Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste nettopp uniformsreglementet til jobben min, og der står det ingenting om bruk av BH, eller annet undertøy. Jeg personlig hater å gå med BH, og bruker det aldri. Men en dag ble jeg kaldt inn til samtale fordi jeg ikke brukte BH. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg da skal gå på jobb å mistrives i min egen kropp fordi ledelsen mener mye om hva en kvinne skal ha på seg av undertøy. Hvis det er snakk om utforming av niplene, så mener jeg at det skal stå skrevet at det ikke skal synes. Men jeg så aldri at det syntes på meg. Men hvis det er problemer, så burde det stå at damer skal bruke BH eller singlet, og mannfolk skal bruke singlet under skjorta. For jeg syns ikke det er greit at vi damer skal bli fortalt at vi må bruke BH når vi absolutt ikke vil.

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det problemet lett kan løses med en topp under skjorten eller blusen. Jeg ville synes det var like upassende om jeg så konturen av mannlige brystvorter som kvinnelige, men førstenevnte ser man sjeldnere pga tykkere stoff og større skjorter. I tillegg bruker mange menn underskjorte for å unngå at noe synes gjennom hvite skjorter som kan bli gjennomsiktig. 

Anonymkode: ac1c5...bd2

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke dette nødvendigvis har noe fasitsvar.

Hva slags jobb har du? Hvem er det du møter i jobben? Er det ledelsen som reagerer, er det kolleger, brukere, kunder?

Anonymkode: c6362...c38

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Bruk sports BH eller topp under. Det gjør jeg

Anonymkode: 67569...385

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags jobb har du?

Anonymkode: f70fb...610

• Liker 6
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg bruker stortsett aldri Bh, men bruker singlett under som skjuler ting som skulle være plagsomt for andre. Man må tilpasse seg samfunnet like mye som samfunnet må tilpasse seg deg.

Skrevet

Man må huske på at man også er virksomhetens ansikt utad i arbeidstiden når man er ansatt. Å kle seg profesjonelt er dermed viktig for at ikke bare du skal fremstå anstendig men også virksomheten. 

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Så fryktelig flaut. 

Anonymkode: 30e60...052

• Liker 35
Gjest supernova_87
Skrevet

Ja så utrolig flaut at vi er blitt så allergisk mot kropp at vi alle har internalisert normen om at en brystvorte gjennom stoff er ekkelt, og ubehagelig å se. Alle dere som svarer at dere ikke vil se det: det er bare en sosialt konstruert norm som har ingenting for seg. Det er like undertrykkende som at kvinner må ha hijab. Der er en føkkings kroppsdel. Alle har den. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

så lenge du går anstendig kledd og ting holdes på plass. Sports-bh, stram topp, løs skjorte, stor jakke, wraps/bandasjer rundt overkroppen eller annet vil løse det problemet.

😮😮😮😮😮

Lever vi i kristenkonservative USA eller sosialdemokratisk Norge? 

Anonymkode: 4f106...386

• Liker 34
Skrevet
Rainstorm skrev (3 minutter siden):

Ja så utrolig flaut at vi er blitt så allergisk mot kropp at vi alle har internalisert normen om at en brystvorte gjennom stoff er ekkelt, og ubehagelig å se. Alle dere som svarer at dere ikke vil se det: det er bare en sosialt konstruert norm som har ingenting for seg. Det er like undertrykkende som at kvinner må ha hijab. Der er en føkkings kroppsdel. Alle har den. 

Du har rett i det. Det er egentlig veldig rart når man tenker over det, og helt sosialt konstruert. Og for eksempel om man har litt størrelse på puppene så er det ingen bh som gjør at de magisk forsvinner fra synet til andre heller så, ja, dette er egentlig veldig rart. 

Til TS så tror jeg dessverre arbeidsgiver kan kreve det da de har rett til å kreve en kleskode på jobb tror jeg. Selv om det ikke er spesifisert med undertøy så vil de nok enkelt kunne legge det til. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg tenker som flere har nevnt at når arbeidsgiver kaller deg inn for å snakke om dette så er det fordi det er svært synlig og folk har reagert. Det er ikke vanlig å legge seg opp i sånt med mindre man må, nettopp fordi det er ubehagelig for leder å ta opp og slike ting ikke tas opp med mindre det er et reelt problem. Så sant du har en ellers normal leder ville jeg tatt dette til etterretning.

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet
Rainstorm skrev (11 minutter siden):

Så alle bør kunne gå nakne? 

Anonymkode: c1f4c...59b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så alle bør kunne gå nakne? 

Anonymkode: c1f4c...59b

Hun går jo ikke toppløs, men uten bh... 

Anonymkode: b1b27...a96

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hun går jo ikke toppløs, men uten bh... 

Anonymkode: b1b27...a96

Brenning av bher kan man gjøre på fritiden.

Anonymkode: c6362...c38

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...