Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Håper folk kan holde seg innenlands også denne sommeren, men vet selvfølgelig at det ikke kommer til å skje. Hva hjelper det at vi vaksinerer oss her i landet hvis grensene skal åpnes og det er mange land hvor det ikke er vaksinerte i det hele tatt. Se på situasjonen i India og det indiske viruset som herjer, og det ender vel med store mutasjoner som dagens vaksiner ikke hjelper mot og så er det på'n igjen til høsten. Tenk om folk bare kunne la være å reise til viruset har roet seg i hele verden. https://www.tv2.no/nyheter/14002886/
Capt. Obvious Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Ja, jeg forventer dessverre hard lockdown til høsten. 4
Melissa30 Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Tutte skrev (5 minutter siden): Håper folk kan holde seg innenlands også denne sommeren, men vet selvfølgelig at det ikke kommer til å skje. Hva hjelper det at vi vaksinerer oss her i landet hvis grensene skal åpnes og det er mange land hvor det ikke er vaksinerte i det hele tatt. Se på situasjonen i India og det indiske viruset som herjer, og det ender vel med store mutasjoner som dagens vaksiner ikke hjelper mot og så er det på'n igjen til høsten. Tenk om folk bare kunne la være å reise til viruset har roet seg i hele verden. https://www.tv2.no/nyheter/14002886/ Du må bare sitte hjemme og håpe. Vi skal på sydentur😎 Naboen også vet jeg. 15
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Capt. Obvious skrev (3 minutter siden): Ja, jeg forventer dessverre hard lockdown til høsten. Ja det gjør jeg også.
TheOneLinePuncher Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Capt. Obvious skrev (5 minutter siden): Ja, jeg forventer dessverre hard lockdown til høsten. Pansemien er over for Norge sin del til høsten. Det er pr i dag ingenting som tilsier at den skal fortsette når så mange er vaksinert og vaksinene dekker alle hittil kjente mutasjoner av betydning. 15
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Melissa30 skrev (1 minutt siden): Du må bare sitte hjemme og håpe. Vi skal på sydentur😎 Naboen også vet jeg. Har ikke tenkt å sitte hjemme og måpe, men skal ikke utenlands. Pga de som skal ut å reise, så regner jeg med at vi alle må sitte hjemme og måpe fra høsten av. Flott og gjennomtenkt gjort👍
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Vepsen skrev (Akkurat nå): Pansemien er over for Norge sin del til høsten. Det er pr i dag ingenting som tilsier at den skal fortsette når så mange er vaksinert og vaksinene dekker alle hittil kjente mutasjoner av betydning. Problemet er at mange i andre land ikke er vaksinerte. Situasjonen er ille i flere andre land og muterte virus som dagens vaksiner ikke hjelper mot kan oppstå. Også her i landet hvis mange reiser.
Zooey Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Bor i utlandet og har ikke tenkt meg tilbake til Norge for å besøke familie og venner. Her blir det innenlands ferie. Det er litt vemodig, men i det større bildet så føler jeg ikke akkurat at det er synd på meg. 9
TheOneLinePuncher Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Tutte skrev (4 minutter siden): Problemet er at mange i andre land ikke er vaksinerte. Situasjonen er ille i flere andre land og muterte virus som dagens vaksiner ikke hjelper mot kan oppstå. Også her i landet hvis mange reiser. "Kan oppstå" vil ikke nødvendigvis si at det gjør det. Hittil har vaksinene vært formidable mot alle varianter. 4
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 (endret) Vepsen skrev (6 minutter siden): "Kan oppstå" vil ikke nødvendigvis si at det gjør det. Hittil har vaksinene vært formidable mot alle varianter. Ja, hittil. Men det er en stor sjanse å ta når man ser på situasjonen i flere land og med tanke på den indiske mutasjonen. Tenker at nå har vi ikke råd på noen måter til å ta flere sjanser, nå får det være nok. Endret 20. mai 2021 av Tutte
Fiskegrateng Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 11 minutter siden, Zooey said: Bor i utlandet og har ikke tenkt meg tilbake til Norge for å besøke familie og venner. Her blir det innenlands ferie. Det er litt vemodig, men i det større bildet så føler jeg ikke akkurat at det er synd på meg. Er du alene eller har du kjæreste/samboer der?
TheOneLinePuncher Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Tutte skrev (1 minutt siden): Ja, hittil. Men det er en stor sjanse å ta når man ser på situasjonen i flere land og med tanke på den indiske mutasjonen. Tenker at nå har vi ikke råd på noen måter til å ta flere sjanser, nå får det være nok. Det vil nok gå fint. Overvåkningen er på topp, om det skulle komme en mutasjon av bekymring vil dette bli fanget opp og tatt hånd om raskt. Jeg har stor tro på at dette snart er over for Norge sin del. 1
Zooey Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Fiskegrateng skrev (1 minutt siden): Er du alene eller har du kjæreste/samboer der? Jeg har samboer her, så det går fint. Jeg har fått vaksine, men er fremdeles skeptisk mtp variantene. Jeg vet at de sliter med å få den indiske varianten under kontroll i byen jeg bor i. 2
Mekkapekka Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 Men må de ikke på karantenehotell når de kommer tilbake til Norge, selv om de er fullvaksinerte? 1
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Vepsen skrev (3 minutter siden): Det vil nok gå fint. Overvåkningen er på topp, om det skulle komme en mutasjon av bekymring vil dette bli fanget opp og tatt hånd om raskt. Jeg har stor tro på at dette snart er over for Norge sin del. Det er jo ikke over for Norge sin del hvis nye mutasjoner blir dratt inn i landet. Med mange reisende så vil det fort komme ut av kontroll og så er det nok en lockdown og vaksinerunde. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å vente med denne reisingen til alt har roet seg og det er trygt i alle land.
Capt. Obvious Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 Vepsen skrev (28 minutter siden): Pansemien er over for Norge sin del til høsten. Det er pr i dag ingenting som tilsier at den skal fortsette når så mange er vaksinert og vaksinene dekker alle hittil kjente mutasjoner av betydning. Nei, det tror jeg dessverre ikke. Jeg tror heller ikke offentlige myndigheter tar sjansen på nye mutasjoner innerst inne, så hvis mye reisevirksomhet i sommer (blant fullvaksinerte med koronapass) skjer, og resultatet er at det dras med noe smitte tilbake som spres blant de fortsatt mange uvaksinerte, så tror jeg det blir rimelig hard locdown igjen ganske fort.
TheOneLinePuncher Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 Tutte skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke over for Norge sin del hvis nye mutasjoner blir dratt inn i landet. Med mange reisende så vil det fort komme ut av kontroll og så er det nok en lockdown og vaksinerunde. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å vente med denne reisingen til alt har roet seg og det er trygt i alle land. Vaksinen er effektiv mot den indiske, som du er bekymret for over. I så fall ugrunnet bekymring. 4
TheOneLinePuncher Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Nei, det tror jeg dessverre ikke. Jeg tror heller ikke offentlige myndigheter tar sjansen på nye mutasjoner innerst inne, så hvis mye reisevirksomhet i sommer (blant fullvaksinerte med koronapass) skjer, og resultatet er at det dras med noe smitte tilbake som spres blant de fortsatt mange uvaksinerte, så tror jeg det blir rimelig hard locdown igjen ganske fort. Men jeg tror det. Det gjør også de fremste på feltet. Da hører jeg mest på dem. 3
Gjest Tutte Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 Vepsen skrev (Akkurat nå): Vaksinen er effektiv mot den indiske, som du er bekymret for over. I så fall ugrunnet bekymring. Nei, jeg tenker på nye mutasjoner som det fort kan bli på grunn av den indiske varianten.
Capt. Obvious Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 Vepsen skrev (1 minutt siden): Men jeg tror det. Det gjør også de fremste på feltet. Da hører jeg mest på dem. For å si det sånn: Håper virkelig du har rett. Men etter flere premature forsøk på å åpne litt igjen som har gått galt, så håper jeg ikke på for mye ennå. Veien ut av dette kan fortsatt være veldig lang. Men det er klart at det er litt bedre når vi nå faktisk har vaksiner, men det løser ikke nødvendigvis alt. 1
Anbefalte innlegg