Gjest Acer Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 (endret) Ettersom eg har forstått så er det mange par som ikkje deler ekteseng, men ligger på hver sitt soverom. Det kan vera flere årsaker til det som bla.a at mannen snorker, og de jobber turnuser m.v. Undres på hvordan sexlivet, og den intime delen funker hos par som har en livstil der de deler hus, og hjem men ikkje seng ? Endret 20. mai 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Det er forhåpentligvis midlertidig her. Har en liten baby som våkner flere ganger om natta, så mannen sover på et annet rom brorparten av nettene. Da er han opplagt til å ha babyen så jeg får sovet litt på dagtid. Sex har vi når babyen sover, enten på dagen/ettermiddagen eller på kvelden før leggetid. Noen ganger blir han etter sex og sover hos meg den natta, men som oftest går han på eget rom. Det er litt ensomt iblant synes jeg, det er triveligere å sovne sammen. Anonymkode: 80abc...d1e
GammelKaktus Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 De kan vel knulle andre steder, man må ikke gjøre det i senga... Dessuten så kan de vel knulle i senga selv om de ikke sover sammen i den.😅 Kjenner flere som ikke sover på samme rom fordi ene parten snorker eller sover bedre alene. Det hindrer de overhodet ikke i å ha sex. 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Vi har aldri sex i forbindelse med søvn, det gjøres på andre tidspunkter. Når jeg legger meg, er det for å sove 😛 Anonymkode: d33bb...4eb 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #5 Skrevet 21. mai 2021 Her sover vi på hvert vårt rom ja, av ulike årsaker. Anonymkode: f5ef2...e8a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #6 Skrevet 21. mai 2021 Jeg sover med babyen og han med treåringen. Sex på sofaen, og gleder oss til vi kan sove sammen igjen! Anonymkode: 0654b...ad6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #7 Skrevet 21. mai 2021 Vi har sovet separat i perioder grunnet snorking. Det har aldri gått utover parforholdet. Når det gjelder sex så har det uansett aldri vært en ting som vi gjør fordi "vi lå der i senga likevel, så da ble det praktisk å ha sex". Vi har gjerne sex på helt andre tidspunkt, der det begynner andre steder enn i senga. Anonymkode: 97a3c...097 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 Vi er særboere og sover ikke så ofte sammen, om vi flytter sammen får vi nok hvert sitt soverom. Folk er sikkert ulike, men her sover han ikke så godt med andre, pluss vi jobber turnus og en del om hverandre. Når vi har sex, ligger vi ofte inntil hverandre etterpå og evt slumrer sammen. Hvis han sover over, er det fordi ingen av oss skal på jobb neste morgen. Anonymkode: a9446...62d 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #9 Skrevet 22. mai 2021 Alltid sovet på eget rom, fordi jeg sliter med søvn. Har sex hver dag. Virker som folk tror man har sex i søvne? Anonymkode: f5828...4ed 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #11 Skrevet 22. mai 2021 Skybe skrev (På 20.5.2021 den 18.26): Ettersom eg har forstått så er det mange par som ikkje deler ekteseng, men ligger på hver sitt soverom. Det kan vera flere årsaker til det som bla.a at mannen snorker, og de jobber turnuser m.v. Undres på hvordan sexlivet, og den intime delen funker hos par som har en livstil der de deler hus, og hjem men ikkje seng ? For å snu litt på flisa - hvordan tror du sexlivet og det intime fungerer hos par der den ene parten lider av konstant dårlig søvn kvalitet og underskudd på søvn pga den andre partens snorking? For ikke å snakke om irritasjon - det er vanskelig å la være å irritere seg når man ligger der og er desperat etter å få sove, mens partner durer i vei som et sagbruk. Den som snorker kan også bli irritert av å bli dyttet på/sparket i/vekket for å snu på seg og om mulig slutte å snorke. Kanskje er det uenighet i forhold til om den som snorker bør gå ned i vekt eller la seg operere for å slutte å snorke. Og nei, det er ikke "bare" å bruke ørepropper. Det er veldig ubehagelig å sove med fremmedlegemer i øret. Det kan også tenkes at det blir vanskelig å høre vekkerklokka. Sover man på hvert sitt rom blir sexlivet kanskje mindre spontant, men på den andre siden - hvem sier at spontan sex alltid må skje i senga enten ved leggetid eller om morgenen? Anonymkode: c01b0...526 6
Gjest Acer Skrevet 22. mai 2021 #12 Skrevet 22. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): For å snu litt på flisa - hvordan tror du sexlivet og det intime fungerer hos par der den ene parten lider av konstant dårlig søvn kvalitet og underskudd på søvn pga den andre partens snorking? For ikke å snakke om irritasjon - det er vanskelig å la være å irritere seg når man ligger der og er desperat etter å få sove, mens partner durer i vei som et sagbruk. Den som snorker kan også bli irritert av å bli dyttet på/sparket i/vekket for å snu på seg og om mulig slutte å snorke. Kanskje er det uenighet i forhold til om den som snorker bør gå ned i vekt eller la seg operere for å slutte å snorke. Og nei, det er ikke "bare" å bruke ørepropper. Det er veldig ubehagelig å sove med fremmedlegemer i øret. Det kan også tenkes at det blir vanskelig å høre vekkerklokka. Sover man på hvert sitt rom blir sexlivet kanskje mindre spontant, men på den andre siden - hvem sier at spontan sex alltid må skje i senga enten ved leggetid eller om morgenen? Anonymkode: c01b0...526 Hvordan trur du det virker å gå med fremmedlegeme i øret som høreapperater til enhver tid. ? Nå er høreapperater der vel og merke for at ein skal fange opp lyder bedre, men ein ligger ikkje med høreapperater om natta. Har du noen gang forsøkt å puttet fingrene i dine ørene , og merket at din tale blir noe forvrengt ? Skjønner rett og slett at det skal vera noe problem å putte noen ørepropper i øret med natta. Her er nok din irritasjon eit større problem en snorkingen, og søvnvanskene. Endret 22. mai 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #13 Skrevet 22. mai 2021 Jeg har lyst å ha separate rom pga snorking og jeg jobber natt men går ikke pga plassmangel. Sex hadde vi fått til uansett, da det stort sett skjer i helger. Anonymkode: b0547...9d8
Gjest Acer Skrevet 22. mai 2021 #14 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lyst å ha separate rom pga snorking og jeg jobber natt men går ikke pga plassmangel. Sex hadde vi fått til uansett, da det stort sett skjer i helger. Anonymkode: b0547...9d8 Snorking er vel eit problem ein meg bekjent kan få behandling for. Mange har ein jobb der de jobber turnuser, og partneren er borte fra hjemmet i mange uker / mnd. Følgen blir at de ikkje deler seng det meste av året så dette er noe mange har måttet tilvendt seg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #15 Skrevet 22. mai 2021 Skybe skrev (43 minutter siden): Hvordan trur du det virker å gå med fremmedlegeme i øret som høreapperater til enhver tid. ? Nå er høreapperater der vel og merke for at ein skal fange opp lyder bedre, men ein ligger ikkje med høreapperater om natta. Har du noen gang forsøkt å puttet fingrene i dine ørene , og merket at din tale blir noe forvrengt ? Skjønner rett og slett at det skal vera noe problem å putte noen ørepropper i øret med natta. Her er nok din irritasjon eit større problem en snorkingen, og søvnvanskene. Sover du med høreapparatet ditt? Jeg synes faktisk ikke at det er sammenliknbart. Der skal nevnes at jeg har svært trange øreganger, som vanskeliggjør bruk av de fleste typer ørepropper. Du trenger høreapparatet for å være i stand til å høre og har kanskje ikke så mange andre alternativer, mens snorkeproblematikk kan løses på flere måter, hvorav noen er til fordel for den som snorker også, bl.a. når snorkingen skyldes søvnapnè, kraftig allergi, forstørrede tonsiller lavt stoffskifte, overvekt og høyt forbruk av alkohol, for å nevne noe. Dette er jo forhold som også går utover søvnkvaliteten til den som snorker, og da blir det jo bare dumt å ikke gjøre noe med det. Anonymkode: c01b0...526 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #16 Skrevet 22. mai 2021 Vi sover sammen, men jeg legger meg ofte en time før. Er så trøtt på kvelden. MEN vi har mye sex, og det skjer som regel tidligere på kvelden, så undrer meg over at folk må sove sammen for å ha sex med hverandre Anonymkode: 528ea...da5 5
Inwe Skrevet 23. mai 2021 #17 Skrevet 23. mai 2021 Skybe skrev (På 22.5.2021 den 10.37): Hvordan trur du det virker å gå med fremmedlegeme i øret som høreapperater til enhver tid. ? Nå er høreapperater der vel og merke for at ein skal fange opp lyder bedre, men ein ligger ikkje med høreapperater om natta. Har du noen gang forsøkt å puttet fingrene i dine ørene , og merket at din tale blir noe forvrengt ? Skjønner rett og slett at det skal vera noe problem å putte noen ørepropper i øret med natta. Her er nok din irritasjon eit større problem en snorkingen, og søvnvanskene. Jeg har nå sovet med ørepropper i 1,5 år (pga bråkete katter) og må slutte da jeg har fått skikkelig gnagsår i ørene. Det er ikke bra å ha ørepropper i ørene hver natt, det kan også gå utover hørsel etterhvert. Hvorfor er du forresten såpass opptatt av at andre par skal sove sammen? Du gjør jo selvsagt som du vil med din partner. Her sover vi forresten i samme seng, men har sjelden sex i forbindelse med søvn. Tror vi har hatt sex i sengen rundt 5-10 ganger det siste året, resterende ganger på sofaen på dag-/kveldstid. 3
sicario Skrevet 23. mai 2021 #18 Skrevet 23. mai 2021 Skybe skrev (På 20.5.2021 den 18.26): Ettersom eg har forstått så er det mange par som ikkje deler ekteseng, men ligger på hver sitt soverom. Det kan vera flere årsaker til det som bla.a at mannen snorker, og de jobber turnuser m.v. Undres på hvordan sexlivet, og den intime delen funker hos par som har en livstil der de deler hus, og hjem men ikkje seng ? Ja vi deler hus og hjem, men ikke seng. å ha egne soverom er det lureste vi har gjort noen gang! vi har ikke hatt sex på noen år, men det har ingenting med at vi har egne soverom å gjøre. Skjønner ikke hvorfor det skal være sammenheng mellom hvor man sover og hvor intime man er? 😊. Vi hadde masse sex tidligere selvom vi sover på ulike rom. Vi har jo aldri pleid å sex i søvne 💁🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå