AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Jeg er av natur veldig fornøyd om de andre rundt meg er fornøyd. Om den jeg er med vil spise pasta, så spiser jeg gjerne pasta selv om jeg kanskje var mer sugen på burger. Om de jeg henger med vil på ferie til Mallorca, så henger jeg gjerne med til Mallorca selv om jeg synes det hadde vær enda mer spennende å dra til Paris. Misforstå meg rett - jeg har egne meninger, og det er ikke slik at jeg gjør ting jeg IKKE vil eller aksepterer ting jeg ikke synes er greit. Men jeg er veldig "tilpasningsdyktig" kan man vel si. Jeg tror også jeg har mye av dette "flink pike"-syndromet i meg, det viktigste er at de rundt meg har det gøy, for er de glade så er jeg fornøyd også, og da blir det god stemning. Dette gjelder i de kjæresterelasjonene jeg har vært i også, jeg merker at jeg alltid tenker hvordan partner vil føle det hvis jeg gjør sånn og sånn, og jeg har bare oversikt i hodet over planene til partner slik at når jeg for eksempel skal booke inn et cafèbesøk med en venn, velger jeg søndag fordi jeg vet at min partner også er opptatt den dagen, og da kan vi være sammen på lørdag. Jeg opplever at de jeg har vært sammen med og han jeg er sammen med nå ikke tenker slik tilbake. Det er ikke sånn at de ikke bryr seg, men det er liksom litt sånn at "de lever bare sitt liv" og så møtes vi når det tilfeldigvis passer. Og min kjæreste har ikke oversikt/husker ikke at jeg for eksempel ska møte noen på lørdag, så han bare booker inn når det passer han. Det jeg er redd for er jo at jeg til slutt blir "kjedelig" fordi jeg nesten alltid er tilgjengelig, men samtidig føles det jo teit å for eksempel bevisst booke inn et cafèbesøk på den ene dagen i uka da jeg vet at vi begge har tid til å være med hverandre. Vanskelig å beskrive dette problemet, men er det noen som har noen tips om dette? Eventuelt tips om en bok som handler om det å være litt mer egoistisk/selvstendig i en relasjon og ikke hele tiden være så tilgjengelig? Jeg vil jo også at han skal føle på det å måtte planlegge og ta litt hensyn til meg. At han kanskje skal komme på selv at "ojj jeg må sjekke med *mitt navn* om hun vil møtes i helgen". Jeg er 25 år, han er 27. Vi jobber/studerer 100% begge to og har masse venner, både felles og hver for oss. Vi bor i samme by, men i hver vår ettromsleilighet. Anonymkode: e5da8...c2c 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 Vel, det jeg tenker først og fremst er jo at dere bor ikke sammen, så det å "samkjøre timelister" over cafebesøk og slikt er ikke helt der dere er enda, kanskje. Hadde vært mer "normalt" å tenke over sånt når man bor sammen. Men det du kan gjøre er å bare avtale nøyaktig det du har lyst til. Fordi du skal gjøre det som du ønsker selv, for å ta vare på deg selv. Hvis dere er enige/samstemte i at f.eks hver lørdag er "vår" dag, så er den mer "avtalt" mellom dere. Men hvis han stadig legger andre planer de gangene dere kan møtes... Hva tilfører han godt i forholdet ellers? Hva gjør dere sammen som er bra, hva gjør han godt for deg? Hva tar han hensyn til med deg? Viktig med selvstendighet i et forhold, ikke alltid vær så tilgjengelig. Du kan jo si at, "jeg ønsker å tilbringe tid med deg når vi begge kan, men fra nå av gidder jeg ikke vente på at du skal komme i siste liten og avlyse fordi du har andre planer. Husker du ikke på en avtale vi har sammen så føler jeg ikke det virker som du ønsker å tilbringe tid med meg. " Det går fint å si at" å, det høres jo hyggelig/spennende ut med tur til Mallorca, men jeg hadde sett for meg en tur til Paris, den byen der har så mye interessant ved seg" "Pasta høres godt ut, men jeg har skikkelig lyst på burger i dag" "Kan vi ikke heller se.. Den og den filmen?" Altså, det går fint an å si sin mening OG respektere andres. Hadde du sagt "æsj, pasta var ikke det jeg ville ha i dag.." "huff, må vi til Mallorca?" Altså, negativt vinklet. Dette går fint. Går an å begynne med små steg. Er viktig å beholde sin mening og det er LOV å ikke ville det samme som alle andre hele tiden. Vi er individer. Du må huske å være et individ, selv i et forhold ☺️ Anonymkode: 587a3...178 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 Fokusere på seg selv? Ved å bli singel. Anonymkode: 72c36...4ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå