AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Det er em gutt i nabolaget som er ekstremt uhøflig, frekk som rett og slett mobber andre. Han har alltid 2-3 andre gutter med seg, men tydelig at han er lederen. Han står ofte utenfor nærbutikken og kommenterer og plager tilfeldig forbipasserende. Dette gjelder både voksne og barn. Han klappset en dame på rumpa og kom med noen kommentarer, da hun skjelte han ut, dro han og kompisene og kastet stein på vinduet hennes. Dette er kun en hendelse. Samme guttegjeng pleier å ringe på og stikke av eller stå utenfor butikken med en chips pose i hånda og slenge stygge kommentarer til tilfeldig forbipasserende. Min mann som har utenlandsk utsende har fått ett par stygge kommentarer, dette var på vei ut av butikken. Hva gjør vi? Vi har en Facebook gruppe, der ser jeg at flere har kommentert at samme guttegjeng ringer på stikker av, kommer med stygge kommentarer eller i verste fall riper opp bilene til folk (vi har heldigvis garasjeplass). Anonymkode: f2416...561
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Hvor gamle er denne gjengen her? Anonymkode: bf96b...db0
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle er denne gjengen her? Anonymkode: bf96b...db0 11-12 år gamle. Anonymkode: f2416...561
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 I første omgang: Prater med foreldrene om dere har mulighet til å finne ut hvem det er. I andre omgang: Henvender dere til lokalt politi og uttrykker bekymring. De har gjerne en forebyggende-gruppe som kan ta en prat, og vurdere evt videre henvendelse til andre instanser. Anonymkode: d95bd...657 7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Politiet? Jeg ville ikke turt å gå på den butikken, og hadde fått panikk om de kom og plaget meg hjemme. Høres både sykt og helt merkelig ut..
Morten1 Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Her er det en ting som funker, dere går sammen og tar tak i gutten, følger han hjem og konfronterer foreldre hans om det han driver med. Han vil tape mye ansikt ovenfor de andre og dermed vil trakasseringen slutte 13
Hannah80 Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Er det ingen som sier ifra til gutten, idet han lirer ut av seg disse kommentarene? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): første omgang: Prater med foreldrene om dere har mulighet til å finne ut hvem det er. Det er ett stort borettslag, boområde med mange blokker, aner ikke hvem foreldrene er og synes det er vanskelig å finne ut. Anonymkode: f2416...561
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Er det ingen som sier ifra til gutten, idet han lirer ut av seg disse kommentarene? De fleste, inkludert mannen min, bare overser han. Men som sagt det var en som skjelte han skikkelig ut, da dro de hjem til henne og kasta stein på vinduet hennes. Anonymkode: f2416...561
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Kan nærbutikken gjøre noe? Vet de om problemet? Er det kameraer utenfor butikken eller i nærheten som kan ha filmet noe av dette? Anonymkode: 47d79...454 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 I gamle dager var det kun en eneste ting som fungerte på slike, og det var en skikkelig runde med juling og trusler. Hadde det vært utenfor min butikk, hadde jeg bøyd meg ned og hvisket noen ord inn i øret på snørrvalpen. Jeg skal love dere han hadde kuttet ut. Anonymkode: ed73f...79c 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Vær frekk tibake. Eller le av dem når de sier noe frekt, på den måten man ler av små barn når de sier/gjør noe som er dumt, men litt søtt også. Anonymkode: 1e4a7...783 1
Gjest Timeplan Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 En tiåring? Jeg er nok (dessverre) tilbøyelig til å ta igjen med samme mynt. Hvor vanskelig er det å skremme en gjeng med drittunger som leker tøffing utenfor sin nærmeste Bunnpris? Du får det til å høres ut som om de terroriserer nabolaget helt uimotsagt, men det er jo bare barn vi snakker om her.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Det er da sikkert noen som vet hvor den ungen bor? Ta det opp med foreldrene. Og der de kastet stein på vinduet og riper opp biler må anmeldes. Det er foreldrene som er ansvarlige. Anonymkode: bf96b...db0 3
ltfutt Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta det opp med foreldrene. I de fleste slike tilfeller er det foreldrene som er problemet.. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 Ta det opp med foreldrene, og om du ikke får noe napp der (som du sannsynligvis ikke gjør siden han driver på slik in the first place), så kontakter du politiet og sender barnevernet på de udugelige foreldrene. Evt. flytter til et sted med litt mindre... blokker... Anonymkode: c2f44...bf7 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ett stort borettslag, boområde med mange blokker, aner ikke hvem foreldrene er og synes det er vanskelig å finne ut. Anonymkode: f2416...561 Kan du spionere på gutten og følge etter hvor han bor? Du kan ringe politiet. De kan ordne opp i dette. Anonymkode: ab446...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Timeplan skrev (2 timer siden): En tiåring? Jeg er nok (dessverre) tilbøyelig til å ta igjen med samme mynt. Hvor vanskelig er det å skremme en gjeng med drittunger som leker tøffing utenfor sin nærmeste Bunnpris? Du får det til å høres ut som om de terroriserer nabolaget helt uimotsagt, men det er jo bare barn vi snakker om her. Jeg har selv vært 10 år og selv om jeg var barn forstod jeg veldig godt hva som var rett og galt. Anonymkode: ab446...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan nærbutikken gjøre noe? Vet de om problemet? Er det kameraer utenfor butikken eller i nærheten som kan ha filmet noe av dette? Anonymkode: 47d79...454 Ja, man kan si ifra at det står en guttegjeng utenfor butikken og trakassererer kundene. Anonymkode: ab446...b6b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 Morten1 skrev (7 timer siden): Her er det en ting som funker, dere går sammen og tar tak i gutten, følger han hjem og konfronterer foreldre hans om det han driver med. Han vil tape mye ansikt ovenfor de andre og dermed vil trakasseringen slutte Dette. Og melde til Barnevernet umiddelbart. Anonymkode: 0de99...88b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå