AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Kjenner på at nå som jeg er i startgropen av livstilsendring, at jeg skulle hatt litt ekstra motivasjon. Jeg skulle så gjerne ha «meldt» jevnlig til andre i samme situasjon flere ganger om dagen. Kanskje bare de første 2-3 ukene feks. Å melde om vekt en gang i uken blir for sjeldent for meg og kan gjøre at jeg hopper av. Skulle gjerne hatt med noen på «laget» som også kunne fortalt nå og da om ting de gjør av sort i riktig retning. Feks. At nå prøver jeg periodisk faste og skal vente til 11-12 med å spise. Og synes det går overraskende bra. Har drukket vann så langt i dag. I tillegg til at jeg har gått en tur på 15 min. Er det noen som ønsker å være med å motivere hverandre noen få uker? Jeg tenker vi hovedsak skal skrive om det vi gjør som er positivt og bra. Ikke fordi jeg ikke ønsker å snakke om det som er vanskelig eller hva vi sliter med. Men at det kun er positivt i denne tråden for å bare virke motiverende for alle som er med:) Anonymkode: c2b4e...493
Wit Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Jeg bruker Treningsdagboka mi som motivasjon. Der er flere andre innom og skriver også for å holde egen og min motivasjon oppe. Denne kan jeg skrive i flere ganger om dagen, eller det kan gå noen dager. Her skriver jeg om hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Har også treningsdagbok her inne, og leser andres treningsdagbøker. Jeg er ganske privat av meg når det kommer til kosthold/trening/vekt, så synes det er fint å ha et sted hvor man kan lufte tanker og lese om andre i samme situasjon. I tillegg så tror jeg at det kan være gøy å se tilbake på og sammenligne med senere. Jeg er nok litt lat og matglad av natur, så jeg tror nok at jeg må sette av fokus-tid for å holde livsstilen i sjakk også når jeg er ferdig med å gå ned i vekt og når de største målene mine. Anonymkode: ffdee...765
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #4 Skrevet 22. mai 2021 God ide ! Startet på tirsdag og trenger litt motivasjon jeg å. Idag har jeg klart å spist sunt hele dagen, og suget etter søtsaker har blitt litt mindre. Er vant til å spise veldig usunt så føler jeg har vært veldig flink. Anonymkode: e9382...45b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #5 Skrevet 22. mai 2021 Du driver ikke med en livsstilsendring om du blir demotivert fordi du må veie deg en dag i uka. Å ha drivkraft i vekta har absolutt ingenting med livsstil å gjøre. Da er du på en diett og lykke til med det. Om det er så tungstarta som du beskriver nå så er det dødfødt uansett. Motivasjonen din burde være å endre livsstilen. Det er ikke det du holder på med. Anonymkode: b6b10...f61 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2021 #6 Skrevet 22. mai 2021 Fram til ting er rutine trenger man litt viljestyrke. Etterhvert går det av seg selv. Jeg er glad jeg har holdt meg til planen siden tirsdag Merker ingen forskjell på vekten men det er greit. Kjenner det skjer noe. Har havnet i ketose (har ikke målt men tisset lukter forferdelig). Nå gjelder det å gi det litt tid og justere mengden etterhvert. Første mål var å komme i ketose og det krever for meg et høyt inntak av fett, men det kan hende det var litt for høyt. Det var i allefall nydelig når jeg har begrenset det så lenge Anonymkode: 097c8...50d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå