Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan en som bare har nok erfaring til å bli vurdert som førstekonsulent bli målt opp mot rådgiverkandidater? Og samme med rådgiver/seniorrådgiver? Skjønner ikke det der helt.

Anonymkode: ce7c7...360

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler også det er helt meningsløst, og skjønner meg aldri på de annonsene.. Tør ikke å søke med mindre det står at nyutdannede er velkomne til å søke.

Anonymkode: 9eb5f...7b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En dyktig førstekonsulent gir mindre lønnskostnader :)

Anonymkode: e1907...6d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg føler også det er helt meningsløst, og skjønner meg aldri på de annonsene.. Tør ikke å søke med mindre det står at nyutdannede er velkomne til å søke.

Anonymkode: 9eb5f...7b9

Hva er farlig med å søke? Det verste som kan skje er du ikke får jobben. Men du får ihvertfall ikke jobben hvis du ikke søker.

Anonymkode: 09c04...ac1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan en som bare har nok erfaring til å bli vurdert som førstekonsulent bli målt opp mot rådgiverkandidater? Og samme med rådgiver/seniorrådgiver? Skjønner ikke det der helt.

Anonymkode: ce7c7...360

De vil ha rett kandidat. 

Anonymkode: a8049...2fc

Skrevet

Det koster jo ikke noe å søke. Stillingsbetegnelsene har både med utdanningsnivå og erfaring å gjøre, ikke bare erfaring. Har du stilling som førstekonsulent har du max 3 år høyere utdanning, men det er slett ikke gitt at du må ha spesialisert høyere utanning i det hele tatt i de stillingene. 

Rådgivere har i de fleste tilfeller minst bachelorutdanning, men gjerne mastergrad, og for å bli seniorrådgiver bør man i tillegg ha minst fem års relevant arbeidserfaring. 

Det jeg har skrevet over her er ikke absolutte regler, men en grei rettesnor. Siden lønnsnivåene er ulike for de forskjellige stillingene hender det jo at folk får endret stillingsbetegnelse for å få høyere lønn. Dette skjer f.eks dersom arbeidsgiver gjerne ønsker å beholde arbeidstakeren, men at vedkommende har fått et bedre tilbud fra noen andre.

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (3 timer siden):

Det koster jo ikke noe å søke. Stillingsbetegnelsene har både med utdanningsnivå og erfaring å gjøre, ikke bare erfaring. Har du stilling som førstekonsulent har du max 3 år høyere utdanning, men det er slett ikke gitt at du må ha spesialisert høyere utanning i det hele tatt i de stillingene. 

Rådgivere har i de fleste tilfeller minst bachelorutdanning, men gjerne mastergrad, og for å bli seniorrådgiver bør man i tillegg ha minst fem års relevant arbeidserfaring. 

Det jeg har skrevet over her er ikke absolutte regler, men en grei rettesnor. Siden lønnsnivåene er ulike for de forskjellige stillingene hender det jo at folk får endret stillingsbetegnelse for å få høyere lønn. Dette skjer f.eks dersom arbeidsgiver gjerne ønsker å beholde arbeidstakeren, men at vedkommende har fått et bedre tilbud fra noen andre.

Hæ? Kjæresten min har master og jobber som førstekonsulent..

Anonymkode: 757f0...c7f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har ikke høyere utdanning og jeg har tittelen spesialrådgiver. Men nå er jeg vel nesten født og oppvokst på den arbeidsplassen. 
Så bare søk på de stillingene som er utlyst, TS. 

Anonymkode: dcabf...3f5

AnonymBruker
Skrevet

Det handler kun om lønn.

Anonymkode: ba718...d86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hæ? Kjæresten min har master og jobber som førstekonsulent..

Anonymkode: 757f0...c7f

Hos oss er dette blitt brukt på nyutdannede jurister. Etter et par års erfaring er de blitt rådgivere. 

Ts: I slike annonser handler det nok om at de ikke har et absolutt krav om utdannelse/erfaring. De ser at noen som har nok erfaring til førstekonsulent kan være bedre egnet enn en som tilfredsstiller kravene til rådgiver og ønsker derfor å holde det litt åpent. Selv er jeg seniorkonsulent og vil snart rykke opp til rådgiver. Hadde jeg jobbet et sted med flere ansatte hadde jeg antakelig fortsatt vært førstekonsulent, så det kommer nok også an på stedet som skal ansette (jeg jobber i det offentlige, men på en veldig liten arbeidsplass)

Anonymkode: a421f...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...