Gå til innhold

Vi har dårlig råd og kona nekter å ta imot hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kusine har fryktelig dårlig råd og ungene hennes har ikke vært på ferie noen gang. De er i barneskolealder. Jeg har veldig lyst til å hjelpe dem, og tenkte jeg kunne låne bort hytta vår til dem en langhelg, samt gi dem noen kroner slik at de kunne kjøpe inn litt ekstra god mat.

Mannen min vil ikke det, han sier at situasjonen min kusine er i er selvforskyldt og at man høster det mam sår. Jeg kan tildels være enig i det, men synes likevel synd på ungene hennes som får en så trist barndom. Synes det er trist at de går kledd i slitt tøy og aldri får oppleve noe positivt. Vi har selv unger på samme alder og ser tydelig hvor mye ferier og ting betyr for ungene. 

Hva tenker dere? Min kusine har hintet veldig om å få låne hytta og jeg vil veldig gjerne si ja. 

Anonymkode: 30b82...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskriften er jo helt feil? 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Gud så forvirrende. Overskrift og HI henger ikke sammen 😮 

Anonymkode: b41ab...9ff

• Liker 8
Skrevet

Dette synes jeg ikke burde vært en problemstilling engang. Hadde lett lånt bort hytta. Synes mannen din virker lite empatisk. Sett foten ned og si at dette er viktig for deg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere låner ikke bort til hans familie heller?

Anonymkode: 32204...374

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften forteller meg at du er mann, men resten så virker det ut som du er ei dame.

Tipper dette er enda ett nytt trolletråd 🙈🤔

Anonymkode: 681b5...531

• Liker 7
Skrevet

Bestem deg for hvem du er før du gjør ferdig tråden. Helt annen problemstilling i tittel enn i innlegg. 

• Liker 7
Skrevet

Lån bort hytta hvert fall. Folk med hytte låner jo bort til folk de ikke kjenner engang. Sett ned foten til den uempatiske fyren din! 

Høster sånn man sår? , nå kjenner jeg ikke til situasjonen til den familien , men det kan være mye dere ikke vet. Ikke vær dømmende 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dette er "normale" folk som ikke ødelegger noe og rydder etter seg, så låner man så klart bort hytta! De kan kanskje få låne en uke i sommerferien også, skoleferien er jo på hele åtte uker?

Det er jo de som låner bort hytta til fremmede, vanskeligstilte familier. Dere kjenner jo disse.

Å kjøpe inn/gi de penger til litt ekstra feriekos høres snilt ut! Men om mannen din nekter her og dere har felles økonomi,  så får hytta være det viktigste. Å sette igjen litt kjeks og snop til de klarer du vel uansett å få til, mannen kan jo ikke mene barna er skyld i dette.

Anonymkode: 40bde...a02

Skrevet

Jeg er enig med deg. Livet er bedre med innstillingen: Prøve å gjøre noe bra for andre, ikke dømme.

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...