Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fødte for to døgn siden og revnet veldig lite. Et par 1-2 grads. Blør ikke veldig mye lengre, men når jeg tar av meg trusen for å gå på do renner det ut det jeg tror er tiss. Men kjenner ikke at det kommer liksom. Er det vanlig? 

Anonymkode: 8f031...700

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig, du kan snakke med jordmor om knipeøvelser, men dette er helt normalt ❤️gratulerer med den nyfødte ❤️

Anonymkode: 5881d...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å ikke ha helt kontroll på blæren, ja. Har vel ikke med hvorvidt du revnet å gjøre, det er nok som oftest svak muskulatur og belastningen fra svangerskapet og fødsel. Begynn å trene bekkenbunnsmuskulaturen etterhvert, mye går seg til også. Jeg hadde motsatt problem, fikk ikke til å tisse ordentlig. Som om jeg måtte øve opp evnen til å dlappe av i riktige muskler.

Anonymkode: e7795...ec8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt ja 😂

Det bare renner ut, helt fascinerende! Kunne stå og skifte på baby og plutselig tisset jeg masse på gulvet uten å kjenne at jeg måtte på do eller ha noen kontroll 🙈 

Trodde det bare ville vare de første par dagene på sykehuset, men det fortsatte faktisk hjemme også. Mannen løp og kjøpte en diger pake inkontinensbind på apoteket og jeg så mørkt på en tenalady-fremtid, men heldigvis gikk det over etter bare et par uker :)

Det var ingen helsepersonell som løftet et øyenbryn ihvertfall, det var visst bare helt normalt å tisse seg ut i starten, akkurat som noen sliter med å få ut noe i det hele tatt. Har som nevnt ikke noe med revning å gjøre, bare muskulaturen din der nede som har fått kjørt seg skikkelig og må finne tilbake til god form :) Jeg må innrømme at jeg er elendig på å gjøre bekkenbunnsøvelser, men ble allikevel helt normal igjen.

Anonymkode: a6f95...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...