Gå til innhold

Bli eller gå? Spillavhengighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om du velger å bli eller gå forandrer ikke faktum at han har alvorlig spillavhengighet og trenger behandling. Jeg har selv familiemedlem som har måtte blir innlagt over lengre tid for behandling. Det nytter ikke å dille. Avhengighet er skadelig for hele familien, og dette slutter ikke om dere går fra hverandre. Han trenger behandling.

Anonymkode: 050e1...82b

Det slutter å være et problem for henne når hun går. Etterhvert da, for jeg tipper at de har mer gjeld enn formue og siden de er gift får hun halvparten av det i avskjedsgave.

Avhengighet er det fullstendig hans ansvar å jobbe med. Han får seile sin egen sjø, han hadde tilbud om hjelp som han ikke benyttet seg av.

Løp, så fort du bare kan.

Anonymkode: 928cc...80d

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det slutter å være et problem for henne når hun går. Etterhvert da, for jeg tipper at de har mer gjeld enn formue og siden de er gift får hun halvparten av det i avskjedsgave.

Avhengighet er det fullstendig hans ansvar å jobbe med. Han får seile sin egen sjø, han hadde tilbud om hjelp som han ikke benyttet seg av.

Det er uansett noe som vil gå ut over barna. Derfor går det ut over henne. 

Jeg har løpt om jeg var i hennes situasjon. Mannen trenger uansett behandling.

Anonymkode: 050e1...82b

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det slutter å være et økonomisk problem, men det vil jo være vondt veldig lenge. Jeg er jo tross alt glad i mannen og vi har to barn sammen. 

Vi er ikke gift, og har ikke mere gjeld enn huset er verdt. Vi vil sitte igjen med ca en million. Den store ekstragjelden er det foreldrene hans som har tatt på seg. Den må han betale på. Jeg er med på å betale den i dag, selvfølgelig. Og de må lage en avtale med han så de er sikret at det lånet blir trukket som det skal hver måned. Jeg er dem evig takknemlig for at de stilte opp, men hvis vi går fra hverandre kan ikke jeg fortsette å betale på hans gjeld. Vinner jeg stort i lotto skal jeg med glede slette gjelden deres, men.... 

-TS

Anonymkode: edd1d...33b

• Liker 1
AnonymBruker

Du må gå, han kan gjøre slik at dere mister huset! Den millionen dere har i dag kan fort gambles vekk. 

Du må også tenke at farens misbruk av penger går direkte utover deres barn nå OG i fremtiden. Bare den siste 150.000 er 75.000 de kunne fått som hjelp til å komme inn på boligmarkedet. 

Du må redde deg selv og barna her, han kommer til å ruinere dere

Anonymkode: 23273...33c

• Liker 1
AnonymBruker
frøkenkoz skrev (20 timer siden):

Stakkars deg . Kom deg ut! Ta med barna dine. Du kan ikke redde han. Kom deg ut å skaff deg eget hus og avskilt økonomi, det trenger ikke være spikeren i kisten for dere to uansett. Men bo separat , og ha egen kontroll over økonomien.  Han må skjønne det selv. 

Du kan ikke gå slik å plutselig få en regning på 150000. En dag kan det være banken som står der med tvangssalg isteden. 

Enig. Jeg hadde nok skilt med også osv men i det aller minste, hold din økonomi HELT utenfor, få deg eget bosted osv. Han kommer til å dra deg ned i avgrunnen med seg om du ikke gjør det. Deg og ungene. Han kan inke hjelpes om han selv ikke vil. 

Anonymkode: 85074...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...