Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det nylig har blitt diskutert her, men hva gjør man om man venter barn med en mann man ikke bor sammen med, som ikke er interessert i å bli far, og som truer med å forlate deg om du får barnet?

Kan jo hende det siste er tomme ord, at han faktisk stiller opp etterhvert og blir far. Men når jeg sender inn til NAV om foreldrepermisjon, skal jeg da skrive inn at både mor og far har rett, og slik tvinge han til å ta permisjon selv om han tydeligvis ikke vil og vi kanskje går fra hverandre?

Hva gjør jeg her? Tar all permisjonen? Men det vil vel ikke være helt ærlig?

Anonymkode: e0d86...b34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt all permisjonen. Ikke bra for ungen å plutselig ha dagene med én som den ikke har vært sammen med nok til å knytte seg til. Ville ikke hatt dårlig samvittighet i det hele tatt. 

Anonymkode: 4d02c...06d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen har du all rett. Dvs du søker som at kun mor har rett og får alle 49/59 ukene selv. 

Anonymkode: 915a2...fe2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Situasjonen er så ustabil og jeg aner ikke nå om han kommer til å ta ansvar eller ikke etterhvert. Jeg vil følge reglene og er redd for hva som skjer om jeg søker som at kun mor ha rett, men så etter noen måneder tar han til fornuft. Vil da nav tenke at jeg har svindlet dem? Er det mulighet å endre ut i permisjonstiden om han faktisk tar ansvar og vil ha sin del?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke har samme adresse så er det bare å søke om å overta fars permisjon..

Anonymkode: 0e94d...252

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Situasjonen er så ustabil og jeg aner ikke nå om han kommer til å ta ansvar eller ikke etterhvert. Jeg vil følge reglene og er redd for hva som skjer om jeg søker som at kun mor ha rett, men så etter noen måneder tar han til fornuft. Vil da nav tenke at jeg har svindlet dem? Er det mulighet å endre ut i permisjonstiden om han faktisk tar ansvar og vil ha sin del?

Søk all permisjon ril deg selv ut fra dagens situasjon. Om han tar til vett og blir en far, så har ikke du jugd om det til NAV. I dette tilfellet ville jeg ikke enset han en tanke ang permisjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og far var kjærester, men bodde ikke sammen. Så jeg fikk hele permisjonen.

Anonymkode: 62da7...9d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og far var kjærester, men bodde ikke sammen. Så jeg fikk hele permisjonen.

Anonymkode: 62da7...9d6

Men det er vel ikke lov? Om man er et par, har begge rett på permisjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem å endre søknaden i etterkant. Så søk om å ta hele permisjonen selv,og om alt blir gull og glitter senere tar du kontakt med NAV og endrer søknaden slik at far får sine uker :)

Anonymkode: 62f16...a66

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det stemmer ikke når man bor hver for seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei det stemmer ikke når man bor hver for seg. 

så vidt jeg vet har du ikke rett på hele permisjonen hvis barnefar er i et forhold med deg. Og det er det som er mitt dilemma; han truer med å gjøre det slutt om jeg beholder barnet. Men vet ikke om det er tomme trusler, og er ikke mange måneder til fødsel.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Rett, men ikke plikt tror jeg 

Anonymkode: 1ca73...62b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

så vidt jeg vet har du ikke rett på hele permisjonen hvis barnefar er i et forhold med deg. Og det er det som er mitt dilemma; han truer med å gjøre det slutt om jeg beholder barnet. Men vet ikke om det er tomme trusler, og er ikke mange måneder til fødsel.

Dette kan du nok få svar på dersom du ringer Nav eller bruker chat  på nav.no. Gjør det :)

Anonymkode: 4d02c...06d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...