Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Er dere enige i at samfunnet preges av forfall? Både i menneskelig oppførsel, tankegang, normer, kultur og så videre?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Lampe1 skrev (1 minutt siden): Er dere enige i at samfunnet preges av forfall? Både i menneskelig oppførsel, tankegang, normer, kultur og så videre? Ja. Synes mange forventer for mye underholdning og skaper veldig lite underholdning selv. Greit nok det, men kan ikke fordra slike mennesker. Synes det virker som at mange har inntatt en merkelig dømmende rolle, som følge av massiv reality-tv-titting. Mest ansvarsløse mennesker jeg vet om. Anonymkode: 6fdec...76a
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Synes mange forventer for mye underholdning og skaper veldig lite underholdning selv. Greit nok det, men kan ikke fordra slike mennesker. Synes det virker som at mange har inntatt en merkelig dømmende rolle, som følge av massiv reality-tv-titting. Mest ansvarsløse mennesker jeg vet om. Anonymkode: 6fdec...76a Enig med deg. Reality-TV er noe av det mest degenererende som finnes, skaper dårlige holdninger og en trist titter-mentalitet.
Skyskraper Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Utsagnet er vanskelig å ta stilling til uten kontekst. Hvilket samfunn er det snakk om? Det norske? Det vestlige? Det asiatiske? Det afrikanske? Verdenssamfunnet? Hvilken tidsperiode sammenligner vi med? Forfall sammenlignet med hvordan det var i fjor? På nittitallet? På attenhundretallet?
Gjest Lampe1 Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Skyskraper skrev (2 minutter siden): Utsagnet er vanskelig å ta stilling til uten kontekst. Hvilket samfunn er det snakk om? Det norske? Det vestlige? Det asiatiske? Det afrikanske? Verdenssamfunnet? Hvilken tidsperiode sammenligner vi med? Forfall sammenlignet med hvordan det var i fjor? På nittitallet? På attenhundretallet? Jeg snakker primært om det norske, men de samme trender er synlige over mye av verden. Jeg foreslår å sammenligne med 50-60-tallet. Men mange perioder kan være interessante.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå