AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Jeg kommer til å bli arbeidsledig snart, og er dødsredd for hva framtiden bringer. Jeg har noen småprosjekter jeg vil jobbe med når jeg har tid til det, og mest sannsynlig blir det mye dødtid om jeg ikke får meg ny jobb med det første... det ene er et bokprosjekt. Det jeg lurer på er om man har lov til å drive med sånt når man er arbeidsledig og må ty til nav? Eller mister jeg all støtte? Anonymkode: eef44...1e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg kommer til å bli arbeidsledig snart, og er dødsredd for hva framtiden bringer. Jeg har noen småprosjekter jeg vil jobbe med når jeg har tid til det, og mest sannsynlig blir det mye dødtid om jeg ikke får meg ny jobb med det første... det ene er et bokprosjekt. Det jeg lurer på er om man har lov til å drive med sånt når man er arbeidsledig og må ty til nav? Eller mister jeg all støtte? Anonymkode: eef44...1e3 hva slags støtte mener du? Anonymkode: 340c2...e94
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Spørs jo om bokprosjektet er noe du får betalt for eller ikke. Er det ikke det, så er det jo ikke lønnsgivende inntekt, og da kan man jo drive med det. Men om du skulle tjene penger på et bokprosjekt, så må det rapporteres inn som inntekt. Anonymkode: 3dbb1...af5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Om du bruker tiden på å sitte hjemme å skrive så er vel ikke det et problem, det er ikke inntektsgivende (enda), og jeg mener at det dermed er å regne som en hobby. Anonymkode: a299b...80b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg kommer til å bli arbeidsledig snart, og er dødsredd for hva framtiden bringer. Jeg har noen småprosjekter jeg vil jobbe med når jeg har tid til det, og mest sannsynlig blir det mye dødtid om jeg ikke får meg ny jobb med det første... det ene er et bokprosjekt. Det jeg lurer på er om man har lov til å drive med sånt når man er arbeidsledig og må ty til nav? Eller mister jeg all støtte? Anonymkode: eef44...1e3 Ja det kan du. Om du til og med ønsker å åpne eget firma/enmannsforetak i denne perioden kan du få ekstra med støtte fra nav. Lykke til! Go for it! Anonymkode: efc4d...b21 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): hva slags støtte mener du? Anonymkode: 340c2...e94 dagpenger Anonymkode: eef44...1e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har forresten eget foretak, men det går dårlig, derfor har jeg fast jobb ved siden av. Anonymkode: eef44...1e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dagpenger Anonymkode: eef44...1e3 Du kan fint jobbe med dette og mister ikke retten på dagpenger. Men visst du får bøkene publisert og tjener penger på dette så mister du nok retten på dagpenger Anonymkode: 53baf...c76 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Spørs jo om bokprosjektet er noe du får betalt for eller ikke. Er det ikke det, så er det jo ikke lønnsgivende inntekt, og da kan man jo drive med det. Men om du skulle tjene penger på et bokprosjekt, så må det rapporteres inn som inntekt. Anonymkode: 3dbb1...af5 Det er eget, personlig bokprosjekt, vet ikke om jeg noensinne vil blir ferdig med det. Men om det bare er å rapportere inn inntekten om det skulle skje, høres det ganske greit ut! Anonymkode: eef44...1e3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan fint jobbe med dette og mister ikke retten på dagpenger. Men visst du får bøkene publisert og tjener penger på dette så mister du nok retten på dagpenger Anonymkode: 53baf...c76 Skjønner! Kommer det an på hvor mye man tjener? Regner ikke med å tjene stort, så litt kjipt å miste retten til dagpenger over et par tusen kroner. Anonymkode: eef44...1e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå