AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Hei. Jeg må bare lufte noen tanker. Jeg er gift og har et ekteskap som periodevis har vært i dyp krise, periodevis går det bra. Ble kjent med en annen mann for en del år tilbake da jeg og mannen min var på et totalt low point i ekteskapet og innledet et seksuelt forhold til han. Men etter mye overveielse valgte jeg å bli i ekteskapet likevel, mest på grunn av ungene som tross alt trengte faren sin av ulike grunner. Ektemann vet om dette med den andre mannen, men bryr seg egentlig ikke, noe jeg synes er superrart. Tror han nærmest ser på dette som et "krydder" i forholdet. Så basic har jeg to relasjoner. En ektemann og en elsker. Elskeren min var gift på dette tidspunktet, men er nå skilt. Etter skilsmissen var han på ingen måte klar for et nytt forhold og det var heller ikke et stort tema grunnet min situasjon. Jeg ønsket ikke å være en av mange dameforbindelser i en periode der han måtte utforske singeltilværelsen, så vi gikk over til å bare være venner. Hadde hele tiden jevnlig kontakt likevel, han nyter mitt selskap, vi kan prate om alt og med tiden har vi fått sterke emosjonelle bånd. Så sterke at jeg for noen år tilbake sa at jeg ikke tror jeg klarer å ha han som bare venn, og ønsket å bryte kontakten. Men det lot seg ikke gjøre. Han kontaktet meg likevel, savnet meg og jeg vet at det som i begynnelsen var en forelskelse/sexrelasjon er blitt til noe mer, kanskje det heter kjærlighet. Har innsett at dette ikke lenger handler bare om sex, jeg har innerst inne lyst å være sammen med han. Vi er heller ikke lenger "bare venner" når vi treffes. Så nå føler jeg at jeg må ta et valg. Det er ikke fair mot mannen min å fortsette en slik relasjon når det er følelser inne i bildet i forhold til den andre og ikke bare "krydder". Vet at denne mannen som gjennom årene har vært min elsker har følelser for meg, han klarer bare ikke holde seg borte. Han sier at han er lei av å bo alene etc. Samtidig sier han at han er veldig redd for å gå inn i et forhold med meg fordi han har så dårlig erfaring med at "alt" forandrer seg med en gang en bor sammen etc. Han er redd at det fine vi har blir ødelagt og redd for å åpne for et samlivsbrudd (mitt) og så går ting til h...slik det alltid gjør i forholdene hans. Da vil han føle at han har lurt meg. Han sier han er oppriktig glad i meg og hvis jeg hadde vært single så hadde vi nok vært sammen. Vet at dette høres litt klisjé ut og en typisk ting menn sier når en vil holde en dame på gress, men vi har kjent hverandre så lenge at jeg er rimelig sikker på at han faktisk mener det han sier. Treffer han en annen dame som han flytter sammen med er det jo over mellom oss uansett så føler ikke jeg har all verdens tid i forhold til dette. Vet ikke om jeg tør å bryte ut av ekteskapet mitt og satse på denne mannen? Ingen har vel en garanti om at et nytt forhold skal vare, det som gjør meg så usikker er at han har så dårlig erfaring og lite tro på kjærligheten over tid. Om jeg heller skal bryte helt med han og se hva som skjer, vet han da blir "desperat" og vil ha meg, men vil det egentlig gjøre han mer sikker i forhold til en fremtid med meg? Helt limbo dette. Forholdet til ektemann er greit nå, mye familien as logistikk etc, men mangler den dypere samhørigheten som jeg og mitt forhold på siden har utviklet gjennom årene. Hensynet til barna er heller ikke så tungtveiende lengre. Vet jeg i en ideell verden aldri skulle startet dette men slik er det altså blitt og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 0ecba...601
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Så mannen din tror det bare er sex? Hva er det verste som kan skje? At du går, og så går det skeis med han nye og så blir du alene? Ser du mørkt på det? Anonymkode: 47ee3...f36
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Virker som ekteskapet er ganske tomt. Du bør gå, uavhengig av elskeren, eller bli enig med ektemann om at dere begge satser på hverandre. Anonymkode: 7b503...b76 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 60139...adc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Du har sveket din ektemann og dine barn i mange år. Du bør snarest være ærlig med dem og ta den stormen som kommer. De fortjener noe mye bedre enn deg. Det er klart det blir tungt for dem en stund, og de vil nok kanalisere mye fortjent negativt energi mot deg, men de vil på sikt få det mye bedre. Du rettferdiggjør naturligvis dette i hodet ditt på alle slags måter, men realiteten er en helt annen. Skam deg. Anonymkode: 6e2ef...c41 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du har sveket din ektemann og dine barn i mange år. Du bør snarest være ærlig med dem og ta den stormen som kommer. De fortjener noe mye bedre enn deg. Det er klart det blir tungt for dem en stund, og de vil nok kanalisere mye fortjent negativt energi mot deg, men de vil på sikt få det mye bedre. Du rettferdiggjør naturligvis dette i hodet ditt på alle slags måter, men realiteten er en helt annen. Skam deg. Anonymkode: 6e2ef...c41 Tja, vet nå ikke jeg. Det meste er åpenbart lite komplekst i ditt enkle hode. Anonymkode: 0ecba...601
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du har sveket din ektemann og dine barn i mange år. Du bør snarest være ærlig med dem og ta den stormen som kommer. De fortjener noe mye bedre enn deg. Det er klart det blir tungt for dem en stund, og de vil nok kanalisere mye fortjent negativt energi mot deg, men de vil på sikt få det mye bedre. Du rettferdiggjør naturligvis dette i hodet ditt på alle slags måter, men realiteten er en helt annen. Skam deg. Anonymkode: 6e2ef...c41 Føler du deg bedre nå? Å prøve å bringe skam over noen, er verdens eldste hersketeknikk. Anonymkode: d21bd...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "alt" forandrer seg med en gang en bor sammen etc. Han er redd at det fine vi har blir ødelagt og redd for å åpne for et samlivsbrudd (mitt) og så går ting til h...slik det alltid gjør i forholdene hans Det høres ut som du er moden for å avslutte samlivet uansett. Jeg anbefaler å finne deg et sted å bo, og så dyrker du og elskeren kjærligheten som særboere. Det holder de kjedelige hverdagsbitene unna konfekten. Anonymkode: d21bd...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Føler du deg bedre nå? Å prøve å bringe skam over noen, er verdens eldste hersketeknikk. Anonymkode: d21bd...1fa Takk. Jeg føler ikke at jeg har sveket noen eller har noe å skamme meg over i og med at jeg har hatt aksept for et slags åpent forhold. Å fortelle ungene mine om det er totalt uaktuelt, det har de ingenting med. Det som gjør at jeg skriver her i dag er at jeg innser at tingene har endret seg, når det er ekte følelser med i bildet handler det om noe annet. Og jeg må velge noe. Følelsene utviklet seg vel vel så mye i perioden jeg og elsker bare var venner uten å røre hverandre. Fordi vi trives sammen uansett og ikke klarer å legge dette til side, noen av oss. Det er heller ikke sånn at ekteskapet mitt er helt tomt. Mannen er grei han, vi har mye kjekt sammen også og ikke minst har vi bygget opp et liv sammen. Det er ikke bare å gå, men hvis jeg skal bli i ekteskaper nå må det være et valg. Og innerst inne skulle jeg ønske det kunne fungert med han andre. Men kanskje han ikke har de rette følelsene tross alt, siden han vegrer seg slik og er så redd for at hverdagen skal ødelegge alt når det kommer til stykket. Anonymkode: 0ecba...601
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 Hadde elskeren din med hånden på hjertet visst at du er kvinnen i hans liv så hadde du visst det. For meg høres det ut som en forvokst guttunge som vil leve på rosa skyer (forelskelsen) og er redd for at hverdagen vil være drepen for deres forhold. Altså han vil bare ha et forhold med deg sålenge det er spennende. Denne mannen har ingenting å tilby deg. Han har bare pakket det fint inn for deg.. og pga det vurderer du å forlate mannen din. Det han sier er: Jeg nyter å være elskeren din fordi det er null forpliktelser for meg. Jeg blir nervøs når du tenker på å forlate mannen din for å flytte sammen med meg fordi jeg vet med meg selv at med tid og stunder så kommer jeg til å begynne å kjede meg og da faller forholdet vårt sammen og jeg blir syndebukken. Vil du virkelig satse på noe sånt?! Han er bare en dott i fåreklær.. 🐑 Anonymkode: 4d81f...732 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde elskeren din med hånden på hjertet visst at du er kvinnen i hans liv så hadde du visst det. For meg høres det ut som en forvokst guttunge som vil leve på rosa skyer (forelskelsen) og er redd for at hverdagen vil være drepen for deres forhold. Altså han vil bare ha et forhold med deg sålenge det er spennende. Denne mannen har ingenting å tilby deg. Han har bare pakket det fint inn for deg.. og pga det vurderer du å forlate mannen din. Det han sier er: Jeg nyter å være elskeren din fordi det er null forpliktelser for meg. Jeg blir nervøs når du tenker på å forlate mannen din for å flytte sammen med meg fordi jeg vet med meg selv at med tid og stunder så kommer jeg til å begynne å kjede meg og da faller forholdet vårt sammen og jeg blir syndebukken. Vil du virkelig satse på noe sånt?! Han er bare en dott i fåreklær.. 🐑 Anonymkode: 4d81f...732 Skal ikke se bort fra at du kan ha rett i det. At han er en dott i fåreklær😆 Vi har vel snakket om dette såpass mange ganger at det kanskje ikke er fullt så enkelt. Men du har absolutt et poeng😊 Anonymkode: 0ecba...601
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Føler du deg bedre nå? Å prøve å bringe skam over noen, er verdens eldste hersketeknikk. Anonymkode: d21bd...1fa 8 hours ago, AnonymBruker said: Tja, vet nå ikke jeg. Det meste er åpenbart lite komplekst i ditt enkle hode. Anonymkode: 0ecba...601 Spørs om ikke pipa hadde hatt en annen lyd om trådstarter var mann. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 6e2ef...c41
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spørs om ikke pipa hadde hatt en annen lyd om trådstarter var mann. Jeg bare nevner det. Anonymkode: 6e2ef...c41 Uavhengig av om trådstarter er mann eller dame. ( I dette tilfellet en dame) Hvorfor er det slik at en generelt alltid skal skamme seg dersom en treffer et annet menneske en blir glad i og som kanskje passer bedre for en enn han/hun som ble valgt engang i tiden? Her har ikke trådstarter gått bak ryggen på noen men levd i et åpent ekteskap. Altså ikke helt A4 men heller ikke noe svik. Når ting ikke lenger handler bare om sex for henne (hun har fått følelser og klarer ikke bare være venner lenger) vet hun at hun må gjøre et valg. Noe annet vil være dårlig gjort mot ektemann. Hva er så galt med det? Og hva er det hun egentlig skal skamme seg over? Anonymkode: 0ecba...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå