Gå til innhold

Når mor sier nei til Fortnite og far lar han spille..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke at sønnen vår i første skal spille Fortnite. Han ser at storebror spiller og jeg skjønner at han synes det ser gøy ut! 

Jeg blir fortalt at når jeg er borte på jobb så lar far han spille. Selv om han vet at jeg ikke vil det. 
Far er generelt aldri streng på slike grenser, og jeg blir veldig lei av å alltid være den strenge. Det er spill, snap, leggetider osv.. Han krever ikke at de skal spise fint ved bordet, snakke med mat i munnen, rydde etter seg osv.
Hva tenker dere om at far gjør noe annet når jeg ikke er hjemme? Jeg ville ikke gått bak ryggen hans når han er borte, det synes jeg er et tillitsbrudd. 

Evt kan jeg bare være den grenseløse og, så slipper jeg å være den stenge alltid! 

Anonymkode: 6dafc...9fb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her er vel strengt tatt at dere er uenige om hvordan barna skal oppdras? Du ønsker å sette grenser og drive oppdragelse, mannen din ønsker fri flyt. Men han går vel ikke bak ryggen din, om du vet at dette skjer? Han er bare ikke enig med deg om denne grensen. Dere må jo bli enige om hva som skal være lov hos dere og ikke!

Det sagt tenker jeg at aldersgrensene er der av en grunn, og bør følges opp.

Anonymkode: 8ebc0...666

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Problemet her er vel strengt tatt at dere er uenige om hvordan barna skal oppdras? Du ønsker å sette grenser og drive oppdragelse, mannen din ønsker fri flyt. Men han går vel ikke bak ryggen din, om du vet at dette skjer? Han er bare ikke enig med deg om denne grensen. Dere må jo bli enige om hva som skal være lov hos dere og ikke!

Det sagt tenker jeg at aldersgrensene er der av en grunn, og bør følges opp.

Anonymkode: 8ebc0...666

Sønnen spurte i kveld om han fikk spille, og jeg sa at det får han ikke. Da avslører storebror at han spiller når jeg ikke er hjemme. 

Jeg trodde jo at vi hadde en grense. At vi var enige..Når jeg tar det opp med han så sier han bare «det er bare snakk om kort tid, 5-10 min».. men det er jo ikke poenget! Han blir bare sint og går og legger seg når jeg sier at jeg blir lei meg for at de blåser i hva jeg sier.. 

Elendig på kommunikasjon altså..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ønsker ikke at sønnen vår i første skal spille Fortnite. Han ser at storebror spiller og jeg skjønner at han synes det ser gøy ut! 

Har du en saklig og god begrunnelse for dette ønsket, som du på en skikkelig måte har lagt frem for både far og barn? Eller er det bare "sånn det er"?

• Liker 8
Skrevet

Men ønsker du at dere skal ha felles regler da, eller mener du bare at mannen din skal etterleve dine regler? 

Hvor gammel er lillebror? Jeg skjønner ikke helt hvorfor han ikke skal få spille når du lar han se på. Kan ikke skjønne at det er noe greiere å se på... 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på noen foreldre.. hva er grunnen til at han ikke kan spille fortnite med broren sin? Selv om det er et skytespill kan man ikke egentlig kalle det voldelig.. isåfall kan han ikke se på Tom og Jerry heller liksom. Og hvis han kan sitte der å se på, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan trykke på knappene også. Du virker skikkelig kjip

Anonymkode: d4371...978

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner meg ikke på noen foreldre.. hva er grunnen til at han ikke kan spille fortnite med broren sin? Selv om det er et skytespill kan man ikke egentlig kalle det voldelig.. isåfall kan han ikke se på Tom og Jerry heller liksom. Og hvis han kan sitte der å se på, så skjønner jeg ikke hvorfor han ikke kan trykke på knappene også. Du virker skikkelig kjip

Han er 7 år da. 
Jeg er enig i at det ikke er blod og gørr, og at det er harmløst slik sett. Men jeg vil han skal være litt større. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er 7 år da. 
Jeg er enig i at det ikke er blod og gørr, og at det er harmløst slik sett. Men jeg vil han skal være litt større. 

Hvorfor "vil du at han skal være litt større"? Hva er "litt større"? Og hvorfor har ikke resten av familien noe de skal ha sagt? Er du eneveldig diktator i familien? 

• Liker 11
Skrevet

Synes ikke det er greit at far har gått bak ryggen din her, han burde hatt baller til å gi beskjed om at han er uenig med deg angående Fortnite. En del av det å være foreldre under samme tak er jo at dere må prate med hverandre om slike ting ikke bare kjøre på, den fornøyelsen er det bare vi som er alene som har. Så du og far må ta en prat, du kan ikke bare bestemme ting og ikke la han få komme med tanker om saken.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Enig! Så typisk KG-mor. Bestemmer at "sånn skal det være" uten å ha satt seg inn i det. Fortnite er virkelig ikke problematisk. Jeg skal love deg at kompisene hans spiller det, og at han både prøver det selv og ser på når han er på besøk hos andre. Nå har du mulighet til å la brødrene skape gode barndomsminner med felles spilling, så det syns jeg du skal la dem gjøre. Mye bedre og mer aktivt enn å sitte med nesa ned i hver sin ipad eller mobil. 

