AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Del Skrevet 20. mai 2021 Har siden nyttår gått ned 15-16 kg og er nå 91 +/÷ (170 cm) Har stått stille i 3 uker og vipper opp og ned mellom 90-92. Tenker at dette er et av de berømte platåene, og jeg liker det ikke, er utålmodig og får tanker om at nå er det stopp for alltid liksom. Jeg trenger å høre "solskinnshistorier" fra dere som har vært der på deres vei.. Gikk ned 40 kg for 10 år siden og husker at platåene kom for hvert 4 kg jeg gikk ned fra 94 kg ish. Håper bare at det løsner snart for jeg har myyye å ta av så kan ikke fatte at alt skal stoppe for alltid nå. Misforstå meg rett, jeg veeet at det ikke er reelt, men sånn er tankene akkurat nå. Varierer i kcal inntak, men overstiger sjelden 1800. Har god kontroll på inn/ut og bmr er på 1630, så spiser IKKE under det. Noen som kan komme med litt positive erfaringer? Anonymkode: 49511...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Del Skrevet 20. mai 2021 Kjenner meg igjen. Jeg har tidligere gått ned rundt 1 kg i uka, men etter 10 kg ned så lå jeg plutselig lenge på 0- 200 gram ned i uka en lang periode, noe som var veldig treigt da jeg fortsatt hadde mange kg igjen til målet. Jeg er jo glad for all nedgang, men i den farten er det klart at motivasjonen får en slags knekk, for med en slik nedgang ville jo målet mitt vært årevis frem i tid, og man blir jo litt redd for at det skal stoppe opp. For min del gikk det seg til etter rundt en måned. Plutselig kom det flere uker på rad der jeg gikk ned over en kilo i snitt, uten at jeg gjorde noe annerledes. Det skal sies at jeg tok mål av kroppen jevnlig over hele perioden, og minus enkelte dager der jeg f.eks. følte meg litt oppblåst var nedgangen i cm jevn hele veien, uavhengig av om vekten stod stille eller "raste". Så etter denne erfaringen jeg er blitt veldig tilhenger av "trust the process"-mentaliteten. Så lenge du har kontroll på makroene, så vil resultatene komme, selv om det ikke er en helt strømlinjeformet vei. Vil også legge til at det kan være fint å ha flere "non-scale goals". Det kan være mål av kroppen, å ta før/etter-bilder, en spesiell bukse du vil passe inn i, en distanse du ønsker å gå/jogge innen en viss tid, antall armhevinger, eller noe helt annet. Jo flere slike ting man har å gå etter desto mer mestring vil man føle. Jeg nærmer meg vektmålet mitt nå, så prøver å finne andre mål jeg kan nå for å ikke falle ut av rytmen med en gang jeg er ferdig. Har lyst til å bli sterkere, bedre kondisjonen og se om jeg klarer å holde meg innenfor en målvekt på 3 kg +- (det er det vekten min bruker å variere i naturlig gjennom syklus osv.) i 5, 10, 20 uker.... også videre. Anonymkode: 03815...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg har gått ned 30 kilo før, og hadde platåer jevnt og trutt, ofte på antall kilo jeg hadde vært over lengre periode før Nå har jeg vært på et platå i over en mnd. Jeg har ikke mistet motet enda da jeg merker at klørene blir løsere, men vekta sier det samme. Håper plutselig det løsner da jeg er avhengig et viss tall på vekta for å kunne opereres. Anonymkode: f0245...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 20. mai 2021 #4 Del Skrevet 20. mai 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg