Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite spørsmål angående symptomer på graviditet.

Første graviditet var et «drømmesvangerskap», jada - hadde kvalme og noe oppkast mellom uke 7-13, men ikke noe som man ikke forventer av en graviditet. Gikk helt frem til uke 7 (når jeg begynte å bli dårlig, før jeg oppdaget graviditeten). 

Denne gangen er HELT annerledes, gikk rundt og sa til partneren min før jeg tok test og før IKM «nå er jeg gravid». 

Kan liksom kjenne det på HELE kroppen, brystene er ømme, korsryggen er helt gåen (føles som en kombinasjon av stølhet og menstruasjonssmerter), trøtt hele tiden, noe kvalme og smerter i nedre del av magen. 

Jeg er i uke 5 (?!) - HVA skjer?😂

Enten var jeg veldig bortskjemt første runde, ellers så er det noe merkelig med denne runden. Flere med veldig ulike erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig ulike erfaringer ja. Veldig frisk og fin i første svangerskap. Mens med nr.2 var jeg veldig kvalm i mange uker, bekkenet skranglet mot slutten osv. Mens med nr.3 kjente jeg absolutt ingenting igjen! Såå rart at det kan være slik.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske individuelt, men jeg hadde det også slik med nr 2. Var på ferie og hadde fått negativ test før jeg dro. Bare noen få dager senere så skjønte jeg at jeg måtte være gravid, hele kroppen fortalte det 😅 det tydeligste tegnet var utrolig såre brystvorter, kunne nesten ikke ha på bh. Kjøpte en test og den var da positiv.

Anonymkode: 84091...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er ganske lik din. 

Første svangerskap var jeg helt normal uten noen symptomer. Ikke en eneste dag med kvalme engang, bare litt tung i kroppen de siste ukene. 

Svangerskap nr 2, jeg hadde kvalme frem til uke 16, kvalmen ble byttet ut med bekkenløsning. Jeg hadde hovne ben, trøtt og sliten, vondt i mange kroppsdeler og en haug med kynnere. 

Jeg vet ikke om det var pga alderen min, ulike kjønn eller annet, men ganske sykt hvor forskjellig det kan bli 😅

Anonymkode: b73be...449

Skrevet

Jeg er på min andre graviditet nå, og merker stor forskjell fra forrige gang. Jeg trodde ikke at jeg var så dårlig sist, men var mye værre da enn nå. Har  nesten ikke vært  kvalm denne gangen,  kun hatt  noen få ekstreme dager med skikkelig kvalme og oppkast. Ganske trøtt og sliten men ikke i nærheten av sist, da eksisterte jeg bare så vidt 😅 

Trodde kanskje disse forskjellene ville si at det var motsatt kjønn denne gangen, men det viste på oul at det var det ikke 😊

Skrevet

Så morsomt at det er så veldig forskjellig fra svangerskap til svangerskap - lurer veldig på hva som egentlig gjør at det blir ulikt! 

kjenner at den korsryggen skal bli et lite «mareritt» om det ikke gir seg 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et veldig lett svangerskap med første, var veldig sprek og i god form helt frem til fødselen.  Men med andre har det vært krise hele veien, det ene etter det andre, og de siste månedene nærmest fullstendig invalid, hundre prosent sykemeldt og ubrukelig. 😬

Anonymkode: 23d76...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ulike svangerskap, det var bare motsatt. Her var jeg skikkelig dårlig første gang, med kvalme og oppkast som varte hele svangerskapet selv om det ble ble mildere etter hvert, litt bekkenplager og ordentlig vondt i ryggen. Andre gang var det bare kvalme og oppkast i første trimester, og litt bekkensmerter som var helt til å leve med mot slutten. Det eneste som var verre med nr. to var en del maserier i 3 trimester, men det var ikke konstant bare vondt og litt skremmende når det kom. 

Anonymkode: b6c66...810

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mye dårligere i denne graviditeten enn første. Mer kvalm, mer trøtt, mer vondt i bekkenet. Tipper at det dreier seg om at jeg ikke har tid til å hvile og jeg sover dårlig siden jeg har en 2 åring fra før. I tillegg er ikke bekkenbunnsmuskulaturen som den var før første graviditet så jeg kjenner tyngden mer nedentil. Så alt i alt mye tyngre denne gangen. 

Anonymkode: b3932...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...