Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå spør jeg av nysgjerrighet ift andre sine erfaringer, så slike sure kommentarer om at «det går ikke an» og «det er ikke fysisk mulig» gidder jeg ikke i tråden her - for det er helt tydelig at mange kjenner på sånn så tidlig, og noen vet det rett etter unfangelsen! 

så, i dag har jeg hatt murringer i rygg og mage, og diaré. Jeg har pleid å få diaré dagen før mens, og noen ganger ved el... så jeg lurer på om det KAN HENDE at egget fester seg? Har ikke spist noe verken dårlig eller annerledes, så er nok ikke det..

når dere ble gravide, og bare visste det, hva merket du? Når merket du? Eller bare visste du det inni deg, men uten å ha symptomer i det hele tatt?

dør etter å teste! Men vet det er totalt meningsløst før dpo10🤣

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tålmodighet er din venn noen dager til 🌟👏

Anonymkode: 9f5ec...e5f

Skrevet

Var sikker fra 8 dpo, for da hadde jeg stikk i lyskene ved bevegelse (opp av sofaen, snuing, ut av bilen osv), typ vonde hekseskudd, men testet ikke positivt før 10 dpo, ble dog kjemisk abort, så fikk svak strek i 3 dager, før jeg blødde fra 14 dpo.

Men tror 5 dpo er veldig tidlig å kjenne noe som helst annet enn pms.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke sur, bare realist. Det man kjenner 5 dpo er symptomer som kommer etter eggløsning. Og tilfeldigvis har flere kjent disse symptomene og blitt gravid. Gi det noen dager så tester du  :bond:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

5dpo kjenner man ikke graviditetssymptomer, da kroppen ikke har begynt å produsere hcg enda. Egget fester seg en gang mellom 5 og 7 dpo, og det er først etter at egget er festet at kroppen begynner produksjonen av hcg. Det du kjenner på er symptomer som kommer av eggløsning eller pms, og dette er symptomer du også kan få ved en graviditet :) vent til minimum 8 dpo med å teste, og skulle testen være negativ da, ville jeg ventet med ny test til 10 dpo. 
Lykke til, håper du får positiv test om noen dager :) 

Anonymkode: 1dd9d...df1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 DPO selv i dag :) Tror nok som de andre sier at det kan være tegn både på eggløsning og mensen. Og man føler jo ekstra nøye med på ting når man prøver. Vi prøver nå på barn nr 2. Eller mer et halvveisforsøk denne mnd, men tenker å starte ordentlig fra neste mnd.

Blitt gravid 3 ganger men mistet 2 ganger. Kjente ikke noe spesielt annerledes de gangene jeg ble gravid. Men alle gangene så bare "visste" jeg at testen kom til å være positiv, uten at jeg kan forklare hvorfor! 

Anonymkode: 50245...9f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

5 DPO selv i dag :) Tror nok som de andre sier at det kan være tegn både på eggløsning og mensen. Og man føler jo ekstra nøye med på ting når man prøver. Vi prøver nå på barn nr 2. Eller mer et halvveisforsøk denne mnd, men tenker å starte ordentlig fra neste mnd.

Blitt gravid 3 ganger men mistet 2 ganger. Kjente ikke noe spesielt annerledes de gangene jeg ble gravid. Men alle gangene så bare "visste" jeg at testen kom til å være positiv, uten at jeg kan forklare hvorfor! 

Denne venteperioden er jammen kjedelig🤣 skulle ønske jeg også bare VISSTE. For meg er det liksom bare STERKT håp.

Anonymkode: fab97...7f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Denne venteperioden er jammen kjedelig🤣 skulle ønske jeg også bare VISSTE. For meg er det liksom bare STERKT håp.

Anonymkode: fab97...7f8

Trodde jeg skulle greie å være litt mer avslappet med prøving til nr 2. Men er liksom ikke til å unngå at jeg går å teller dager og vet hvor jeg er i syklusen til en hver tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var overbevist om at jeg følte meg gravid 5 dager etter samleie, jeg hadde leamus i livmoren og det bare kjentes veldig annerledes ut. Husker at jeg sa det til både mannen min og et par venninner at "nå har det klikka for meg, man kan jo ikke kjenne sånt så tidlig". Men jaggu testa jeg positivt 3 dager senere. Er over 12 uker på vei nå. Det kan selvsagt ha vært en tilfeldighet, men jeg har 2 barn fra før, så kanskje man blir bedre kjent med kroppen sin og merker ting lettere etter hvert. Jeg har i hvert fall aldri hatt sånne symptomer når jeg ikke har vært gravid. Krysser fingrene for deg! :) 

Anonymkode: 6a41a...e94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...