AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Del Skrevet 20. mai 2021 Noen som har gutter som har adhd? Merket du tegn fra babyalder? Jeg selv har adhd, og en baby på 9 mnd. Han er full i energi, sitter aldri stille, sitter å humper på tripptrappatolen ved matbordet osv 😂 Er litt morsomt, så jeg lurer på om det er noen der ute som har gutter, som eventuelt fikk symptomer fra babystadiet? Anonymkode: f587b...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Del Skrevet 20. mai 2021 Ikke sykeliggjør normal utvikling. Anonymkode: af5fb...c4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke sykeliggjør normal utvikling. Anonymkode: af5fb...c4f Jeg sykeliggjør ingenting, jeg spør av ren nyskjerrighet. Jeg har adhd, jeg tenker og grubler på mye rart uten å ha en baktanke bak det 😉 Anonymkode: f587b...255 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Noen som har gutter som har adhd? Merket du tegn fra babyalder? Jeg selv har adhd, og en baby på 9 mnd. Han er full i energi, sitter aldri stille, sitter å humper på tripptrappatolen ved matbordet osv 😂 Er litt morsomt, så jeg lurer på om det er noen der ute som har gutter, som eventuelt fikk symptomer fra babystadiet? Anonymkode: f587b...255 Helt normalt. Alle babyer/småbarn er mini-ADHD-folk. Er en grunn til at man skal være mye eldre for at en diagnose skal settes. De er av natur hyperaktive, null impulskontroll, tre sekunders fokusering på én lek før den neste begynner, osv. Når det skal sies, så viser de aller fleste med ADHD tegn på dette i tidlig alder, det er jo medfødt. Man vil jo da merke at ungen er veldig mye mer hyperaktiv (eller andre symptomer) enn andre barn i den alderen. Men for å merke dette må man jo ha et godt, bredt sammenligningsgrunnlag, for unger kan jo være veldig forskjellige og fortsatt være innenfor normalen. Anonymkode: 4f93d...205 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadzia Skrevet 21. mai 2021 #5 Del Skrevet 21. mai 2021 Med eldstemann som har kraftig adhd, merket vi det fra 8-mnd alder. Men kunne ikke si det bastant før han var fire. Tok enda to år før han ble utredet. Med minstemann har det vært søvntrøbbel fra dag en. Men alle de andre tegnene kom ikke før han var nærmere fire. Han var aktiv han og. Men ikke sånn som storebroren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Del Skrevet 21. mai 2021 Jeg har et barn i familien jeg er overbevist om har adhd og har mistenkt det siden barnet var svært lite. Store søvnproblemer helt siden fødselen og et ekstremt aktivitetsnivå, og etterhvert som det ble eldre problemer sosialt grunnet kraftig «egoisme». Barnet krysser av på alle punktene på symptomlisten. Foreldrene mener dessverre at det ikke er noe «galt» med barnet og det er ikke utredet. Håper skolen tar tak i situasjonen slik at barnet kan få en bedre hverdag.. Anonymkode: cd8e8...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et barn i familien jeg er overbevist om har adhd og har mistenkt det siden barnet var svært lite. Store søvnproblemer helt siden fødselen og et ekstremt aktivitetsnivå, og etterhvert som det ble eldre problemer sosialt grunnet kraftig «egoisme». Barnet krysser av på alle punktene på symptomlisten. Foreldrene mener dessverre at det ikke er noe «galt» med barnet og det er ikke utredet. Håper skolen tar tak i situasjonen slik at barnet kan få en bedre hverdag.. Anonymkode: cd8e8...7eb Mange barn er bare dårlig følelsesregulert! Det er ikke nødvendigvis ADHD. Anonymkode: 227f3...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Del Skrevet 21. mai 2021 Det er mulig man kan merke noe tidlig, men så er det så normalt for babyer å småbarn å være veldig aktive også, så det blir ikke mulig å skille. Noen barn er helt klart mer aktive enn andre, men det er normalt at småbarn er svært aktive og ikke kan konsentrere seg om noe over tid. Vi har to barn som begge er aktive, men den yngste noen hakk mer enn den eldste. Hun sitter f.eks også og hopper i matstolen, og er aldri helt i ro. Ei venninne har et barn med ADHD, og jeg husker at han også var aktiv. Men jeg tror nesten yngstejenta her er hakket mer urolig, i hvert fall akkurat nå for tiden (ett år). Anonymkode: 3a98d...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Del Skrevet 21. mai 2021 Jeg tok det opp på helsestasjonen da min var 8 mnd. Var sikker på at hun kom til å sette ned foten for slik prat så tidlig. Jeg forklarer bare at dette finnes på begge sider av familien, mine søsken har det selv om jeg ikke har det. Pappaen til barnet har det og alle i hans familie, mine foreldre har det også. Så da er det ganske stor mulighet for det. Jeg sier det fordi jeg ser energien på babyen. Hun svarer at noen barn kan begynne utredning allerede i barnehagealder. Det er derfor viktig for oss å være ekstra nøye på rutiner. Så får vi se om barnet plages av rastløshet, ellers ser jeg ingen grunn til utredning. Anonymkode: dc5ac...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #10 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tok det opp på helsestasjonen da min var 8 mnd. Var sikker på at hun kom til å sette ned foten for slik prat så tidlig. Jeg forklarer bare at dette finnes på begge sider av familien, mine søsken har det selv om jeg ikke har det. Pappaen til barnet har det og alle i hans familie, mine foreldre har det også. Så da er det ganske stor mulighet for det. Jeg sier det fordi jeg ser energien på babyen. Hun svarer at noen barn kan begynne utredning allerede i barnehagealder. Det er derfor viktig for oss å være ekstra nøye på rutiner. Så får vi se om barnet plages av rastløshet, ellers ser jeg ingen grunn til utredning. Anonymkode: dc5ac...f83 Det er mulig å få diagnosen allerede i barnehagealder ja, dersom symptomene er klare og det er kjent adhd i familien. Anonymkode: dbde9...43d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå