AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har de siste syklusene hatt kort lutealfase, på 10-11 dager, og lurer på hvilken DPO jeg da kan/bør begynne å teste? Mange sier det ikke er noe vits å teste før 10-12 DPO, men da har jo jeg ofte fått IKM allerede. Er det da sånn at jeg kan teste allerede på 7-8 DPO? Er det noen som har opplevd det samme, kort lutealfase og fått positiv test 7-8 DPO? Ja, jeg vet at kort lutealfase ikke er gunstig for å bli gravid, og spiser både Wild Yam og B6 for å prøve å forlenge den. Men vet også at det kan være mulig å holde på spiren selv med kort LF. Anonymkode: a60c6...243
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Testene blir ikke tidligere positiv av å ha kort lutealfase. Jeg har 10 dagers lutealfase, og hr testet tidligst 10 dpo. Den ene gangen jeg var gravid fikk jeg lyyys strek med tidligtest. Denne gangen ventet jeg til kvelden for IKM og brukte digital og fikk positiv, men kunne nok ha fått samme svar dagen før.. Anonymkode: 50719...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Altså, kort lutealfase er en "negativ" ting da embryoet trenger like lang tid på å feste seg som ved normal lutealfase, men hormonene som kreves for at dette skal skje synker tidligere ved kort lutealfase slik at embryoet ikke rekker å feste seg. Derfor kan du teste samtidig som alle andre. Anonymkode: 50719...8bb 1
Amatariel Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Det er DPO som er viktig å telle når man skal teste. Så stemmer at det ofte ikke er vits å teste før 10-11 dpo, veldig mange kan ikke se noe på en test før dette så. Men det er jo verdt å prøve? Kan jo være du er en av de som ser noe svakt på 8/9 dpo. Jeg forstår godt at det er kjedelig at mensen kommer før man omtrent rekker å teste... derfor begynte jeg alltid å teste på 9 dpo før ettersom min lutealfase var på 10 dager (blitt gravid to ganger med denne lengden, så det er fullt mulig). 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Amatariel skrev (På 20.5.2021 den 17.45): Det er DPO som er viktig å telle når man skal teste. Så stemmer at det ofte ikke er vits å teste før 10-11 dpo, veldig mange kan ikke se noe på en test før dette så. Men det er jo verdt å prøve? Kan jo være du er en av de som ser noe svakt på 8/9 dpo. Jeg forstår godt at det er kjedelig at mensen kommer før man omtrent rekker å teste... derfor begynte jeg alltid å teste på 9 dpo før ettersom min lutealfase var på 10 dager (blitt gravid to ganger med denne lengden, så det er fullt mulig). IKM kom på 9 dpo denne gangen, så jeg rakk bare én test på 8 dpo, som selvsagt var helt blank. Veldig frustrende å ha så kort syklus altså.. 😞 Anonymkode: a60c6...243
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): IKM kom på 9 dpo denne gangen, så jeg rakk bare én test på 8 dpo, som selvsagt var helt blank. Veldig frustrende å ha så kort syklus altså.. 😞 Anonymkode: a60c6...243 Hvor mange dager er syklusen din på? Kan man ha lang syklus, men kort lutealfase? Anonymkode: ecabe...a0b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #7 Skrevet 22. mai 2021 Ikm (verdens dårligste uttrykk) kommer jo ikke. Den uteblir. Om du får mensen så får du mensen og er ikke gravid. Du kan ikke teste tifligere pga kort lutealfase, din korte lutelafase fører derimot til at du slipper å teste og tolke streker i forkant av mens, ditt første tegn bør være uteblitt mens. Spar pengene dine og dropp tidlige tester som mest sannsynlig ikke vil kunne tolkes noen vei. Anonymkode: f2630...9fe 1
Amatariel Skrevet 22. mai 2021 #8 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kan man ha lang syklus, men kort lutealfase? Anonymkode: ecabe...a0b Ja, og det er ganske vanlig for kvinner med f.eks hormonforstyrrelser. Mange har 40-50 dagers sykluser, der EL først kommer rundt dag 30, og da er lutealfasen bare 10 dager.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2021 #9 Skrevet 23. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 22.5.2021 den 10.59): Hvor mange dager er syklusen din på? Kan man ha lang syklus, men kort lutealfase? Anonymkode: ecabe...a0b Syklusen er bare 20-21 dager.. Anonymkode: a60c6...243
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå