AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Er vi egentlig mer miljøvennelige nå da? Vi er jo ikke det i praksis når det stadig kommer nye merkevarer. "Vi har KUN bærekraftige produkter", men er det så veldig stort forskjell på dette og vanlige produkter da? Og hvorfor er det lov å selge miljøgiftige ting? F.eks Zalo? Det har hverken svane eller astmamerket. Og så er disse miljøvennelige produktene ofte dyrere, så hvor mange er det som egentlig kjøper det? Denne oppgraderingen av livsstilen, er den miljøvennelig? Og har vi blitt lurt? For vi oppførdres jo til å kjøpe ting som gjenbrukes. Men koster vask miljøet mindre enn engangsting? La oss si makeup-pads. Det krever vel mer ressurser å lage ting som kan vaskes, enn enganstingene? Og hjelper det med elektriske biler når det kan virke som det produseres dobbelt så mye? Jeg fikk en oppvåkning for en del år siden nå, da jeg jobbet på restaurant. Vi skulle servere porsjonene i faste størrelser. Men mange spiste ikke opp og maten gikk i søpla. Dette får jo en vekt også. Så var det all mat som ble kastet. Bortkastet arbeidskraft for de som laget det rett og slett. Har blitt mer og mer bevist på hva jeg kjøper også, at det er har svanemerket. Men så ser man på hvor det kommer fra. Er det egentlig mer miljøvennelig hvis det kommer fra et land enda lenger bort? Lyver mange butikker når de sier at de tenker på miljøet? Anonymkode: 6071d...315
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #2 Skrevet 22. mai 2021 On 5/20/2021 at 6:57 PM, AnonymBruker said: Lyver mange butikker når de sier at de tenker på miljøet? Ja. Det kalles greenwashing, maaaange butikker og bedrifter gjør det. Noen ting lages og det krever mer å lage de, men de lager færre av de, siden man kjøper de bare en gang. Jeg syns det er rart folk fortsatt kjøper ting som sjampo i plast og plast tannbørster når det finnes alternativ. Og selvsagt er det mer miljøvennlig når produktet er lokalt. Anonymkode: e2091...3e2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #3 Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja. Det kalles greenwashing, maaaange butikker og bedrifter gjør det. Noen ting lages og det krever mer å lage de, men de lager færre av de, siden man kjøper de bare en gang. Jeg syns det er rart folk fortsatt kjøper ting som sjampo i plast og plast tannbørster når det finnes alternativ. Og selvsagt er det mer miljøvennlig når produktet er lokalt. Anonymkode: e2091...3e2 men det produktet er laget av da.... lokalt er ofte svindyrt da så hva skal man prioritere? Anonymkode: 6071d...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå