AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Del Skrevet 20. mai 2021 Har siden nyttår gått ned 15-16 kg og er nå 91 +/÷ (170 cm) Har stått stille i 3 uker og vipper opp og ned mellom 90-92. Tenker at dette er et av de berømte platåene, og jeg liker det ikke, er utålmodig og får tanker om at nå er det stopp for alltid liksom. Jeg trenger å høre "solskinnshistorier" fra dere som har vært der på deres vei.. Gikk ned 40 kg for 10 år siden og husker at platåene kom for hvert 4 kg jeg gikk ned fra 94 kg ish. Håper bare at det løsner snart for jeg har myyye å ta av så kan ikke fatte at alt skal stoppe for alltid nå. Misforstå meg rett, jeg veeet at det ikke er reelt, men sånn er tankene akkurat nå. Varierer i kcal inntak, men overstiger sjelden 1800. Har god kontroll på inn/ut og bmr er på 1630, så spiser IKKE under det. Noen som kan komme med litt positive erfaringer? Anonymkode: ccd04...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg har gått ned 40 kilo og det tok to år å komme dit. Tålmodighetsprøve uten like! Jeg hadde mange perioder hvor vekten sto bom fast. Mitt lengste vektplatå var på to måneder og jeg var så utrolig nære ved å gi opp, men plutselig løsnet det og gikk sakte, men sikkert nedover igjen. Fordelen med at det gått så sakte er at kroppen underveis har fått tid til å venne seg til den nye vekten og foreløpig over et år senere har jeg ingen problem med å holde meg der. Ting tar tid. Mye lenger tid enn man tror og forventer. Er jo det som er så vanskelig, å holde motivasjonen oppe over langen. Derfor de fleste ender opp med å gi opp. Anonymkode: 6caaa...94a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Del Skrevet 20. mai 2021 Å gi opp er ikke et alternativ. Jeg er et stabeist uten like og har jeg bestemt meg for noe så gjennomfører jeg, med eller uten humper i veien. Men av og til trenger jeg positive vibes fra andre stabeist der ute Synes det hjelper på og gjør at jeg ikke føler meg så alene på denne reisen. Jeg deler ikke denne livstilendringen med noen... kun med de få som har kommentert endringen til nå. Grunnen til at jeg har gått oppigjen er at jeg fant meg ny kjæreste og har hatt 2 graviditeter med mange kg ekstra. Har prøvd mange ganger å komme meg på rett spor, uten hell, før nå. Nå er jeg eldre, ferdig med å få barn og har mer kunnskap. Ts Anonymkode: ccd04...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Del Skrevet 20. mai 2021 Det kan være verdt å pushe seg gjennom platået ved å redusere kaloriinntaket og trene som en idiot over et par uker, ofte fortsetter kroppen å forbrenne bra etter det også. Kom meg nettopp ut av et platå selv ved å gjøre nettopp det 😊 Anonymkode: aae07...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Del Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det kan være verdt å pushe seg gjennom platået ved å redusere kaloriinntaket og trene som en idiot over et par uker, ofte fortsetter kroppen å forbrenne bra etter det også. Kom meg nettopp ut av et platå selv ved å gjøre nettopp det 😊 Anonymkode: aae07...f5e Hvor lenge varte platået og hvor mange kg har du igjen til målet? Ts Anonymkode: ccd04...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Del Skrevet 20. mai 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor lenge varte platået og hvor mange kg har du igjen til målet? Ts Anonymkode: ccd04...c7c Ca. to uker, 25 kg igjen Det er utrolig demotiverende, men jeg har også tatt mål av kroppen og å se harde tall på at jeg faktisk blir smalere er veldig gøy og neeesten like motiverende som å gå ned i vekt. Anonymkode: aae07...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Del Skrevet 20. mai 2021 FØLER MED DEG ❤️ Jeg har ingen gode råd, bare en advarsel om å ikke gjøre dumme feil som meg. Jeg reduserte kalori inntaket og nå kan jeg ikke gå tilbake... dårlig sirkel. Så bare stå på ❤️ Det løser seg til slutt med tålmodighet! Anonymkode: 4f8da...a3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #8 Del Skrevet 21. mai 2021 Min vekt stopper opp for hver 5. kg, ca. Da ligger jeg stabilt i om lag to uker. Jeg tror det er min skyld, for jeg merker at jeg i den tiden kanskje unner meg litt ekstra godt over noen dager. Så tar jeg meg sammen, og vekta begynner å bevege seg nedover igjen. Anonymkode: 25e6b...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #9 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): FØLER MED DEG ❤️ Jeg har ingen gode råd, bare en advarsel om å ikke gjøre dumme feil som meg. Jeg reduserte kalori inntaket og nå kan jeg ikke gå tilbake... dårlig sirkel. Så bare stå på ❤️ Det løser seg til slutt med tålmodighet! Anonymkode: 4f8da...a3d Takk Enig, kommer ikke til å redusere kcal inntaket, for jeg har faktisk respekt for bmr og jeg vil fungere skikkelig i det daglige. Jeg vil ikke ende opp med å måtte spise unødvendig lite etter dette kapittelet. Nøkkelen er nok tålmodighet ja.. Anonymkode: ccd04...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 21. mai 2021 #10 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) Husk at du har gått ned en betydelig mengde med vekt allerede! Finn noe som veier 15/16 kilo, kjenn på hvor tungt det er og klapp deg selv på skulderen over hva du har fått til. Det gir motivasjon til å fortsette 💪🏻 Endret 21. mai 2021 av PM75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #11 Del Skrevet 21. mai 2021 Du må bare fortsette rett og slett Personlig så har det fungert å ta en frihelg og spist litt mer når jeg har vært på et platå en måneds tid, og så redusert igjen uka etter. Jeg snakker ikke om å overdrive, men spise litt intuitivt og litt større porsjoner, og kanskje litt snacks i tillegg. Det er som om min kropp setter pris på det, og så slipper litt ekstra igjen uka etter. Jeg ville heller prøvd det enn å redusere enda mer. Anonymkode: bd58a...32c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #12 Del Skrevet 21. mai 2021 Mange påstår at å spise 500-1000 kalorier ekstra tre dager på rad knekker platåer. det har visst et navn også, Google Whoosh-effect. Jeg har ikke bevisst gjort det, men har opplevd at jeg har gått ned mer de ukene som jeg har hatt en dag med utakeielser. Anonymkode: c0c28...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #13 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 14.57): Du må bare fortsette rett og slett Personlig så har det fungert å ta en frihelg og spist litt mer når jeg har vært på et platå en måneds tid, og så redusert igjen uka etter. Jeg snakker ikke om å overdrive, men spise litt intuitivt og litt større porsjoner, og kanskje litt snacks i tillegg. Det er som om min kropp setter pris på det, og så slipper litt ekstra igjen uka etter. Jeg ville heller prøvd det enn å redusere enda mer. Anonymkode: bd58a...32c Jeg opplever det på samme måten. Kanskje kroppen "lures" ved å få tilført ekstra kalorier et par dager og lar være å gå i sparemodus? (Det er vel denne filosofien som ligger bak 5:2 metoden?) Anonymkode: 065ba...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 23. mai 2021 #14 Del Skrevet 23. mai 2021 Jeg har ikke peiling på vitenskapen bak dette, men etter å ha jobbet ganske hardt for lite nedgang i flere uker på rad hadde jeg noen utskeielser forrige helg da det var langhelg og 17. mai. Spiste ikke "fritt frem", men mer enn det jeg ellers gjør i hverdagene og litt utenom faste måltider. Og jeg gikk ned kjempemasse uka etter. 😅 Så kanskje det er noe i det? Personlig så prøver jeg også å være så tålmodig som mulig med resultatene. Vektnedgang er ikke nødvendigvis en jevn prosess selv om innsatsen er det. Kroppsvekten totalt sett er mye mer enn bare lagret fett. For alt du vet kan du ha mistet mye fett samtidig som vekten tilsynelatende står stille. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #15 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 20.5.2021 den 21.57): Å gi opp er ikke et alternativ. Jeg er et stabeist uten like og har jeg bestemt meg for noe så gjennomfører jeg, med eller uten humper i veien. Men av og til trenger jeg positive vibes fra andre stabeist der ute Synes det hjelper på og gjør at jeg ikke føler meg så alene på denne reisen. Jeg deler ikke denne livstilendringen med noen... kun med de få som har kommentert endringen til nå. Grunnen til at jeg har gått oppigjen er at jeg fant meg ny kjæreste og har hatt 2 graviditeter med mange kg ekstra. Har prøvd mange ganger å komme meg på rett spor, uten hell, før nå. Nå er jeg eldre, ferdig med å få barn og har mer kunnskap. Ts Anonymkode: ccd04...c7c En stabeis. Har ikke noe med beist å gjøre Beklager avsporing! Men tenk på at du er fornøyd der du er, du er sååå mye lettere enn du var, kjempebra jobba. Ikke stress med å gå ned mer. Anonymkode: 40765...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #16 Del Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En stabeis. Har ikke noe med beist å gjøre Beklager avsporing! Men tenk på at du er fornøyd der du er, du er sååå mye lettere enn du var, kjempebra jobba. Ikke stress med å gå ned mer. Anonymkode: 40765...d7c Tja, litt uenig siden jeg ofte føler meg som et beist, derav stabeisT 🤣 Ja, du har helt rett.. 15 kg er mye, men ikke mye nok mtp min vektklasse. Får bare holde ut. Ts Anonymkode: ccd04...c7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvekk Skrevet 25. mai 2021 #17 Del Skrevet 25. mai 2021 Jeg har hatt flere vektplatå i min lange linje med vektnedgang. Det første var på 92 kg (for nesten ti år siden) der lå jeg i nesten 2 mnd før den slapp. ( 92 kg, var også min maksvekt når jeg hadde gått opp i ungdomstiden.) Mitt neste platå var så på 86 kg, det var også her vekten spratt opp igjen etter sist graviditet, og dit jeg klarte å stabilisere meg i ungdommen, før jeg ble rammet av sykdom og føk opp til over 120. Nå ligger den rundt 72 kg, og her har jeg liggi å vaka siden starten av desember (med unntak av jula.) 72 kg er dit jeg kom ned til etter sykdommen, og hvor jeg lå i flere år frem til graviditeten. Felles for mine platåer er at de ser ut til å være områder der kroppen «trives» fint. Har lite å si hvor mye jeg trener eller om jeg spiser mer eller mindre en jeg burde, kroppen er liksom happy og bruker det den får. Kanskje det er sånn med dine platåer også, at det er slike områder hvor du har liggi lenge før? Jeg har så lyst til å ta de siste 5 kg som jeg aldri blir kvitt, men det ser ut som om jeg må gå drastisk til verks, vil ikke for lavt på kaloriinntaket, så prøver nå å kutte tilsatt sukker, og trene mer, å se om det kan få meg forbi det lengste platået i tidenes historie😊 Lykke til og heier på deg, det viktigste er å ikke gi opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #18 Del Skrevet 25. mai 2021 Kvekk skrev (3 minutter siden): Jeg har hatt flere vektplatå i min lange linje med vektnedgang. Det første var på 92 kg (for nesten ti år siden) der lå jeg i nesten 2 mnd før den slapp. ( 92 kg, var også min maksvekt når jeg hadde gått opp i ungdomstiden.) Mitt neste platå var så på 86 kg, det var også her vekten spratt opp igjen etter sist graviditet, og dit jeg klarte å stabilisere meg i ungdommen, før jeg ble rammet av sykdom og føk opp til over 120. Nå ligger den rundt 72 kg, og her har jeg liggi å vaka siden starten av desember (med unntak av jula.) 72 kg er dit jeg kom ned til etter sykdommen, og hvor jeg lå i flere år frem til graviditeten. Felles for mine platåer er at de ser ut til å være områder der kroppen «trives» fint. Har lite å si hvor mye jeg trener eller om jeg spiser mer eller mindre en jeg burde, kroppen er liksom happy og bruker det den får. Kanskje det er sånn med dine platåer også, at det er slike områder hvor du har liggi lenge før? Jeg har så lyst til å ta de siste 5 kg som jeg aldri blir kvitt, men det ser ut som om jeg må gå drastisk til verks, vil ikke for lavt på kaloriinntaket, så prøver nå å kutte tilsatt sukker, og trene mer, å se om det kan få meg forbi det lengste platået i tidenes historie😊 Lykke til og heier på deg, det viktigste er å ikke gi opp! Ligger her over 70 selv og har gjort det i flere måneder. Begynner å bli gal. Sommerklær passer ikke heller. Må ned 3-5 kg før sommerferien for at det skal gå i orden. Ser svart ut siden jeg ikke har gått ned på lang tid. Frustrerende og deprimerende. Skal kjøre så hardt jeg kan fremover. Vektplatå er så irriterende. Ta: kanskje du kan prøve å spise litt mer noen dager? Det er mange som plutselig får flyttet vekten slik. Anonymkode: f1561...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #19 Del Skrevet 25. mai 2021 Vekplatå er så sykt irritefende ja! Klikker snart! Stått stille en 3-4 uker nå, opp og ned, opp og ned 1-900 gram. Spiste mer enn vanlig i helga, men overdrev ikke. Aktiviteten er høy og jeg forbrenner myye mer enn jeg spiser. Tenker at det må jo slippe snart. 15-20 kg for mye enda og det er ikke tale om at jeg skal/kan stå stille så veldig lenge... Ts Anonymkode: ccd04...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #20 Del Skrevet 25. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vekplatå er så sykt irritefende ja! Klikker snart! Stått stille en 3-4 uker nå, opp og ned, opp og ned 1-900 gram. Spiste mer enn vanlig i helga, men overdrev ikke. Aktiviteten er høy og jeg forbrenner myye mer enn jeg spiser. Tenker at det må jo slippe snart. 15-20 kg for mye enda og det er ikke tale om at jeg skal/kan stå stille så veldig lenge... Ts Anonymkode: ccd04...c7c Min plan for denne uken er skikkelig radikal, men deler den uansett. Kanskje jeg klarer å følge planen om noen vet om den grønn te, mye vann, grønne grønnsaker, fisk hver dag og egg. Sunt fett. Mer bevegelse (den blir hard). Chiafrø. Om jeg har overskudd skal jeg bake knekkebrød. Helt ut denne uken: matvarer med høyt saltinnhold (jeg er fryktelig der), rødt kjøtt. Det meste av karbohydrater er allerede kuttet uten effekt (svinger men ikke jevn kurve nedover). Håper jeg klarer å holde meg til planen og får resultater. Anonymkode: f1561...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå