Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan de da se at jeg er sykemeldt? 

Jobben jeg er i nå har gjort meg utbrendt. Mye stress, en fæl turnus og sliter med å snu døgnet gjør at jeg nå ser etter dagstillinger. 

Ser nav utlyser saksbehandler stillinger og innenfor helse har jeg både utdanningen og erfaringen de krever. Men kan se i systemet at jeg er 80% sykemeldt nå selv om det er en annen avdeling jeg søker? Vil jo helst ikke snakke om dette på et eventuelt intervju. Er i dialog med nav om å bytte jobb og de er positive til det ig skal snart ha et dialogmøte mtp muligheter for mer tilrettelegging på jobb(noe som er vanskelig å få desverre). 

Anonymkode: d45d0...279

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ansatte i NAV skal gjøre oppslag kun når det er tjenstlig behov for det. Det er det ikke i dette tilfellet. 

Hilsen NAV-veileder

Anonymkode: 143fd...038

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan se? Ja. Har lov til det? Nei.

Anonymkode: d487f...99e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke lov til å sjekke ut søkerne i systemene våre, nei. For øvrig ansatte vi nettopp noen som er sykmeldt (men det fortalte vedkommende selv på intervju). 

Anonymkode: 20d4a...59f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok jeg forstår. Målet er jo å være tilbake i full stilling til høsten i forhåpentligvis en ny jobb i en dagstilling hvor jeg slipper å jobbe natt dag og kveld samme uke. Så har ingen planer om å være sykemeldt i ny jobb. Arbeidsgiver prøver å tilrettelegge slik at jeg kan jobbe dagvakter frem til jeg finner ny Jobb men dette er ikke en løsning jeg kan kreve over tid.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig å søke ny jobb selv om man er sykemeldt? 

Anonymkode: 382e2...fc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neida absolutt ikke. Men søke jobb hos nav når man er i tett dialog med nav føltes litt rart på en måte. Vil ikke at de skal vite min bakgrunn på en måte. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er ulovlig å snoke på denne måten. Man kan miste jobben hvis det blir oppdaget.

Anonymkode: 2ab1f...151

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lov til det.

De som typisk søker opp i sånt er de på kontaktsenteret når du ringer, eller din saksbehandler.

En random ansatt har ikke lov, og risikerer sanksjoner om h*n søker opp uten at det er relevant.

Intervju er ikke relevant. 

Du er sykemeldt pga nattarbeid og dårlig søvn ifbm det, som mange får.

Akkurat det hadde jeg og ikke sagt noe om, men referansene dine kan jo tenkes å nevne det. 

Anonymkode: 75247...70b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De har ikke lov til det.

De som typisk søker opp i sånt er de på kontaktsenteret når du ringer, eller din saksbehandler.

En random ansatt har ikke lov, og risikerer sanksjoner om h*n søker opp uten at det er relevant.

Intervju er ikke relevant. 

Du er sykemeldt pga nattarbeid og dårlig søvn ifbm det, som mange får.

Akkurat det hadde jeg og ikke sagt noe om, men referansene dine kan jo tenkes å nevne det. 

Anonymkode: 75247...70b

Ok. Nei mine referanser kommer ikke til å nevne det. De ønsker meg ikke noe annet enn at jeg får en dagjobb og en helse til å leve med. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...