NordicViking Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 'Vi på Saltkråkan', Sveriges nasjonalskatt, gjenoppstår - i ny drakt. Nye 'Saltkråkan' vil få moderne preg - den skal utspille seg på 2020-tallet, og nye skuespillere skal tre inn i rollene som Tjorven, Malin og Melker - og hunden Båtsman. Rollene er ennå ikke besatt. Det er heller ikke klart når innspillingen starter, eller når TV-serien skal på lufta. Men SVT opplyser at prosjektet er en del av en enorm satsing for kanalen. Satsingen har fått navnet "Sveriges minne", og 'Saltkråkan' inngår i en rekke nyproduksjoner av klassiske verk. (VG) ... Denne serien gikk på NRK i en årrekke. Nå skal den "moderniseres". Hva det går ut på gjenstår å se. (NRK arkiv) .. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #2 Skrevet 21. mai 2021 Hmmm.. så trist på en måte, og bra på en måte. Håper den vil fenge dagens unge, så de kan få samme forhold til saltkråkan som vi eldre. Anonymkode: a6aa3...b8e
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #3 Skrevet 21. mai 2021 Patriarkalsk vrøvl der kvinnene forventes å lage mat, vaske, rydde, mens mennene soler seg og koser seg i sommersolen. Anonymkode: 7c771...4c0
Honey Dew Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Ingenting slår den gamle Saltkråkan. Hvorfor skal man absolutt lage nye versjoner av filmer/serier som er så gode originalt? Kommer aldri til å se den nye versjonen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Eeeeelsket Saltkråkan! Ingen ting kommer til å slå originalen uansett. Men barn i dag må gjerne få se en nyere versjon som de kan relatere til. Det skal forøvrig godt gjøres å få en ny Tjorven som er like sjarmerende! Anonymkode: 23289...9eb 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #6 Skrevet 23. mai 2021 Mitt favorittbarneserie av alle barneserier!🥰 Husker vi tok opp episodene på video på 80-tallet og vi så dem igjen og igjen og igjen. Jeg var forelsket i Pelle fra jeg var 5 til jeg var 10 år. Tror aldri jeg har hatt en så intens forelskelsesfølelse over så lang tid overfor noen gutt noen gang siden😅 Til tross for nostalgien, ser jeg at serien er utdatert i dag. Det går for tregt. For lange scener og mye døtid. Jentene mine på 7 og 9 (som jeg trodde var helt like meg som barn😅) Klarte bare å følge med 1/3 av en episode. Barn krever mer fart og action i dag. Det må gjerne være varmt med følelser innblandet. Men det må ikke gå for tregt, da mister de interessen. Så jeg har stor tro på en ny oppdatert variant❤️ Anonymkode: 4251b...d3b 2
Hannah80 Skrevet 23. mai 2021 #7 Skrevet 23. mai 2021 Elsket serien da jeg var liten. Var selvfølgelig forelsket i Malin😍 Måtte google henne nå. Hun har blitt 74 år. Tiden flyr.. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #8 Skrevet 23. mai 2021 On 5/21/2021 at 3:28 PM, Honey Dew said: Ingenting slår den gamle Saltkråkan. Hvorfor skal man absolutt lage nye versjoner av filmer/serier som er så gode originalt? Kommer aldri til å se den nye versjonen. Enig, men den nye serien lages for dagens barn og ikke for oss voksne. Mulig at barna kommer til å foretrekke den nye serien fremfor originalen. Anonymkode: 2095b...c12
Hoppetaujenta Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 Så lenge den gamle varianten er å få tak i, får de lage hva de vil for meg. Tenker over hodet ikke på kjønnsroller og annet gruff når jeg ser filmene. Det har sin sjarm slik som det er. Eventyr fra folks barndom. Trygt og godt. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #10 Skrevet 23. mai 2021 Åh, hvis det er slik at de vil tilpasse det til dagens samfunn så høres det jo bare hyggelig ut! https://www.svtplay.se/video/31308182/motet/motet-sasong-2-den-nya-saltkrakan Anonymkode: 7c771...4c0
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #11 Skrevet 23. mai 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Åh, hvis det er slik at de vil tilpasse det til dagens samfunn så høres det jo bare hyggelig ut! https://www.svtplay.se/video/31308182/motet/motet-sasong-2-den-nya-saltkrakan Anonymkode: 7c771...4c0 Da blir det sikkert diskusjon rundt minoritetsroller. Anonymkode: 2095b...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå