Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at jeg må gjøre noe,når det kommer til å få sjangs hos gutta jeg liker.

som er den klassiske populære gutten i klassen. En vag beskrivelse, men den typiske gutten som har alt du kan ønske deg av hva som ikke egentlig er en selvfølge i livet..

Han er antakeligvis en av de som har fått gode karakterer. Han er kul nok til å feste, trygg på seg selv og mange av mine venninner mente at han var en player.

Selv er jeg uenig, paga at han sa han var kun ute etter sex,derfor er jeg enig med han i,at dette ikke er et spill og han har sitt på det rene. Går derfor rett på sak…

Når jeg snakker med venninner og bekjente hører jeg ofte at jeg stresser, at jeg er urolig (typ rastløs) og at jeg overtenker det med gutter.

Likevel, er det jeg som ikke har hatt sex, det er jeg som ikke snakker med gutter jeg ikke er interessert i og det er jeg som er mye alene. Mine bekjente som sier dette er jenter som har sex med gutter de ikke liker,snakker med gutter de ikke er interessert i og kan finne på å også være litt varm/kald mot meg,synes nå jeg iogmed at jeg opplever at enkelte ikke vil ha meg med på fest, men kan være at vi ikke er "der" enda bare.

Er i en prosess og prøver å få flere venninner i livet, og synes det er skjenerede og flaut å la de vite at jeg må bygge meg selv opp igjen. Og rett og slett lære å leve livet på nytt ved siden av studier. Derfor jeg ikke også har trygghet til å diskutere med dem om dette.

Er usikker på om jeg i det hele tatt ønsker å studere, fordi jeg ønsker å være sosial. Har hele livet hatt få venninner, og har funnet et nettsted hvor jeg kan finne nye potensielle venninner. Derfor er jeg redd for å få overtenning og tenke for naivt og høyt om disse enda. OG at jeg legger mye inn i noe som ender opp som en flopp. Vi melder og er på bekjent og hils stadiet, men er jo også positiv til det å skulle utvide sosialt liv, er jo hva jeg vil..

Vet enda ikke hvor jeg ender opp med tanke på sted å studere,så vet vikke om jeg vil å flytte.. Har vært sykt mye jobb med å bygge opp nye bekjentskaper,så da raser jo alt sammen,og du må starte på nytt..

Men jeg vet at jeg faller for gutter som har et aktivt sosialt liv, derfor at jeg selv må «up my game» for å ha sjans tilbake.

Derfor finner jeg det veldig vanskelig å ta inn over meg å klare å forstå hva som menes når de sier dette? Jeg forstår sånn halvveis,men ikke helt med på hva som kan gjøres eller hva de mener selv,når de aktivt gjør hva de gjør? Jeg har jodette som tanker, og du er jo ikke tankene dine, du er hva du handler på. Og det er jo disse jentene,som virkelig handler på en mer stresset måte,sånn ejg ser det?

Faller ofte utenom hva som er greit å si, og hva som er ikke greit å si- Er som at jeg mangler filter.

Kan finne på å si til en venninne at jeg ikke vil være med en jeg har som bekjent,fordi at jeg ikke føler på kjemien og at vi kjenner hverandre så godt.

Kansje dette er litt ufint å si, ettersom jeg har begynt å tenke på at hun kan tenke «hva sier hun om meg når jeg ikke er der». Denne venninnen, er igjen en som er litt på utkanten av de andre jeg kjenner, paga at hun ikke er så sosial, og vi har ulikt behov.

Jeg sliter med at jeg ofte faller utenom det at jeg ikke har hatt et sosialt liv, og at jeg derfor henger litt etter på det at jeg er sist ute med å være flink til å selge meg selv, ved at jeg gjerne ikke har lært de sosiale kodene,normene ved å f eks ha den tyipske instillingen som mange jenter har om å ha «beste girlsa, baby loves» type innstilling til sosiale medier og det å «keep the apperances».

Dette plager meg, fordi jeg ser det er viktig..Men også det at jeg ikke helt vet om ejg skal ta en utdanning, og jeg er over 30 år,så vil være over 35 når jeg er ferdig med en utdannelse som ejg ikke helt vet hva jeg vil jobbe innenfor. Det har gått med mye penger og tid allerede, men jeg ser at skal jeg ha det livet jeg ønsker,så kan ejg ikke leve et liv hvor jeg teller ned og utifra eksamen og utover. Samdigig så trener jeg og spiser sunt.

Føler virkelig at jeg er kommet til et vanskelig sted å trenger å kaste litt ball om dette..Noen som har noe ntips og råd til hvordan det å oppnå de sosiale guttenee,som jeg vet tenker om at de vil ha en som er med på alt?

Og dette med utdannelse,hvordan man skal få kabalen til å gå opp?

Anonymkode: b6901...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du trenger litt hjelp med å løse problemene i livet ditt, for det virker som det er krøll på det meste? Finnes det kanskje helsesøster eller lege som kan lage en oversikt for deg? Jeg har laget en liste over det jeg synes er mest viktig til minst viktig.

Feks 1. du ønsker å studere men vil ikke flytte.  ( Viktig )

Da er mulighetene å bli nettstudent, eller du studerer noe som du er interessert i som er tilgjengelig. Velg gjerne noe du vet vil gi deg gode jobbmuligheter. Men vær realistisk. Hva slags jobb passer du til, og vil gi deg glede og mestring i hverdagen? Ikke alle passer som designer,sykesøster,advokat. Men det finnes noe for deg. 

Eller, hva med evt trening gjennom nav i en bedrift?

2. sosialt.  ( ganske viktig )

Dette er hakket lettere enn nr 1 og mindre viktig. Det viktigste er deg, og at du har en jobb du mestrer. Men du ønsker å være nær dine venninner og vil ikke flytte. Du er i kontakt med folk på nett. bra. 

3. dating ( minst viktig )

Du vil date. Hva med å se om du finner noen som ligner deg? ikke noen som ligner på drømmemannen. Eller den mest populære i klassa. Var du mest populær i klassa? Finn noen som du kjenner deg igjen i.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Like rp være sosial og derfor jeg liker de som er populære. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si til å fine noen so. Er lik meg, for du faller jo for hvem du faller for liksom. 

Blir litt som å høre en kjempebra sang, du bare kjenner at den treffer deg hardt. 

Ellers har jeg ikke akkurat helsesøster, men hører rundt med folk jeg kjenner ang studier.. 

sikkert vanskelig å gi gode svar på dette, men hjalp litt! :)

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Like rp være sosial og derfor jeg liker de som er populære. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si til å fine noen so. Er lik meg, for du faller jo for hvem du faller for liksom. 

Blir litt som å høre en kjempebra sang, du bare kjenner at den treffer deg hardt. 

Ellers har jeg ikke akkurat helsesøster, men hører rundt med folk jeg kjenner ang studier.. 

sikkert vanskelig å gi gode svar på dette, men hjalp litt! :)

TS

Har du sjekket med karrierehuset, og lignende? Jeg vet ikke helt om "folk du kjenner" er beste kilden for å finne ut av dine muligheter, men det Kan jo være det er bra også. Men det finnes folk der ute som har som jobb å få deg til å finne et studie. De har lange lister med muligheter. Men siden du ikke ønsker å flytte, hadde jeg sett på dine omgivelser, for å finne et yrke du vil ha. Og så studere. Gjerne noe du liker veldig godt, og noe som ikke krever at du er veldig "strukturert" for jeg får litt opplevelsen av at du rører sammen ting?

Det er som at du rører sammen studier, venninner, kjæreste.  Det kunne vært 3 forskjellige temaer, om du forstår. 

Jeg tror det hadde vært lurt å prioritere hva som er viktig. Og når du studerer, møter du gjerne nye mennesker og møter menn. Men husk hvorfor du er der. for å studere. 

Men du er 30 nå, og du er voksen. Det kan være at det vil være fint for deg å se etter et miljø med folk på din alder, om du starter å studere. Jeg studerte når jeg var 30 og var absolutt eldst i klassen. Det var mye litt vanskelig å få god "tone" med folk pga det.

Og jeg vil tro at det begynner å bli i seneste laget å søke studier for høsten nå, eller?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne var vanskelig å følge, du snakker om den populære gutten i klassen, men du er 30 år? Du virker fryktelig ung og naiv i måten du skriver på.

Det første jeg tenker er at du virkelig vil ha godt av å bytte miljø og bli kjent med nye folk. Finn ut hva du ønsker å studere, og gjør det et helt annet sted! Med mindre du har barn å ta hensyn til så finnes det virkelig ingen grunn til å ikke gjøre det. Tror du trenger det for å bli voksen rett og slett.

Anonymkode: 71b38...ccd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts, og velkommen tilbake, med tråd nr 4-5-6?, samme problematikken hver gang, og du kommer ikke til å ta til deg noe som helst.  

Anonymkode: d42cf...16a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei ts, og velkommen tilbake, med tråd nr 4-5-6?, samme problematikken hver gang, og du kommer ikke til å ta til deg noe som helst.  

Er ikke sikkert det er så lett for henne heller da. 

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (40 minutter siden):

Er ikke sikkert det er så lett for henne heller da. 

Nei, jeg skjønner jo det, og jeg er ikke ute etter å mobbe. Det er så mange som har prøvd å hjelpe ts de siste par årene, at hun kan omtrent ikke få nye innspill. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg skjønner jo det, og jeg er ikke ute etter å mobbe. Det er så mange som har prøvd å hjelpe ts de siste par årene, at hun kan omtrent ikke få nye innspill. 

Ja, ser den. 

Men da er jeg ikke langt unna med svaret mitt ihvertfall.  TS om du ser dette, har du et typ fontenehus der du er? Vet de hjelper folk i gang der. Jeg vil jo tenke at studie er litt utenfor rekkevidde nå som vi er i mai. Men trening i en bedrift er vel bedre? Da får du lønn, og du får lære noe nytt og du vil finne ut at du er både nyttig og viktig. og det blir sosialt.  https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/tiltak-for-a-komme-i-jobb/varig-tilrettelagt-arbeid

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (På 20.5.2021 den 20.09):

Har du sjekket med karrierehuset, og lignende? Jeg vet ikke helt om "folk du kjenner" er beste kilden for å finne ut av dine muligheter, men det Kan jo være det er bra også. Men det finnes folk der ute som har som jobb å få deg til å finne et studie. De har lange lister med muligheter. Men siden du ikke ønsker å flytte, hadde jeg sett på dine omgivelser, for å finne et yrke du vil ha. Og så studere. Gjerne noe du liker veldig godt, og noe som ikke krever at du er veldig "strukturert" for jeg får litt opplevelsen av at du rører sammen ting?

Det er som at du rører sammen studier, venninner, kjæreste.  Det kunne vært 3 forskjellige temaer, om du forstår. 

Jeg tror det hadde vært lurt å prioritere hva som er viktig. Og når du studerer, møter du gjerne nye mennesker og møter menn. Men husk hvorfor du er der. for å studere. 

Men du er 30 nå, og du er voksen. Det kan være at det vil være fint for deg å se etter et miljø med folk på din alder, om du starter å studere. Jeg studerte når jeg var 30 og var absolutt eldst i klassen. Det var mye litt vanskelig å få god "tone" med folk pga det.

Og jeg vil tro at det begynner å bli i seneste laget å søke studier for høsten nå, eller?

Har jo søkt tidligere? 

Er usikker på valget, derfor.... 

Vet at det å studere, er et stort steg. Du får mindre penger, du får mindre tid og jeg har allerede brukt mye tid og penger på å nå målet. 

Alt er ikke like viktig hele tiden og det har endret seg for meg med tanke på prioriteringer 

Opplever at gutter jeg faller for velger meg bort paga at jeg ikke har de riktige prioriteringene sånn de ser det. Dette er noe å jobbe med, og jeg merker at jeg må endre for å få gutten jeg liker. For meg er det ikke helt realistisk at gutten vil kaste alt han har i hendene, og komme til deg. Mest sannsynlig vi Ljan finne en annen. 

Derfor vurderer jeg å jobbe istedet. Men er vanskelig å finne en jobb. Får også mer tid til venninner og vennskap, noe som blir mer viktig sånnsett 

Bruker begrepet om populær gutt i klassen. Orker ikke å skrive så mye svart på hvitt, men går ut på at han er sosial, høres ut som noen her inne tolker det som at man er naiv og blåøyd, uten å forstå helt hva jeg legger i det. Skal være tydeligere. 

Hva jeg mener er at jeg vil ha en gutt som er sosial, liker å finne på ting og oppleve annet en bare hverdagen. Disse guttene er, etter min erfaring, ofte glad i fester også. Derfor at jeg selv liker sånne opplevelser, og føler ikke helt at jeg er i riktig miljø. Altså at jeg har funnet min type venninner. 

Vet ikke helt om jeg ønsker å studere videre paga dette. Vil fokuserte litt annerledes, og ser det kan virke litt naivt med tanken om at du tror det vil være en jobb som bare venter på deg der ute.. 

Derfor jeg ville kadte ball og høre her inne om noen har noen ideer og erfaringer å komme med

Skrevet

Er det noe annet som gjør livet vanskelig ts? Jeg har adhd faktisk, og det er vanskelig å fokusere og strukturere. Alt kan lett bli en suppe. vet ikke om det er noe ved deg som gir en ekstra utfordring?

Du er 30+ og ja fest er gøy, men det burde være lav pri. Først må du ha en inntekt. Du har ikke inntekt, hvordan greier du å betale regninger og leie? 

Om du har en ordning med at du bor veldig billig, så burde du alikevel fokusere på å finne noe å fylle hverdagen med. En jobb gir deg det sosiale. Og der har de gjerne sosiale ting på fredager. Med en jobb, får du inntekt,venner,og fest. Akkurat det du trenger, eller hva?

Har du snakket med nav om muligheter for arbeidstrening?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (7 timer siden):

Er det noe annet som gjør livet vanskelig ts? Jeg har adhd faktisk, og det er vanskelig å fokusere og strukturere. Alt kan lett bli en suppe. vet ikke om det er noe ved deg som gir en ekstra utfordring?

Du er 30+ og ja fest er gøy, men det burde være lav pri. Først må du ha en inntekt. Du har ikke inntekt, hvordan greier du å betale regninger og leie? 

Om du har en ordning med at du bor veldig billig, så burde du alikevel fokusere på å finne noe å fylle hverdagen med. En jobb gir deg det sosiale. Og der har de gjerne sosiale ting på fredager. Med en jobb, får du inntekt,venner,og fest. Akkurat det du trenger, eller hva?

Har du snakket med nav om muligheter for arbeidstrening?

Sant! 

Akkurat nå er det siste fase av eksamen, så mye tid går med der.

Derfor jeg får sommeren og til svarfristen går ut, om jeg vil studere eller ikke.. 

Er usikker paga den tidløse klemmen om jobb Vs studier. Er ikke sikkert jeg kommer inn, så er muligens tidlig ute men har lite å tape på å stille spørsmålene nå. 

Er bare usikker paga at jeg vet hva slags type gutt jeg vil ha, og erfarer at han snur i døra fordi jeg ikke har venner nok. Er trist, men jeg er igang eld å bli kjent, og føler på at jeg ikke helt finner min type venner. 

Opplever at jeg er for interessert i hva mine nåværende venninner synes er overfladiskt som SOME, festing

De 2 jeg vil kalle venninner, har nesten ingen interesse av ferier, fester og er aldri sosiale selv. Den ene jenta er unnskyldt, hun har barn. Hun andre har bare ikke behovet. 

Defor jeg finner nye venninner, som jeg sier, er de bekjente. På toppen av dette igjen, er det Kansje kun 2 av de bekjente jrg føler veldig god kjemi med. De andre har ikke helt de egenskapene jeg ser etter venninne messing sett.. 

Merker Defor at skal du studere, så blir det mindre råd og du sitter for det meste bak bøkene. Noe jeg vurderer om jeg egentlig er lei av, og ønsker å jobbe. Da tjener du penger og har mer fritid. Men så er det jo ikke så lett å skaffe jobb så er vel ute etter< pros and cons >

Ønsker jo å få mer sosialt liv, feste og ha venninner som er mer opptatt av å oppleve noe nytt, enn å ha venninner som ikke er villig til å avse tid, for du er nødt til å prioritere dette, for å få drt til å gå opp. Ihvertfall for å få kommet inn i den slags type kultur og miljø jeg føler det er mer å hente hos for min del.

Ønsker mer sosiale relasjoner som er villige til å ta fester i helgen, avse en dag i uka til det sosiale og ha hverdsgsvenninner. 

Da er det å studere eller ikke noe jeg kan tenke å finne ut av.. Vet ikke helt hvilke spørsmål som er riktige å stille seg når det kommer til det temaet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da er det å studere eller ikke noe jeg kan tenke å finne ut av.. Vet ikke helt hvilke spørsmål som er riktige å stille seg når det kommer til det temaet? 

Det er nok best at du snakker med noen som kan hjelpe deg med valg av studie og å organisere tanker og behov. Jeg vet jo ikke hvor du bor. men hva med en karriereveileder ?

Gode spørsmål er:

• Hva slags muligheter finnes for meg her i området?
  • Hvilke kontakter har du? Kan du feks få jobb gjennom kjente eller familie?
  • Hva liker du å jobbe med / hva passer du til?
  • hva er dine styrker og svakheter som arbeidstager? Er det diagnoser inne i bildet som du kan ta tak i og få hjelp med? Noe arbeidsgiver kan tilrettelegge?
  • Hva slags lønn trenger du?

Studier:

• Du har studert. Er det noe du kan bygge på for å få en bachelor?  eller har arbeidserfaring med? feks to år innen noe..kan du ta et år og få en bachelor?
  • hva med arbeidstrening gjennom nav ?
  • Kan du ta fagbrev?

Med en bachelor så øker du sjansene dine for å få høyere lønn. De fleste ønsker nok ansatte med en BA.  Men er det realistisk å satse på BA? Kan fagbrev være mer aktuelt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

@lillevill du er i ferd med å kjøre tråden av sporet, og ut av singelforumet.  Det jeg har sett av ts til nå, så har hun utfordringer med å fokusere. Profesjonell hjelp og veiledning, har vært foreslått. Hun trenger kanskje mer en livscoach, enn karriereveiledning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

@lillevill du er i ferd med å kjøre tråden av sporet, og ut av singelforumet.  Det jeg har sett av ts til nå, så har hun utfordringer med å fokusere. Profesjonell hjelp og veiledning, har vært foreslått. Hun trenger kanskje mer en livscoach, enn karriereveiledning. 

Jeg svarer da ikke bare på trådtittel, men innholdet hun skriver.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er forresten helt enig i det med fokuseringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...