Gå til innhold

Hvorfor er dere så besatt av diagnoser (hos barn) her på KG?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kom over enda en tråd der nummer innlegg nummer 2, 3 eller 4 spør eller kommer med forslag på diagnose på et barn. Altså, hva er galt med dere? Hvorfor tror dere at ALT som viker litt fra normen innebærer at et barn har en diagnose??

- Barnet bæsjer på seg
DIAGNOSE

-Barnet kan ikke sykle eller svømme i en alder av 7 år
DIAGNOSE

- Barnet er urolig og sint
DIAGNOSE

- Barnet skriker og reagerer følelsesmessig sterkt etter samvær med far
DIAGNOSE

- 3-åringen kan ikke sitte stille under middag
DIAGNOSE

- Barnet har en helt egen personlighet og elsker å leke i flere timer
DIAGNOSE

-Barnet er redd for å fremføre foran klassen
DIAGNOSE

Hva i alle dager er det for verdenssyn dere har på barn? Og lærer dere barna deres det samme verdenssynet? At hvis man er 1 millimeter utenfor konform og den firkantede boksen, så er det sannsynligvis noe som må sendes til BUP for utredning?

Mennesker er ulike, folk er ulike, vi har vokst opp ulikt, vi har lært oss ting ulikt, vi er oppdratt ulikt! Det betyr da for guds skyld at det ikke er en diagnose innblandet av den grunn!

Jeg blir helt matt!

Anonymkode: 0b6b9...79c

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange udiagnosisterte barn og voksne rundt i verden uten at vi kan gjøre noe med det, og er det ett sted man kan fyre løs med diagnoser, så er det jo her på KG. Så da er det fyrverkeri-stemning så fort man hører noen som ikke er nøyaktig A4. 

Anonymkode: 3a2ce...d21

• Liker 2
Skrevet (endret)

Altså kg er et fantastisk diagnose samfunn. Her er de fleste leger må vite...  jada🙄 Allt er diagnoser, det skal ingenting til for både ADHD diagnoser, schizofreni, narsissisme og den berømte "psykopat".. Alle er psykopater, fra naboens undulat, til bussjåføren som ikke smilte til vedkommende.. 

Er helt enig med deg ts, det blir rett og slett så ufattelig dumt at det er nesten ikke skulle kunne gå an.. Hva pokker liksom? Det er ikke bare barn som får diagnoser på seg her inne, her skal det generelt utrolig lite til før en både har det ene og andre. Noen og enhver leser felleskatalogen litt for mye på sengen tror jeg.. Folk burde virkelig skjerpe seg og ta seg sammen på dette. Hører jo ikke hjemme noen plass!

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg ts. En ser mye dumt på kg, dette diagnose greiene er kanskje det dummeste 

Anonymkode: c9966...69c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De gjør det samme med voksne og. Det er mennesker som har lest noe på nettet eller hørt andre snakke om forskjellige diagnoser, så tror de at de vet mye om det. Dunning Kruger effekten heter dette.

Anonymkode: 873c7...9db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Får innimellom høre fordi mitt barn på 16 mnd er ekstremt aktiv at det må være ADHD, eller hvis barnet mitt trasser eller rister litt på hodet må det være autisme. Barnet mitt er ikke 1,5 år engang og kan masse, faller ikke under mer enn 1-2 symptomer på hver diagnose engang. De fleste har et symptom på NOE, man kan ikke skrike diagnoser for full hals av den grunn. Jeg tenker ikke barnet har en diagnose, men hvis det viser seg senere at det er det så tar jeg det da.. Jeg mener heller ikke livet går under om det skulle vært det, men blir irritert når noen mener det må være en diagnose av en liten ting jeg ikke ser på som negativt. Barnet mitt er trygg, har egne meninger og er morsom. Barnet mitt er også såpass lite og barn er forskjellige. Noen er rolige, noen er mer viltre. Det er helt normalt!

Anonymkode: dc0e2...877

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange er opptatt av at det feiler barnet noe, for å flytte fokuset og ansvaret bort fra seg selv som forelder. 

Anonymkode: a8f7e...f04

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange er opptatt av at det feiler barnet noe, for å flytte fokuset og ansvaret bort fra seg selv som forelder. 

Anonymkode: a8f7e...f04

Synes jeg ser mest av dette der andre i tråden svarer ts som er forelder på hvorfor barnet hennes er slik eller sånn. Og så er det jo veldig mange andre tråder som ikke handler om barn i det hele tatt der fokuset til de som svarer (eller ts selv) er å slenge ut diagnoser i øst og vest.. "åå naboen din går med grønne sjøstøvler og ikke hvite, ja da har naboen din asberger":balltre: dum dum..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet

Til og med moren min som jobber med sterkt autistiske barn kommer med slike kommentarer. Om barnet liker f.eks. at koppen skal stå helt inntil glasset eller virkelig VET hva han vil (2 år), ja da er det "lille autisten vår", "han er litt autistisk" med glimt i øyet. Hva i alle dager! Han har bare preferanser ...!

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Noen brukere her er ekstremt opptatt av å sette diagnoser.

Anonymkode: c6e71...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi disse bokstavdiagnosene har blitt en trend. Spesiellt er dette veldig utpreget når det gjelder alle andre barn enn sitt eget, særs utsatt er bonusbarn og det er stemor som mistenker diagnosene.

Veldog ofte kan noen skrive om sitt eget barn og noe de sliter med for eksempel leggetider. Da får TS tips og hvis de tipsene ikke faller helt i smak for TS. Så har plutselig det barnet en diagnose også, ref mor.

Anonymkode: 8a39a...7b8

• Liker 2
Skrevet

Vi er på et kvinne dominert forum og kvinner liker å problematisere ting (krise maksimering)

Det er alt for mye påstander om alle problemer relatert til barns liv

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

kom over enda en tråd der nummer innlegg nummer 2, 3 eller 4 spør eller kommer med forslag på diagnose på et barn. Altså, hva er galt med dere? Hvorfor tror dere at ALT som viker litt fra normen innebærer at et barn har en diagnose??

- Barnet bæsjer på seg
DIAGNOSE

-Barnet kan ikke sykle eller svømme i en alder av 7 år
DIAGNOSE

- Barnet er urolig og sint
DIAGNOSE

- Barnet skriker og reagerer følelsesmessig sterkt etter samvær med far
DIAGNOSE

- 3-åringen kan ikke sitte stille under middag
DIAGNOSE

- Barnet har en helt egen personlighet og elsker å leke i flere timer
DIAGNOSE

-Barnet er redd for å fremføre foran klassen
DIAGNOSE

Hva i alle dager er det for verdenssyn dere har på barn? Og lærer dere barna deres det samme verdenssynet? At hvis man er 1 millimeter utenfor konform og den firkantede boksen, så er det sannsynligvis noe som må sendes til BUP for utredning?

Mennesker er ulike, folk er ulike, vi har vokst opp ulikt, vi har lært oss ting ulikt, vi er oppdratt ulikt! Det betyr da for guds skyld at det ikke er en diagnose innblandet av den grunn!

Jeg blir helt matt!

Anonymkode: 0b6b9...79c

Dette er en pga. de rettigheter de får ved slik oppførsel. De skaper seg alibi for prosesser som blir satt i gang rundt dette. Viden kjent problemstilling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det norske samfunnet er ikke så veldig kjent for å være tolerant og aksepterende til mennesker som er annerledes fra normen. De blir sett på som en trussel. Nordmenn er redde for annerledes mennesker. Å diagnostisere disse menneskene gjør det litt lettere for nordmenn å takle det. I tillegg er det en del hysteri og også hat rundt barn i Norge. Barn trenger ikke engang være annerledes, det er nok å bare være barn og oppføre seg som ett barn for å bli stemplet som enten syk, diagnose barn eller uoppdragen og få barnevernet på nakken.

Anonymkode: 1e3d0...c82

AnonymBruker
Skrevet

Trist at hele kg er blitt et sammensurium av diagnoser. Ser knapt en tråd uten at noen slenger ut noen diagnoser på noen. 

Anonymkode: 47e83...a1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...