AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Årets ferie blir i Norge.. Det blir båtferie, teltferie, camping/bobilferie på mange av oss. Hvordan tar du vare på huden på ferie? Er ikke like lett med en god hudpleierutine i litt mer "kummerlige" forhold. Jeg har veeeeldig lyst å ty til ansiktsservietter disse ukene, men vet ikke om det er noen god idè.. At maske og peeling blir brukt vet jeg er uaktuelt. Hva er dine løsninger? Noen anbefalinger? Anonymkode: 92d60...255
Roci Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Jeg ville nok ha holdt meg til det mest nødvendige som rens, fukt og solbeskyttelse, alternativt et serum hvis man trenger det. Det er ikke krise å bruke renseservietter for en begrenset periode, men finn noen som er skånsomme mot huden, f.eks. Simple eller CeraVe. Alternativt kan du bruke en rens i stiftform, men den må fjernes med vann, da Om du ønsker å eksfoliere i løpet av ferien (det anbefales jo uansett ikke å gjøre det mer enn et par ganger i uka), kan du bruke en mild leave-on eksfoliering med melkesyre eller mandelsyre. Personlig ville jeg nok heller tatt med c-vitaminserumet ettersom jeg bruker det til daglig, og tatt en pause fra eksfolieringen. Hvis plass er et tema, se om du finner reisestørrelser av de produktene du ønsker å ta med, evt. kjøp tomme flasker/krukker i reisestørrelse og fyll på fra de vanlige produktene dine.
Gjest Fnuggolina Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Om man skal være mye ute=mye påføring av solkrem hadde jeg nok gått for rensebalm og et par kluter jeg kunne vaske for hånd med zalo eller noe sånt. Ellers hadde jeg holdt meg til en fuktighetskrem i hele ansiktet og droppet foundation osv. Kanskje tatt med en silikonpeeler til ansiktet? Servietter hadde jeg droppet, da kan man heller ha en klut med seg hjemmefra og spare søppelet.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #4 Skrevet 21. mai 2021 Jeg har som regel bestandig tilgang på vann, enten i form av flaskevann eller når man bader.. Så jeg ville nok hatt med meg en oljerens som man lett fjerner med litt vann og evt en klut, (ville nok også hatt med gelrens fordi jeg ikke ville følt meg ren uten med mange dagers solkrem på) fuktighetskrem og solkrem. Tror jeg hadde gjort det så enkelt på tur. Jeg er ingen fan av servietter da huden min reagerer på samtlige jeg har prøvd, så hadde bare tatt med noen kluter jeg kunne vasket opp. Anonymkode: 47133...23f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Kveldstid på tur: bruker Garnier Micellar Water (skal ikke skylles av), og Bha fra Paulas Choice. Renseservietter fra Simple på øyesminke. Fuktighetskrem. Morgen: Micellar Water om jeg føler meg svett i ansiktet, ellers vann (går jo på do og vasker hender i vann 🤷🏼♀️). Anonymkode: 60612...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå