Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 1,5 måneder gamle baby sover greit, men i sine våkne perioder er han vanvittig klengete. Vil konstant ligge på armen min, og helst at jeg bærer han rundt og/ eller danser rolig til rolig musikk. Legger jeg han ned på et teppe tar det 5 min før smokken kastes irritert ut og han gråter. Gir seg ikke før jeg tar han på armen.

Er dette vanlig? 

Anonymkode: beef4...268

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, vanlig. Han er en baby. 

Anonymkode: fb437...9f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 62e88...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Min første lå på meg 27/7 i 10 mnd våken og sovende... nr to var på meg 24/7 i 3-4 mnd så begynte han og sove selv.... men ja baby trenge myyyyyyye nærhet

Anonymkode: 1a7d6...13c

AnonymBruker
Skrevet

Klengebaby? Babyer har ligget i magen til mor i 9 måneder, selvsagt vil de være nær sin mor og far hele tiden. 

Anonymkode: 2adea...ba5

• Liker 3
Skrevet

Helt normalt. Det er ikke uten grunn at tiden etter fødsel også kalles fjerde trimester:) Babyen trenger mye kos og nærhet ute i den store, skumle verden utenfor magen. Det handler ikke om sutring og klenging, men et naturlig behov for nærhet til mamman sin, så det bør den absolutt få. Og kanskje prøve bæresjal hvis armene blir slitne? Med close caboo slipper du også knyting, bare å stramme det til og putte baby oppi, og voila- baby får trygghet og du får armene fri til å gjøre andre ting. Vinn vinn😀

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min 1,5 måneder gamle baby sover greit, men i sine våkne perioder er han vanvittig klengete. Vil konstant ligge på armen min, og helst at jeg bærer han rundt og/ eller danser rolig til rolig musikk. Legger jeg han ned på et teppe tar det 5 min før smokken kastes irritert ut og han gråter. Gir seg ikke før jeg tar han på armen.

Er dette vanlig? 

Det skremmer meg at du faktisk valgte å få barn? Håper dette er en tulle-tråd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (1 time siden):

men i alle dager?? Hva er dette for noe oppgulp? Håper dette er et forsøk på sarkasme. 

Til ts: ja, det er vanlig. Som noen alt har tipset om ville jeg prøvd bæresjal eller bæresele for å få hendene mer fri. Er ikke sikkert han godtar dette med en gang, men prøv igjen med litt mellomrom.

De første vekene/mnd er tøffe, og jeg forstår godt at det blir litt intenst!

Anonymkode: 69231...d08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (14 timer siden):

Slutt da. Jeg har aldri vært mor før, og jeg var redd det var noe galt. Gråter som en foss når jeg ikke bærer han i armene, jeg visste ikke det var sånn. Har ingen erfaring med barn. Jeg danser og koser med han hele dagen, tror jeg scorer greit på omsorg. I dag fikk jeg 2 min i dusjen, ellers handler alt om han. Ville bare vite om dette var vanlig. Han sov så mye i starten. Gjør alt for han, elsker dette. Bare vil ikke at han skal ha vondt eller noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

men i alle dager?? Hva er dette for noe oppgulp? Håper dette er et forsøk på sarkasme. 

Til ts: ja, det er vanlig. Som noen alt har tipset om ville jeg prøvd bæresjal eller bæresele for å få hendene mer fri. Er ikke sikkert han godtar dette med en gang, men prøv igjen med litt mellomrom.

De første vekene/mnd er tøffe, og jeg forstår godt at det blir litt intenst!

Anonymkode: 69231...d08

Jeg kjøpte en rådyr bæresele. Har så vondt i armen etter å bære han timesvis hver dag. Han har nektet plent så langt, men kanskje trikset er å ikke gi opp. Han vil bare bæres liggende i armene, helst med ansiktet opp mot mitt. Må holde han sånn opp i tillegg da, det er veldig tungt . Veldig tøft ja, jeg er førstegangsmor og dette var ukjent for meg. Han sover jo greit da, så får noen pauser. 

Skal ta tipset ditt og prøve flere ganger. En gang gikk det litt bra,kanskje han bare må bli vandt. 

Skrevet

Det er tøffe tak, men det går bra til slutt ❤️ En god trøst er at han kommer til å bli et veldig trygt og harmonisk barn når du er så flink til å imøtekomme behovene hans ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Lacy skrev (5 minutter siden):

Det er tøffe tak, men det går bra til slutt ❤️ En god trøst er at han kommer til å bli et veldig trygt og harmonisk barn når du er så flink til å imøtekomme behovene hans ❤️

❤️❤️❤️ Det er så verdt det 

AnonymBruker
Skrevet

Mange babyer er såkalte klistremerkebabyer, i minst de tre første månedene etter fødselen. Da hylskriker de når de ikke får nærhet. Min er 6 mnd og trenger ikke lenger nærhet hele tiden, men begynner fortsatt å hylgråte hvis han ikke ser oss når han leker i f.eks babygymmen. Han trenger med andre ord fortsatt mye nærvær.

Anonymkode: ae374...6de

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slutt da. Jeg har aldri vært mor før, og jeg var redd det var noe galt. Gråter som en foss når jeg ikke bærer han i armene, jeg visste ikke det var sånn. Har ingen erfaring med barn. Jeg danser og koser med han hele dagen, tror jeg scorer greit på omsorg. I dag fikk jeg 2 min i dusjen, ellers handler alt om han. Ville bare vite om dette var vanlig. Han sov så mye i starten. Gjør alt for han, elsker dette. Bare vil ikke at han skal ha vondt eller noe.

Tenker bare at enhver oppegående person, erfaring eller ikke - med barn. Vet godt at babyer trenger nærhet og kos 24/7

AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (9 minutter siden):

Tenker bare at enhver oppegående person, erfaring eller ikke - med barn. Vet godt at babyer trenger nærhet og kos 24/7

Herregud så unødvendig.

Du er klar over at mange babyer IKKE trenger nærhet og kos 24/7? 

Veldig mange babyer gjør det, men veldig mange gjør det ikke.

Merkelig at du ikke har fått med deg alle artiklene om å gjøre håndarbeid, bake, trene, osv osv i permen... 

Jeg har hatt to klistremerkebabyer. Søsteren min hadde to babyer som lå pent i babygymmen og pludret mens hun gjorde husarbeid og strikket og whatnot.

Om alle babyer hadde vært klistremerkebabyer, hadde ikke det begrepet eksistert. Da hadde man bare kalt dem babyer..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts: ikke gi opp bæretøy. Jeg ga opp for tidlig med min første, og det var dritt å måtte bære og bære i armene i månedsvis. 

Med nr 2 MÅTTE jeg få til bæresele, måtte ha armene fri  for å ta meg av storebror. Etter noen runder med hyl og skrik vente han seg til det. Hylte ofte et par minutter først, men roet seg så fint. Som førstegangsmor er det lett å bli litt for fort skremt av gråt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (50 minutter siden):

For en idiotisk kommentar! Klistremerkebaby er normalt, ja, men de er ikke i flertall! Alle babyer trenger nærhet, men de som trenger nærhet 24/7 er i mindretall. Mange mødre kan faktisk både dusje, gjøre husarbeid og lage middag med baby i lekegrind/vippestol etc.

Og Ts: Du er heldig med at han sover, for da blir det snart lettere. Det verste er klistremerkebabyer som sover dårlig og skal være klistret på deg også på natta. Det medfører svært lite søvn og en verkende kropp for mor.

Så snart leker og utforsking blir gøy, trenger han ikke like mye kroppskontakt, selv om han sannsynligvis trenger at du er synlig. Da er det mulig å sitte i sofaen med en kopp kaffe eller med strikketøyet etc mens man ser babyen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Nå med tredjemann har jeg «lært leksa» mi og kjøpt meg både bæresjal og bæresele 😂

Han er 6 uker nå, kan ligge litt i babygymmen, men skal helst kose med mamma ❤️ Og det er helt greit, de er så små så kort tid. Selvom det føles intenst ut her og nå, så er det veldig koselig også 🥰

Anonymkode: 1e6ec...f4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For en idiotisk kommentar! Klistremerkebaby er normalt, ja, men de er ikke i flertall! Alle babyer trenger nærhet, men de som trenger nærhet 24/7 er i mindretall. Mange mødre kan faktisk både dusje, gjøre husarbeid og lage middag med baby i lekegrind/vippestol etc.

Og Ts: Du er heldig med at han sover, for da blir det snart lettere. Det verste er klistremerkebabyer som sover dårlig og skal være klistret på deg også på natta. Det medfører svært lite søvn og en verkende kropp for mor.

Så snart leker og utforsking blir gøy, trenger han ikke like mye kroppskontakt, selv om han sannsynligvis trenger at du er synlig. Da er det mulig å sitte i sofaen med en kopp kaffe eller med strikketøyet etc mens man ser babyen. 

Ja hadde det vært hele natten hadde jeg kollapset. Så det er jeg utrolig takknemlig for. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt vanlig. Nå med tredjemann har jeg «lært leksa» mi og kjøpt meg både bæresjal og bæresele 😂

Han er 6 uker nå, kan ligge litt i babygymmen, men skal helst kose med mamma ❤️ Og det er helt greit, de er så små så kort tid. Selvom det føles intenst ut her og nå, så er det veldig koselig også 🥰

Anonymkode: 1e6ec...f4b

Du jeg er helt enig, jeg eeeelsker det. Var bare et par ting som uroet meg, at det handlet om et behov eller at han hadde no vondt noe sted. Jeg var litt uforberedt på den intense skrikingen som han setter i gang med hvis ikke jeg løfter han opp på sekundet, og da mener jeg sekundet i det han våkner. Jeg er ikke vandt med babygråt på nært hold heller, det er jo veldig høyt og intenst. Høres alltid ut som de har det så vanvittig forferdelig når de vræler. Tror det kommer til å ta litt tid før jeg blir fortrolig med det rett og slett. Men gråt er jo deres eneste språk, så de gråter jo for både smått og stort. Han blir jo også kjempesur når jeg tar han opp fra badebalja f.eks, da skriker han noe helt vanvittig til han blir varm inni håndkle. Og det vil jeg jo beskrive som mildt ubehag. Så jeg har jo skjønt at denne skrikingen brukes på alt mulig 😀

Jeg går jo og titter på de minste klærne hans og ser at han snart har vokst ut av de. Det går jo så fort, så nyter hvert sekund.

Tusen takk alle sammen for fine tilbakemeldinger ❤️ Da har jeg bare en klistremerkebaby rett og slett. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...