Gå til innhold

Beste/enkleste måte å leie bil i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mange måter å leie bil på nå, både de tradisjonelle forhandlerne som Bislett bilutleie o.l., og tjenester som bilkollektivet og nabobil. Jeg er helt ny på dette området, og sliter litt med å orientere meg. Jeg trenger stort sett bare bil en helg i ny og ne, hva er da den beste tjenesten for meg å benytte?

Anonymkode: cc386...4bb

Fortsetter under...

Jeg anbefaler Hyre. Superenkel registrering, enkelt å bestille bil, og de har biler av ulik størrelse rundt om i Oslo. Litt knotete å sortere vekk elbiler om du ikke vil ha det. All betaling skjer i appen, de har til og med integrert Easypark i appen, som automatisk avbryter parkeringen om du kjører vekk uten å stoppe den. Rask og god kundeservice. 
Den eneste ulempen er at det kan bli dyrt om du skal kjøre spesielt langt på en dag. I slike tilfeller kan det være verdt bryet å leie hos en aktør med fri Km, som Hertz, selv om det er noe mer knotete å leie der. 

AnonymBruker
Fjompen skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler Hyre. Superenkel registrering, enkelt å bestille bil, og de har biler av ulik størrelse rundt om i Oslo. Litt knotete å sortere vekk elbiler om du ikke vil ha det. All betaling skjer i appen, de har til og med integrert Easypark i appen, som automatisk avbryter parkeringen om du kjører vekk uten å stoppe den. Rask og god kundeservice. 
Den eneste ulempen er at det kan bli dyrt om du skal kjøre spesielt langt på en dag. I slike tilfeller kan det være verdt bryet å leie hos en aktør med fri Km, som Hertz, selv om det er noe mer knotete å leie der. 

TS her.

Takk for svar, dette høres jo veldig greit ut. Jeg har aldri hørt om Hyre faktisk, hvordan fungerer det mtp. henting og levering av biler? Har de mange steder?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her.

Takk for svar, dette høres jo veldig greit ut. Jeg har aldri hørt om Hyre faktisk, hvordan fungerer det mtp. henting og levering av biler? Har de mange steder?

Ja, de har biler over store deler av Oslo. De fleste sentralt, noen i de mest ukjente parkeringshus. Men alt er godt beskrevet i infoen om bilen.

Ved leietidspunkt blir funksjonen for å åpne og låse bilen aktiv, du starter leien med å ta skadekontrollbilder i appen, så får du tilgang til bilen. Mobilen brukes som nøkkel, tilkobling via blåtann. Når du parkerer bilen igjen så tar du nye skadekontrollbilder og avslutter leien. 

Du kan også enkelt legge til andre brukere av bilen så lenge de er kunde hos Hyre. Så partner/venn/osv kan på samme måte som deg starte leien, kjøre bilen under leieforholdet eller levere bilen tilbake. 

Endret av Fjompen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...