Gå til innhold

Tips til kveldsaktiviteter

Marshall

Anbefalte innlegg

Når man er sliten på kvelden, men samtidig kjeder seg, er det lett å gå i skapet etter potetgull og annet digg. 

Hva gjør dere i stedet? 
Har dere tips til aktiviteter som ikke krever allverden av energi og motivasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er veldig glad i å strikke, det er kanskje ikke for alle, men verdt et forsøk. 

Anonymkode: d4606...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg strikker også. Tidligere broderte jeg også en del, men det krevde en del mer oppmerksomhet og lot seg ikke kombinere like bra med TV som strikking. 

Anonymkode: 44673...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker å se en serie eller lignende på kvelden. Men passer på å pusse tennene først, ha tyggis eller lignende tilgjengelig og et stort glass vann. Da er det lettere å unngå fristelser. Må jeg virkelig bare haaa noe, skeier jeg ut med en glass Pepsi Max i hverdagen også. 

Anonymkode: ff95c...48e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på en serie mens jeg strikker. Holdt opp med strikking i mange år, men startet igjen nå når landet stengte ned. I tillegg har jeg alltid stående et stort glass med vann som jeg drikker av. Da unngår jeg fristelser :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går en tur, broderer, strikker, ser serie eller maler. Har alltids noe å finne på, må bare være flink å koble om tankene når et evt sug melder seg.

Anonymkode: 901ce...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hama perler, strikke/hekle/brodere, male/tegne/fargelegge, lær et språk(duolingo), urte/grønnsakshage e.l., ring en venn/finn en brevvenn:)

Anonymkode: fb086...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spurte etter, men treningsvideoer på Youtube har blitt min greie. Jeg har alltid hatet å trene på kveldene før, men småbarnstidsklemma har presset meg til det, og det funker faktisk ganske bra, selv om jeg aldri har mye energi når jeg starter. 

Når jeg ikke trener liker jeg å rydde. Kan ikke finne frem støvsugeren og starte store prosjekt med små barn som sover og trang leilighet, men henge opp/brette klær, smøre matpakker, smårydding eller sorteringsprosjekter (å ta for seg en rotete skuff eller noe annet som har irritert meg lenge. 

Ellers synes jeg også det funker bra å bare legge seg tidlig. Pusse tenna, vaske ansikt, finne natt-tøy og gå inn på soverommet er veldig avledende fra trangen til å spise. Å legge seg på mørkt soverom gir liksom ikke assosiasjoner til mat. Leser litt på senga eller hører på podcast hvis jeg ikke er trøtt nok til å sovne. 

Jeg er ikke særlig god i strikking eller annet håndarbeid, men driver og pusler litt med fotoalbum (til barna mine) innimellom, hører gjerne på podcast eller noe annet i bakgrunnen. 

Det som ikke funker for meg er å sitte i sofaen. Det er assosiasjon nr 1 til småspising for min del, så sofaen er forbeholdt lørdager for min del, alternativt etter at jeg er trent eller en veldig aktiv dag. Er jeg sliten nok klarer jeg å se en serie eller lignende og bare slappe av uten å bli rastløs og snoke i skap etter snacks. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nintendo Switch + Mario! :) 

Eller animal crossing, avslappende surre rundt og kose seg spill.

Fikk meg switch når det var lock-down, for å spille med tanteunger. Ikke angra et sekund!

Anonymkode: b0651...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Strikking er gull for meg. Hendene er opptatte, så jeg har ikke mulighet til å ha dem oppi ei godteskål 😅

Anonymkode: 7bbec...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaBom skrev (På 20.5.2021 den 21.06):

Ikke det du spurte etter, men treningsvideoer på Youtube har blitt min greie. Jeg har alltid hatet å trene på kveldene før, men småbarnstidsklemma har presset meg til det, og det funker faktisk ganske bra, selv om jeg aldri har mye energi når jeg starter. 

Når jeg ikke trener liker jeg å rydde. Kan ikke finne frem støvsugeren og starte store prosjekt med små barn som sover og trang leilighet, men henge opp/brette klær, smøre matpakker, smårydding eller sorteringsprosjekter (å ta for seg en rotete skuff eller noe annet som har irritert meg lenge. 

Ellers synes jeg også det funker bra å bare legge seg tidlig. Pusse tenna, vaske ansikt, finne natt-tøy og gå inn på soverommet er veldig avledende fra trangen til å spise. Å legge seg på mørkt soverom gir liksom ikke assosiasjoner til mat. Leser litt på senga eller hører på podcast hvis jeg ikke er trøtt nok til å sovne. 

Jeg er ikke særlig god i strikking eller annet håndarbeid, men driver og pusler litt med fotoalbum (til barna mine) innimellom, hører gjerne på podcast eller noe annet i bakgrunnen. 

Det som ikke funker for meg er å sitte i sofaen. Det er assosiasjon nr 1 til småspising for min del, så sofaen er forbeholdt lørdager for min del, alternativt etter at jeg er trent eller en veldig aktiv dag. Er jeg sliten nok klarer jeg å se en serie eller lignende og bare slappe av uten å bli rastløs og snoke i skap etter snacks. 😅

Ja, det opplever jeg også. Kan ikke sette meg i sofaen for å lese, men jeg kan legge meg i sengen. I sengen kommer heldigvis ikke trangen til å spise noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...