Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har ikke mulighet til å jobbe i svangerskapet så jeg har søkt svangerskapspenger fra dagen jeg ikke jobber mer.

Nå sier arbeidsgiver at de trenger sykemelding for de dagene jeg har vært borte..? 

Men er ikke det meningen at svangerskapspengene skal gjelde fra den datoen jeg ikke er i jobb mer? Da blir det jo feil å komme med sykemelding i tillegg? 

Eller har jeg misforstått noe?

Anonymkode: c0383...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke lov å få svangerskapspenger mens du er sykemeldt. Det er heller ikke lov med sykemelding så lenge du ikke er syk. Så her er det arbeidsgiver som roter. 

Er det fordi de ønsker sykemelding i påvente av at søknad om svangerskapspenger går gjennom? 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvorfor du ikke jobber. Hvis jobben er farlig for deg som gravid og du ikke kan omplasseres, feks mye kjemikalier, er svangerskapspenger riktig. Er det fordi du har fått smerter som gjør at du ikke kan gjøre jobben din, er det sykemelding som er rett.

Anonymkode: d6bc0...273

AnonymBruker
Skrevet
Skogkløver skrev (15 minutter siden):

Det er ikke lov å få svangerskapspenger mens du er sykemeldt. Det er heller ikke lov med sykemelding så lenge du ikke er syk. Så her er det arbeidsgiver som roter. 

Er det fordi de ønsker sykemelding i påvente av at søknad om svangerskapspenger går gjennom? 

Det er det jeg er redd for at det skal ødelegge søknaden å begynne med noe sånt i tillegg.

Arbeidsgiver sa det var greit at jeg får betalt, så mulig det er det de tenker ja, ventetiden.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer vel an på hvorfor du ikke jobber. Hvis jobben er farlig for deg som gravid og du ikke kan omplasseres, feks mye kjemikalier, er svangerskapspenger riktig. Er det fordi du har fått smerter som gjør at du ikke kan gjøre jobben din, er det sykemelding som er rett.

Anonymkode: d6bc0...273

Det er rett med svangerskapspenger i mitt tilfelle (kjemikalie yrke). Arbeidsgiver har vært med å fylt ut skjemaet også og det er sendt inn.

Så da er det merkelig synes jeg å be om sykemelding fra samme datoen for å kunne gi lønn om svangerskapspengene skal gjelde fra den datoen uansett

Anonymkode: c0383...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...