Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hopp! 
Jeg røyter som en katt, er hår OVERALT 🤣og jeg vet at det skyldes ammingen..

Meeen er det noen her som har tips til hårprodukter eller lignende som kan bidra til at hårtapet ikke blir like mye? 

Har langt hår som strekker seg til ribbeina. Er det noen som har klippet håret kortere og opplevd at dette har redusert hårtapet? 

Takker for svar 🙏

Anonymkode: 3922d...7fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes ikke ammingen, men det faktum at du har gått gravid. 

Anonymkode: a3bd8...cb7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du mister omtrent ikke hår i graviditeten, så nå faller det av. Sånn er det bare.

Anonymkode: 372f9...722

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det skyldes ikke ammingen, men hormoner etter fødselen. Det går over etterhvert, og da får du sånne fine korte hår som vokser tilbake 😅 Ikke så mye å gjøre med det, men evt klippe en sveis som gjør at du lettere kan skjule hårtapet/hårene som vokser tilbake?

Anonymkode: 7231d...550

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er graviditeten som gjør det. Når tvillingene mine var ca 6 mng hadde jeg nesten bare korte skjeggstubber i nakken fra ørene og ned. Det nye kom som krøller så i noen år hadde jeg krøller der og stritt hår ellers 🙂

Anonymkode: 748fb...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, hormoner i svangerskapet gjør at man mister mindre hår da. Og så kommer en større andel av håret enn vanlig over i den fasen hvor det faller av samtidig noen måneder etter fødsel. Håret mitt ser ut som det har flere etasjer nå etter tette svangerskap.

Anonymkode: d7fcb...706

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pleid å klippe håret i en lang bob med litt oppklipping fremme ved panneparti (der jeg mister mest). Det minsker ikke hårtapet, men blir ikke like synelig. 

Anonymkode: 7e090...df7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hår nesten til rumpa etter forrige svangerskap, men klipte det kort til skuldrene etter noen mnd da jeg mistet sykt mye hår og det var laaaange hår overalt. Mistet ikke mindre hår men de var hvertfall ikke så lange. Fikk skikkelig viker.. Angret derimot en del men har god hårvekst så har nå hår til omtrent bhstroppen på ryggen.. Men nå begynner jeg vel snart å røyte igjen etter siste svangerskap 🙈😅 men har hørt man mister mer hår ved jernmangler blant annet, så nå tar jeg samme tilskudd som jeg gjorde under svangerskapet. 

Anonymkode: 0d2d3...4d6

AnonymBruker
Skrevet

Heia! Takk for svar 🙏 Jeg vet at det er hormoner osv, men virker ut som jeg og min venninne som ammer mister mer hår enn hun venninnen som bare gir mme. Babyen hennes er to mnd yngre enn vår så kanskje det har noe med det.. Vi er tre venninner som fikk barn omtrent samtidig. Når vi er sammen så kan vi to dra oss i året og få ut en neve med hår, mens hun andre ingenting.. 🤔 

skal faktisk sjekke om jeg har lav hb, hadde d under svangerskapet.. også tenker jeg at j skal prøve å få bort noe av lengden. Ser ut som et troll nå og slik jeg forstår dere så vil jeg se sånn ut en stund til 😂

Ha en fin dag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heia! Takk for svar 🙏 Jeg vet at det er hormoner osv, men virker ut som jeg og min venninne som ammer mister mer hår enn hun venninnen som bare gir mme. Babyen hennes er to mnd yngre enn vår så kanskje det har noe med det.. Vi er tre venninner som fikk barn omtrent samtidig. Når vi er sammen så kan vi to dra oss i året og få ut en neve med hår, mens hun andre ingenting.. 🤔 

skal faktisk sjekke om jeg har lav hb, hadde d under svangerskapet.. også tenker jeg at j skal prøve å få bort noe av lengden. Ser ut som et troll nå og slik jeg forstår dere så vil jeg se sånn ut en stund til 😂

Ha en fin dag 

Det tar ofte 3 mnd eller mer før man begynner å miste hår. Og noen mister ikke så mye, uavhengig om de ammer eller ikke. 😉

Anonymkode: ab4f9...996

Skrevet

Det finnes ingen produkter som kan stagge hårtap etter svangerskap. Man mister alt det man ikke mistet under graviditeten, sånn er det bare og det må man bare leve med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...