AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Nå har det vært nesten 2 uker uten at det har blitt lagt ut særlig med bolig på finn (sentrale områder). Først tenkte jeg det var pga 17 mai helga, men hvorfor har de ikke kommet ennå? Er det pga pinsehelgen? Vi er superstressa fordi vi må kjøpe noe før sommeren og jeg er redd det blir helt tørke fremover nå😱 Anonymkode: 8f20c...537
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Jeg syntes det legges ut mye om dagen jeg? Hva slags type bolig ser du etter da? Anonymkode: daa9b...0d6 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Kan være en idé å droppe anonym-flagget her slik at folk kan få tipsa deg dersom de vet av noe. Anonymkode: ee596...a31
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Vår, sommer og høst er høysesong for eneboliger. Her i området har det også vært litt tørt, men mulig det er pga mange fridager. Anonymkode: 0577e...161
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg syntes det legges ut mye om dagen jeg? Hva slags type bolig ser du etter da? Anonymkode: daa9b...0d6 Jeg ser etter hus (rekkehus/tomannsboliger) i Oslo-området og Bærum/Asker. Det er betydelig tørke nå i forhold til tidlig i mai. Anonymkode: 8f20c...537
Morten1 Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Det er vertfall ikke noen hemmelighet at det legges ut mye i slutten av sommeren da med tanke på at mange studenter skal ha seg bolig.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 V Morten1 skrev (Akkurat nå): Det er vertfall ikke noen hemmelighet at det legges ut mye i slutten av sommeren da med tanke på at mange studenter skal ha seg bolig. De med hus selger vel ikke ofte i juni? Når jeg har vært på markedet før opplevde jeg ikke juni som en stor salgsmåned? Anonymkode: 8f20c...537 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): V De med hus selger vel ikke ofte i juni? Når jeg har vært på markedet før opplevde jeg ikke juni som en stor salgsmåned? Anonymkode: 8f20c...537 Jeg jobber med flere (tidligere) eiendomsmeglere, og de bekrefter at mai-august er store måneder når det kommer til eneboliger. Det er mye enklere å selge høyt på sommeren, for da ser hagen fantastisk ut, utsikten er fantastisk og folk har spanderbuksene på. Anonymkode: 0577e...161
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobber med flere (tidligere) eiendomsmeglere, og de bekrefter at mai-august er store måneder når det kommer til eneboliger. Det er mye enklere å selge høyt på sommeren, for da ser hagen fantastisk ut, utsikten er fantastisk og folk har spanderbuksene på. Anonymkode: 0577e...161 Oki, da får jeg bare håpe at det kommer et lite dryss nå etter pinsehelgen 😊 Anonymkode: 8f20c...537
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Det bygges for få boliger, og de er for dyre med alle 1000 krav til dokumentasjon og tilrettelegginger så beklager - det finnes ikke nok boliger så regn med fotsatt prisstigning. Anonymkode: 1a8b5...cbd
Brunello Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 Morten1 skrev (38 minutter siden): Det er vertfall ikke noen hemmelighet at det legges ut mye i slutten av sommeren da med tanke på at mange studenter skal ha seg bolig. Det gjelder mindre boliger. Hus/rekkehus vil man helst ha ut i markedet i god tid før skolestart, slik at skolekrets er avklart. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Bor i en by 45 min utenfor Oslo. Vi er på utkikk etter enebolig, nå for tiden er det 1-2 uker mellom hver gang det legges ut En enebolig for salg. Leiligheter legges ut hver dag. Anonymkode: fde8f...0f3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Tenker at det ikke er ideelt å flytte midt under en pandemi og de som har litt ekstra plass (rekkehus) har kanskje mindre akutt behov for å flytte ut av byen eller bytte bolig. Anonymkode: a88ea...2b4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bor i en by 45 min utenfor Oslo. Vi er på utkikk etter enebolig, nå for tiden er det 1-2 uker mellom hver gang det legges ut En enebolig for salg. Leiligheter legges ut hver dag. Anonymkode: fde8f...0f3 Ja, samme ser vi nå. Det legges ut mye leiligheter, men større boliger er det mindre av. De husene som legges ut er gjerne i prisklassen 15mill+. De som ligger litt lavere i pris er nesten ikke-eksisterende. Anonymkode: 8f20c...537
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ser etter hus (rekkehus/tomannsboliger) i Oslo-området og Bærum/Asker. Det er betydelig tørke nå i forhold til tidlig i mai. Anonymkode: 8f20c...537 Ok, jeg bor i Lillestrøm og syntes det er en jevn strøm med rekkehus/eneboliger som legges ut her ihvertfall Det er vel generelt litt manko på rekkehus/enebolig i de mest populære områdene i Oslo/Bærum/Asker, spesielt til en levelig pris. Anonymkode: daa9b...0d6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker at det ikke er ideelt å flytte midt under en pandemi og de som har litt ekstra plass (rekkehus) har kanskje mindre akutt behov for å flytte ut av byen eller bytte bolig. Anonymkode: a88ea...2b4 Vi har også tenkt den tanken. Vi er dessverre desperate etter å få kjøpt noe større siden vi skal ha baby på senhøsten og vil ekstremt gjerne flytte ut av leilighet før den tid 😮 Men de som sitter med større boliger vil vel ikke selge akkurat nå. Anonymkode: 8f20c...537
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 Det er bare å ta kontakt med meglere i det området du ønsker å kjøpe, så blir du kontaktet om de får noe inn som passer deg. Jeg solgte leilighet i Oslo uten annonsering. Var to som fikk privat visning med en gang jeg hadde hatt megler hos meg Anonymkode: 52391...1e6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har også tenkt den tanken. Vi er dessverre desperate etter å få kjøpt noe større siden vi skal ha baby på senhøsten og vil ekstremt gjerne flytte ut av leilighet før den tid 😮 Men de som sitter med større boliger vil vel ikke selge akkurat nå. Anonymkode: 8f20c...537 Vi bor i boligfelt rett utenfor Oslo og det legges ut et par eneboliger i uka. Men de mest populære ryker lenge før visning. Anonymkode: b94d4...230
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi har også tenkt den tanken. Vi er dessverre desperate etter å få kjøpt noe større siden vi skal ha baby på senhøsten og vil ekstremt gjerne flytte ut av leilighet før den tid 😮 Men de som sitter med større boliger vil vel ikke selge akkurat nå. Anonymkode: 8f20c...537 De som selger større boliger har jo gjerne skolebarn som skal bytte skole til høsten, så de vil nok også få unnagjort boligsalg før den tid. I tillegg er boligprisene skyhøye nå, selv om det begynner å jevne seg ut nå. Her går i hvert fall eneboliger på 150-250 m2 til i hvert fall en halv million over takst. Dette er i Son da, det virker som området her har blitt ekstremt populært de siste månedene. Anonymkode: 0577e...161
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De som selger større boliger har jo gjerne skolebarn som skal bytte skole til høsten, så de vil nok også få unnagjort boligsalg før den tid. I tillegg er boligprisene skyhøye nå, selv om det begynner å jevne seg ut nå. Her går i hvert fall eneboliger på 150-250 m2 til i hvert fall en halv million over takst. Dette er i Son da, det virker som området her har blitt ekstremt populært de siste månedene. Anonymkode: 0577e...161 En halv million over takst hadde vært drømmen. Det vi har sett på i det siste har gått et sted mellom 1-2 millioner over takst 😮 Anonymkode: 8f20c...537
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå