AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Har fått meg elbil, og har lader hjemme. Hvor ofte lader dere? Kjenner litt på rekkeviddeangst, men føles jo litt tullete å lade når det er f. eks 60% igjen på bilen... Og har det noe å si hvor ofte/sjelden man lader? Anonymkode: c2ed1...31d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Lader bilen over natten når den treffer ca 70%, og da opp til 80%. 85% på vinteren for å kompensere for noe høyere forbruk. Tidligere plugget jeg i laderen over natten da jeg traff 20%. Men etter en hendelse hvor jeg måtte komme meg 12 mil så fort som mulig etter sykdom i familien, tørr jeg ikke la den synke så lavt igjen. Ikke noe å si hvor ofte man lader (om man lader 10% to netter på rad eller 20% over en natt), men ikke la bilen stå med fullt batteri over flere dager. Anonymkode: 0b661...a6a
newman01 Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Lader etter behov. Veit jeg at jeg skal ut på 40 mil kjøretur til lørdag lader jeg opp til 90% dagen i forkant eller noe sånt. Lader rett og slett når jeg gidder. Om man en sjelden gang må plugge bilen i en lynlader fordi noe uventet har skjedd spiller det egentlig ingen rolle. Blir litt dyrere der og da, men det er ikke krise 1
Angelheart2 Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Lader når jeg må. Som regel putter jeg den i laderen slik at den lader om natten dersom jeg har +/- 20% igjen. Men om jeg vet jeg skal langt dagen etter så lader jeg om natten selv om jeg har 60-70% Har hatt el-bil i 3,5 år nå og har kun en gang opplevd at jeg måtte nødlade på hurtiglader fordi det oppsto noe som gjorde at jeg ikke hadde nok batteri. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Bilene er alltid koblet til når de er parkert og lader om natta da strømmen er billigst, lades til 75% til hverdags og kun til 100% før langturer Anonymkode: 9d86c...02a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Jeg lader en gang i uken, eller etter behov, feks før jeg vet at jeg skal ut på langkjøring. Rekkeviddeangsten vil gi seg. Jeg hadde det kun de første ukene, så lærer man seg å slappe av. Alt kommer jo an på hva slags bil du har og hvilket kjøremønster du har i det daglige. Anonymkode: d95e2...8f3
ToveM Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Lader ved behov. Brukes til jobb hver dag. Og vet sånn noenlunde hvor mye jeg trenger av rekkevidde. Prøver å holde meg slik at jeg har ca 30 km igjen når jeg setter på lader. Nissan Leaf 40 kw.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 I sommerhalvåret holder det med 2-3 ladinger i uka. Kjører 70 km hver dag pga jobb. På vinterhalvåret lader jeg hver natt. Også fordi det er gunstig å få varmet opp batteriet før jeg kjører. Kommer nok til å fortsette med å lade hver natt. Greit med fullt batteri om noe skulle skje samt at siden jeg lader i et kortere tidsintervall så er det lettere å lade på en gunstig økonomisk tid. Har Tibber som sier noe om forventet pris neste døgn. Anonymkode: 72163...341
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Jeg lader når jeg føler for det, kommer an på planer osv. Men sjelden den kommer under 30 %. Anonymkode: 185f5...418
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Etter behov, med en 2012 Leaf er det likevel omtrent daglig. Lader til 80% med rimelig nattestrøm om jeg ikke skal noe sted, til 100% på samme måte om jeg vet at jeg skal av gårde neste dag. Med hjemmekontor er den bilen den eneste vi bruker av våre tre... Anonymkode: 5f61e...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå