Brutex Skrevet 24. mai 2021 #21 Skrevet 24. mai 2021 (endret) 28 minutter siden, Drizzt said: Hun kan ikke unngå informasjonsplikten heller. Hun burde ha sagt ifra med en gang hun fikk vite det. Det er langt fra første gang hun holder igjen informasjon hun burde ha gitt bystyret ... Svært problematisk fra en politiker og en byråd. Ikke vanskelig å være uenig med deg om det. Hun gjør klart en dårlig jobb i å informere. Men når noen antyder at hun har sløst bort 5.2 milliarder på tull så blir det for vilt. Det er problematisk å forholde seg til Lan for oss som vil være litt siviliserte. På den ene siden er det mye man kan saklig kritisere henne og mdg for. På den annen siden blir slik kritikk fort støttet opp av kommentarer som går på kjønn, seksualitet, hudfarge, og drap og vold på henne selv eller hennes familiemedlemmer m.m. Dermed blir det vanskelig å komme med saklig kritikk fordi man ikke vil fyre opp under disse taperne som benytter anledningen til å tømme ut kloakken sin. Jeg har ingen lyst til å bli assosiert med de. Endret 24. mai 2021 av Brutex 3
Drizzt Skrevet 26. mai 2021 #22 Skrevet 26. mai 2021 Denne saken døde fullstendig etter 1 dag i media og ble erstattet av overskrifter som setter henne i offerrollen. Hvis noen har vært i tvil om at norsk MSM er venstrevridd, så kan de legge tvilen til side nå. 4
newman01 Skrevet 26. mai 2021 #23 Skrevet 26. mai 2021 Kan jo nå slenge på at Oslo kommune skroter prosjektet med å bygge ny hovedbrannstasjon etter over 4 år med prosjektering. De har brent over 250 millioner på prosjektet. Og nå viser det seg at tomten er for liten til å utstyre bygget med yttervegger! De tar for stor plass. Så om man da ser på hva de har gjort siste årene: Midlertidig svømmehall siden Tøyenbadet skal bygges nytt - prosjektkostnad på 70 millioner, godt over ett år forsinket Ny svømmehall på Tøyen. To år forsinket, prosjektpris på 1,4 milliarder, har blitt flere hundre millioner dyrere enn prosjektert Ny brannstasjon skrotes fordi bygget er for stort for tomta. De glemte å regne med yttervegger i prosjektfasen. Vannledning fra Tyrifjorden - 12 milliarder, sprekk på over 5 milliarder. Før nye sprekker "Heldigvis" er prosjektet med Tøyenbadet forsinket med etpar år, ellers hadde det vært bortkastet å bygge en midlertidig svømmehall. Tøyenbadet stengte i 2019, de planlegger kanskje å åpne det midlertidige til høsten. Eller var det neste år? 1
Vera Skrevet 26. mai 2021 #24 Skrevet 26. mai 2021 Drizzt skrev (1 time siden): Denne saken døde fullstendig etter 1 dag i media og ble erstattet av overskrifter som setter henne i offerrollen. Hvis noen har vært i tvil om at norsk MSM er venstrevridd, så kan de legge tvilen til side nå. Jeg vet ikke om du kan skylde på at MSM er venstrevridde - da det er helt normalt å slå slike saker stort opp, uavhengig av hvilket parti man tilhører. Dessuten vil jeg ikke kategorisere MDG for sosialistiske..de er så langt fra sosialistiske som det er mulig å bli. Og, syns du Giske ble tatt i med silkehansker? Han er jo tross alt venstrevridd.. Men, helt enig i at tidspunktet var «litt» suspekt..og tenker i mitt stille sinn at her er det noen som trekker i trådene. 1
Drizzt Skrevet 26. mai 2021 #25 Skrevet 26. mai 2021 Vera skrev (1 time siden): Jeg vet ikke om du kan skylde på at MSM er venstrevridde - da det er helt normalt å slå slike saker stort opp, uavhengig av hvilket parti man tilhører. Dessuten vil jeg ikke kategorisere MDG for sosialistiske..de er så langt fra sosialistiske som det er mulig å bli. Og, syns du Giske ble tatt i med silkehansker? Han er jo tross alt venstrevridd.. Men, helt enig i at tidspunktet var «litt» suspekt..og tenker i mitt stille sinn at her er det noen som trekker i trådene. MDG er vannmeloner - grønne på utsiden, røde på innsiden. De har allerede plassert seg på venstresiden politisk, så det er ikke nødvendig å spekulere. Det problematiske for meg er at hun igjen ikke bryr seg om sin informasjonsplikt og gjemmer informasjon som setter henne i negativt lys. Og at MSM sluttet å skrive om dette etter bare 1 dag og kaster seg over den nye historien hvor hun er i offerrollen. Balansen i omtalen er fraværende og det er få om noen som stiller henne de kritiske spørsmålene. Kun politikere fra opposisjonen i Oslo egentlig. Det hele virker ganske godt planlagt for å avlede oppmerksomheten fra det som gir god grunn for kritikken rettet mot henne. 5
Apis Skrevet 26. mai 2021 #26 Skrevet 26. mai 2021 Tror den økningen langt på vei kan forklares med 30-40% økning i prisen på byggevarer siste halve året
Callisto83 Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #27 Skrevet 26. mai 2021 Apis skrev (5 minutter siden): Tror den økningen langt på vei kan forklares med 30-40% økning i prisen på byggevarer siste halve året Det kan den helt sikkert, men en sånn gigantisk feilmargin, som ikke er informert om, vil naturligvis påvirke andre prosjekter og tiltak i budsjettet. I dag ble det opplyst at det vil bli en høring onsdag 2.juni klokken 12. Skal bli spennende å se hvordan dette går.
Drizzt Skrevet 26. mai 2021 #28 Skrevet 26. mai 2021 Apis skrev (2 timer siden): Tror den økningen langt på vei kan forklares med 30-40% økning i prisen på byggevarer siste halve året Det mest problematiske er ikke prisøkningen (for den kan delvis forklares med økning i pris på byggevarer), men at hun brøt sin informasjonsplikt. Igjen. Ellers er det påfallende at Oslos ''byregjering'' kan lede på en så dårlig måte store byggeprosjekter. Det blir vanskelig med en troverdig ansvarsfraskrivelse her: https://www.nettavisen.no/nyheter/gigantisk-budsjettsprekk-oslo-folk-ma-leve-enda-et-ar-med-et-elendig-badetilbud/s/12-95-3424131654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå