Gå til innhold

Smerter etter samleie fire uker etter keisersnitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utført keisersnitt for fire uker siden og har hatt en uproblematisk recovery etter det. Har hatt lite smerter og var fort på beina igjen. Samboer og jeg ble utålmodige og lå sammen i går. Jeg har fremdeles noe blødning og litt menssmerter, men da jeg våknet i dag hadde jeg veldig vondt og det kjennes ut som en slimklump er på veg ut hver gang jeg står oppreist. Er dette farlig??? Vi brukte kondom.

Anonymkode: 886b7...327

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du skal vente 6 uker også etter KS

Anonymkode: 89ed2...d52

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Sånn går det når du har sex under renselsen. Får håpe du ikke blir alvorlig syk. 

Anonymkode: 65c3c...1d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring legekontoret og spør.

Grunnen til at man skal vente 6 uker selv ved keisersnitt er at du fortsatt har et blødende sår i livmoren etter morkaka. Det får man jo uansett fødselsmetode. 

Anonymkode: 0d642...fe4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så lengde du ikke har feber og har fin allmenntilstand så er dette uproblematisk og ufarlig. Selv om du har keisersnitt kan man bli ganske hoven nedentil. Så slimhinnene er nok irriterte. 

Anonymkode: e7779...53e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn går det når du har sex under renselsen. Får håpe du ikke blir alvorlig syk. 

Det er da helt uproblematisk å ha sex under renselsen så lenge man bruker kondom! 

Anonymkode: 6d629...bcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da helt uproblematisk å ha sex under renselsen så lenge man bruker kondom! 

Nei, så lenge det er blødning, skal man ikke ha sex. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha sex under renselsen, men det blir jo på egen risiko. Man har et åpent sår i livmor og infeksjonsfaren er stor. 

Ta kontakt med legen din m, TS :)

Anonymkode: 8a930...4ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, så lenge man bruker kondom kan man ha sex selv om man blør https://www.libero.no/barnet-ditt/artikler/baby/sex-etter-svangerskapet--kvinnens-kropp/

Fikk ihvertfall grei beskjed av en overlege på fødeavdelingen å vente med sex. Dette var på samtale dagen før planlagt keisersnitt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg fikk utført keisersnitt for fire uker siden og har hatt en uproblematisk recovery etter det. Har hatt lite smerter og var fort på beina igjen. Samboer og jeg ble utålmodige og lå sammen i går. Jeg har fremdeles noe blødning og litt menssmerter, men da jeg våknet i dag hadde jeg veldig vondt og det kjennes ut som en slimklump er på veg ut hver gang jeg står oppreist. Er dette farlig??? Vi brukte kondom.

Anonymkode: 886b7...327

Kan det være fremfall av skjedevegg/livmor. Hvordan kjennes det ut? (Vask hendene godt og kjenn etter om alt er "normalt").

Anonymkode: b9c7f...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje skorpen i livmor løsnet ? Er vanlig den gjør det

Anonymkode: f237d...f70

AnonymBruker
Skrevet

Du, det er helt sikkert renselsen som starter "igjen". Den har en rolig periode før den tar seg opp igjen, før det gir seg. Det kan også skje flere ganger før det gir seg skikkelig. Hvis du har veldig vondt ville jeg ringt fastlegen, evt legevakt, men jeg hadde generelt store smerter hele renselsen (8-9 uker for meg) og jeg brukte paracett for å lindre. 

Anonymkode: 429aa...943

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, så lenge det er blødning, skal man ikke ha sex. 

Vi er forbi 1950 nå altså. 

Anonymkode: 8bb25...108

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Vi er forbi 1950 nå altså. 

Anonymkode: 8bb25...108

Du... Stort sår etter morkaka er ikke som mensen, det er ikke blodet som er problemet, men det åpne såret det kommer fra...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du... Stort sår etter morkaka er ikke som mensen, det er ikke blodet som er problemet, men det åpne såret det kommer fra...

Men så lenge man bruker kondom så er det helt i orden

Anonymkode: f237d...f70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...