Forøvrig høres det ut som dere har langt større problemer enn gamingen. En ting er at far lar dem slacke på leggetider og bordskikk når du er borte - det må være lov en gang innimellom, men blir det vane skjønner jeg det blir irriterende. Men du nevner snap. Sosiale medier er virkelig risikosport for så små barn, så der ville jeg valgt min kamp og lagt ned veto. Mye verre å risikere å havne i klørne på pedofile eller få bilder på avveie enn å game med broren sin, herregud. 

Anonymkode: 2ec39...399

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Far går imot deg her fordi du ikke forstår deg på temaet... Hvis dere er enige om andre ting så bør du se på dette tilfellet som noe særegent: hverken far eller sønner gidder høre på deg fordi du er en kjedelig voksen kjerring som ikke forstår læringspotensialet eller gleden ved et sånt spill. Ikke vondt ment. 

Anonymkode: cb948...139

• Liker 11
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han er 7 år da. 

Hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

Man må velge sine kamper i barneoppdragelse om man ikke er skikkelig samkjørte. Det kan ikle være enten eller. Bli enige om en gyllen middelvei, som far klarer å følge opp og som du kan akseptere som ett minimum. Barn blir fine voksene selvom de får spille litt spill utenom aldersgrense, spiser middag i soffan noen ganger eller har telefon på senga i ny og ne. Tror du kommer til å bruke mye energi på å håndheve egen regler om man ikke kan gi litt slækk, man kan rett og slett bli mentalt utslitt av sånt -been there -done that. Med nr 3 har jeg vært mye mindre striks og opphengt i regler og jeg har det mye bedre med meg selv -og det går bra!

Anonymkode: a4799...fd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han blir bare sint og går og legger seg når jeg sier at jeg blir lei meg for at de blåser i hva jeg sier.. 

Elendig på kommunikasjon altså..

Anbefaler på det sterkeste at dere prøver parterapi. Tror nok dere som par trenger å få litt veiledning når det gjelder kommunikasjonen.

Anonymkode: f6f78...b21

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anbefaler på det sterkeste at dere prøver parterapi. Tror nok dere som par trenger å få litt veiledning når det gjelder kommunikasjonen.

Anonymkode: f6f78...b21

De er ikke et par lenger🧐

AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (2 minutter siden):

De er ikke et par lenger🧐

Det høres da ut som at de er det?

TS, det er problematisk at mannen din "går bak ryggen din" hvis dere har blitt enige om at lillebror ikke skal spille. Men hvis det ikke er noe dere har blitt enige om er det en annen sak.

Hvis du ikke vil være den strenge, må du slutte å være det. Så enkelt er det. Far lener seg nok litt på at du er den strenge så han slipper når det virkelig trengs. Men hva om du gir slipp. 7 år er ungt, men ikke så ungt heller - de kan godt begynne å få litt friheter da. Hvis ungene kommer til deg og spør om de får lov til noe - be dem spørre far i stedet! Så kan han være den strenge litt kjipe en stund.

Anonymkode: 45da4...43c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er noe som heter signaleffekt.

Selv om det ikke er blod og gørr, så er målet at man skal drepe andre mennesker. Drap på mennesker er noe som skjer i virkeligheten og.
Jeg har til gode å se en mus eller katt oppføre seg som i filmene du refererer til. Tviler på at barn i dag ser på de gamle filmene heller.

Er det greit å se skrekkfilmer og, siden de ikke inneholder «blod og gørr»?

Anonymkode: 51a4b...8a0

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det høres da ut som at de er det?

TS, det er problematisk at mannen din "går bak ryggen din" hvis dere har blitt enige om at lillebror ikke skal spille. Men hvis det ikke er noe dere har blitt enige om er det en annen sak.

Hvis du ikke vil være den strenge, må du slutte å være det. Så enkelt er det. Far lener seg nok litt på at du er den strenge så han slipper når det virkelig trengs. Men hva om du gir slipp. 7 år er ungt, men ikke så ungt heller - de kan godt begynne å få litt friheter da. Hvis ungene kommer til deg og spør om de får lov til noe - be dem spørre far i stedet! Så kan han være den strenge litt kjipe en stund.

Anonymkode: 45da4...43c

Huh, du har helt rett. Jeg leste det som om at de ikke var sammen og at ungene spilte hos far👀🙈

Da er det jo enda verre😬

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er noe som heter signaleffekt.

Selv om det ikke er blod og gørr, så er målet at man skal drepe andre mennesker. Drap på mennesker er noe som skjer i virkeligheten og.
Jeg har til gode å se en mus eller katt oppføre seg som i filmene du refererer til. Tviler på at barn i dag ser på de gamle filmene heller.

Er det greit å se skrekkfilmer og, siden de ikke inneholder «blod og gørr»?

Anonymkode: 51a4b...8a0

Tom og Jerry utøver ekstrem vold mot hverandre. At de ikke dør betyr ikke at ungene ikke forstår at irl ville dyr og mennesker dødd av så grov vold. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det du som skal få bestemme?

Anonymkode: d98e6...fb8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...