Gå til innhold

Hvor ofte lader dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått meg elbil, og har lader hjemme. Hvor ofte lader dere? Kjenner litt på rekkeviddeangst, men føles jo litt tullete å lade når det er f. eks 60% igjen på bilen...

Og har det noe å si hvor ofte/sjelden man lader?

Anonymkode: c2ed1...31d

AnonymBruker
Skrevet

Lader bilen over natten når den treffer ca 70%, og da opp til 80%. 85% på vinteren for å kompensere for noe høyere forbruk. 

Tidligere plugget jeg i laderen over natten da jeg traff 20%. Men etter en hendelse hvor jeg måtte komme meg 12 mil så fort som mulig etter sykdom i familien, tørr jeg ikke la den synke så lavt igjen. 

Ikke noe å si hvor ofte man lader (om man lader 10% to netter på rad eller 20% over en natt), men ikke la bilen stå med fullt batteri over flere dager. 

Anonymkode: 0b661...a6a

Skrevet

Lader etter behov. Veit jeg at jeg skal ut på 40 mil kjøretur til lørdag lader jeg opp til 90% dagen i forkant eller noe sånt. 

Lader rett og slett når jeg gidder. Om man en sjelden gang må plugge bilen i en lynlader fordi noe uventet har skjedd spiller det egentlig ingen rolle. Blir litt dyrere der og da, men det er ikke krise

• Liker 1
Skrevet

Lader når jeg må. Som regel putter jeg den i laderen slik at den lader om natten dersom jeg har +/- 20% igjen. Men om jeg vet jeg skal langt dagen etter så lader jeg om natten selv om jeg har 60-70%
Har hatt el-bil i 3,5 år nå og har kun en gang opplevd at jeg måtte nødlade på hurtiglader fordi det oppsto noe som gjorde at jeg ikke hadde nok batteri. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilene er alltid koblet til når de er parkert og lader om natta da strømmen er billigst, lades til 75% til hverdags og kun til 100% før langturer

Anonymkode: 9d86c...02a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lader en gang i uken, eller etter behov, feks før jeg vet at jeg skal ut på langkjøring. 
Rekkeviddeangsten vil gi seg. Jeg hadde det kun de første ukene, så lærer man seg å slappe av. 
Alt kommer jo an på hva slags bil du har og hvilket kjøremønster du har i det daglige. 

Anonymkode: d95e2...8f3

Skrevet

Lader ved behov. Brukes til jobb hver dag. Og vet sånn noenlunde hvor mye jeg trenger av rekkevidde. Prøver å holde meg slik at jeg har ca 30 km igjen når jeg setter på lader.  Nissan Leaf 40 kw.

AnonymBruker
Skrevet

I sommerhalvåret holder det med 2-3 ladinger i uka. Kjører 70 km hver dag pga jobb. På vinterhalvåret lader jeg hver natt. Også fordi det er gunstig å få varmet opp batteriet før jeg kjører. Kommer nok til å fortsette med å lade hver natt. Greit med fullt batteri om noe skulle skje samt at siden jeg lader i et kortere tidsintervall så er det lettere å lade på en gunstig økonomisk tid. Har Tibber som sier noe om forventet pris neste døgn. 

Anonymkode: 72163...341

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lader når jeg føler for det, kommer an på planer osv. Men sjelden den kommer under 30 %. 

Anonymkode: 185f5...418

AnonymBruker
Skrevet

Etter behov, med en 2012 Leaf er det likevel omtrent daglig. Lader til 80% med rimelig nattestrøm om jeg ikke skal noe sted, til 100% på samme måte om jeg vet at jeg skal av gårde neste dag. Med hjemmekontor er den bilen den eneste vi bruker av våre tre...

Anonymkode: 5f61e...bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...