Pølsevann Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Hvilke fiskeretter pleier dere barnefamilier å lage som også barna liker? Jeg har liksom mine vanlige som jeg begynner å bli lei av. 1. fiskenuggets eller fiskekaker med potetbåter og kokt brokkoli og blomkål (3 åringen elsker dette) evt råkost 2. laks med ovnsbakte grønnsaker og ris/couscous 3. valgfri fisk med salat og couscous/ris/potetbåter 4. torsk med ertepure og grønnsaker 5. fiskeburger Trenger litt inspo - vi burde spise fisk litt oftere. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Vi lager fiskepakker, det spises alltid opp - også av unger på besøk som påstår de ikke liker fisk Skjærer opp (gjerne kvelden før) potet, løk/purreløk, gulerot, grønnsaker en måtte ha/like. Rød fikk og hvit fisk. Når vi kommer hjem setter jeg på steikeovnen. Og ark med aluminiumsfolie som oljes/smøres. Alle legger i sine pakker det de vil ha, også småungene. Legg på et par klatter rømme og litt salt/pepper. Godgjør seg i ovnen mens vi ordner med andre ting. Spises med stor appetitt når det bare lukter for godt på kjøkkenet Anonymkode: d1403...f97 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Laks + salat/div salatgrønnsaker + rømme i pitabrød Anonymkode: d1403...f97 2
Strikkagenser Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Laksewrap Fiskesuppe Fiskeboller i hvit saus Stekt seifilet Pancopanert torsk Laks i pita med salat og tzatziki Torskecurry 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Hos oss er stekt brosme med potetstappe, råkost og eggesmør øverst på listen Anonymkode: 9573d...5a5 1
Mango Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Fiskeboller i hvitsaus Fiskegrateng Fiskekaker Laks- stekt/ ovnsbak Torsk, kokt (må krakke det sammen) Fiskeburger Fisk i form 1
Pølsevann Skrevet 20. mai 2021 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2021 Åh, fiskegrateng var favoritten her også, men barnet har vist seg å ha melkeproteinallergi, så jeg må lage dra bunnen med havremelk og det tar så mye tid, så det er sjelden jeg gidder. Takk for alle forslag! Gleder meg til fler! 1
KatyP Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Fiskekaker delt i biter og stekt med litt salt, pepper og urter. Legges i wrap med salat, avokado, mais, agurk, løk og paprika. Eventuell dressing er pizza og kebab dressing, rømmedressing eller salsa. Ungene elsker det. Pannestekt torsk eller ørret med ovnsstekte poteter og grønnsaker til. Torsk, potetmos, bacon og erter. Wok med laks/ørret og scampi. 1
myMa Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Populært hos 1 åringen her: Seibiff med løk og råkost. Laks og pasta med fløtesaus og brokkoli. fiskepinner/fiskekaker med diverse tilbehør. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Sashimi og sushi Anonymkode: 69417...91c 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Fisketaco! Kan varieres i det uendelige. Anonymkode: 9710b...c98 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Flyndre med asparges og beurre blanc Bacalao Røkt torsk med gulrotstuing Flett sammen strimler av rød og hvit fisk, og bak i ovnen Stekt kveite med hollandaise og grønne grønnsaker Anonymkode: 1daa0...e97 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Pancooanert torsk er favoritten! Dyppes i egg - mel m/ salt og pepper -egg- panko m parmesan. Stekes i smør el i ovn. Serveres med potet/potetstappe, pannestekte grønnsaker og saus. Anonymkode: 525f7...466
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #16 Skrevet 21. mai 2021 Panert sei og potetmos Wok med laks og nudler Anonymkode: 503cb...13e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #17 Skrevet 21. mai 2021 Fiskekaker med bakt eller dampet søtpotet, gulrot og løk, med dressing av drømmelett m hvitløk, ingefær og ketchup, gjerne servert i grove pitabrød. Fiskekaker m brunsaus og makaroni, og ymse grønnsaker. Fiskepuddinggrateng, dvs stekte fiskepuddingterninger i saus av litt hvitsaus stavmikset med blomkål og eventuelle andre grønnsaker, med makaroni, og griljermel på toppen. Torskecurry. Freser paprika, squash, purre og gulrøtter med curry paste, har i lett kokosmelk og creme fraiche, og torsk til slutt. Torskefilet med bakte rotgrønnsaker og kokosris (koker ris i kokosmelk, har i karri eller curry paste) Fiskegrateng med makaroni og råkost Torskefilet med rotmos og rød eller grønn pesto, gjerne med bacon eller sprøstekt chorizo. Anonymkode: 69ea1...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #18 Skrevet 21. mai 2021 Fiskegrateng (med revne gulerøtter, potet og smør) Fiskeboller (må være Vesterålens) Sashimi og sushi Salma/Frøya-laks som stekes lett Fersk flyndrefilet (rådyrt, men verdt det) Visse typer panert fisk, nuggets, fiskepinner (ble mye av det i en periode, og noen spises ikke, så nå har vi litt pause) Kveite (men det er ikke barna begeistret for. Vi har begynt å steke noen fiskepinner/nuggets istedet til dem med samme tilbehør. Vinn/vinn) Laks (potet, hollandaisesaus, brokkoli er typisk tilbehør.) Barna liker kokte gulerøtter og brokkoli, så det har vi til nesten all fisk (mye annet grønt de ikke spiser). Vi har av og til torsk også, men det er ikke barnas favoritt. Anonymkode: 7c5e0...3e6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #19 Skrevet 21. mai 2021 Sushi er favoritten. Ellers laks i grov pita med grønnsaker og rømme. Fiskegrateng, både den originale og en med ris, grønnsaker, laks og gjerne hvit fisk, godt med krydder og matfløte, fiskeboller i hvit saus, ellers fiskekaker og fiskepinner. Panert fisk liker de og. Anonymkode: 14c3a...be6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #20 Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Plukkfisk. Anonymkode: dfa11...f72 Plukkfisk er det beste i verden. 🥸 eneste faren min klarer å lage. Lol. 🤓🤓🤓🤓 Anonymkode: f3ea5...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå