finner ingen holdepunkter for at utbredelsen av psykiske lidelser øker i den voksne befolkningen. Derimot observerer vi en bekymringsfull økning i andelen unge jenter som rapporterer et høyt nivå av psykiske plager og som oppsøker helsetjenesten for sine plager. Når det gjelder rusbrukslidelsene, er det med bakgrunn i økt alkoholkonsum grunn til å anta at det har vært en økning i andelen med alkohollidelser. Misbruk knyttet til vanedannende legemidler ser ut til å ha ligget stabilt de siste årene. Vi har ikke sikker kunnskap om utviklingen av skadelig bruk av illegale rusmidler. Forekomsten av psykiske plager er høyere blant innvandrere fra lav og middelinntektsland enn i den øvrige befolkningen. Dette finner vi for både voksne og barn og unge med innvandrerbakgrunn. Det er imidlertid store forskjeller avhengig av hvilket land de kommer fra. Innvandrere har gjennomgående mindre kontakt med helsetjenesten for psykiske plager enn det den øvrige befolkningen har. Den norske befolkningen har jevnt over god livskvalitet. De fleste ungdommer er fornøyde med livet sitt og foreldrene sine. Tre av fire ungdommer tror de vil få et godt og lykkelig liv. Det norske lykkenivået har økt noe de siste årene. Også tilfredshet med livet har vært noe høyere i Norge de siste ti årene enn i årene forut. https://www.fhi.no/publ/2018/psykisk-helse-i-norge/ Anonymkode: a3617...5dc Det er sikkert derfor det har vært en femdobling av bruken av antidepressiva siste 20 år. Anonymkode: d1a5e...b2d 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #5 Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi finner ingen holdepunkter for at utbredelsen av psykiske lidelser øker i den voksne befolkningen. Derimot observerer vi en bekymringsfull økning i andelen unge jenter som rapporterer et høyt nivå av psykiske plager og som oppsøker helsetjenesten for sine plager. Når det gjelder rusbrukslidelsene, er det med bakgrunn i økt alkoholkonsum grunn til å anta at det har vært en økning i andelen med alkohollidelser. Misbruk knyttet til vanedannende legemidler ser ut til å ha ligget stabilt de siste årene. Vi har ikke sikker kunnskap om utviklingen av skadelig bruk av illegale rusmidler. Forekomsten av psykiske plager er høyere blant innvandrere fra lav og middelinntektsland enn i den øvrige befolkningen. Dette finner vi for både voksne og barn og unge med innvandrerbakgrunn. Det er imidlertid store forskjeller avhengig av hvilket land de kommer fra. Innvandrere har gjennomgående mindre kontakt med helsetjenesten for psykiske plager enn det den øvrige befolkningen har. Den norske befolkningen har jevnt over god livskvalitet. De fleste ungdommer er fornøyde med livet sitt og foreldrene sine. Tre av fire ungdommer tror de vil få et godt og lykkelig liv. Det norske lykkenivået har økt noe de siste årene. Også tilfredshet med livet har vært noe høyere i Norge de siste ti årene enn i årene forut. https://www.fhi.no/publ/2018/psykisk-helse-i-norge/ Anonymkode: a3617...5dc HVA? er dette noe korrupt? Synes nesten ikke jeg hører annet enn syting fra mine medborgere jeg. Politikken er fæl, fremtiden er mørk, alt er urettferdig i dag, alt er dyrt osv.. Anonymkode: 1df05...a3b
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #6 Skrevet 24. mai 2021 Og vi fortsetter å heve standarden også. Vi gjør mindre selv, vi skaper ting som gjør det for oss. Fordelen er at vi sparer kroppen for belastning, vi slipper å gjøre enkelte kjedelige ting, men dumheten øker med dette. Hva kan skje dersom alt dette plutselig kollapser??? Vi kommer ikke til å vite hvordan vi gjør ting. Så det vi jobber mot er for meg ganske meningsløst, så jeg går her og prøver å velge blandt de ting jeg kan trives best med. Jeg vil jo også heve levestandarden, jeg tror det ligger i oss som innstinkt, men jeg er liksom fornøyd også. Jeg synes det er viktigere å finne noe som gir en mening med livet, og det er ikke materialisme. Jeg går etter ting som gir minner, men det er vanskelig nå der alt skal styres av hvor mye penger du har, hvor mange sosiale poeng du har tjent osv osv.. Folk har blitt så selvsentrert at det er vondt å se på, og sosiale medier er grunnen. Anonymkode: 1df05...a3b
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #7 Skrevet 25. mai 2021 Det er her derfor det bør komme et datibgsprogram på tv for de uføretrygd fordi da har de noe å støtte opp om problemene sine og de får hjelp i hverdagslivet. Hva er livet uten kjæreste og barn? Ingenting at da kunne en like godt tatt livet av seg. Finner de uføre hverandre kan vi som staten Norge og ha spart mye penger fordi da KAn De uføre også hjelpe hverandre med utgiftene sine Anonymkode: b8dee...c25 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå