Gå til innhold

Hvorfor melder Tinder om nye likes uten at det er nye likes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Tinder gull og er relativt lei av stadige meldinger om nye likes uten at det er nye likes på lista. Da jeg ikke var betalende trigget det noe nysgjerrighet at det stadig tikket inn slike meldinger, men da kunne jeg jo ikke sjekke. Nå som jeg kan sjekke reagerer jeg på at jeg stadig får slike meldinger uten at det stemmer. Er dette for å trigge nysgjerrigheten hos folk i håp om å øke salget av Tinder gull? Kan det være folk høyresveiper og angrer umiddelbart? Dette siste er jo en grei forklaring, men synes det er rart at det skjer 15-20 ganger daglig. Flere som opplever dette? Jeg hadde et par uker der jeg boostet en del og er usikker på om det også spiller inn i.f.t. at jeg kan være en profil de tenker de kan manipulere til å kjøpe flere boost-pakker på denne måten. Rent psykologisk er det sikkert lurt for markedsføring/salg å sende ut meldinger om nye likes, men kjenner jeg blir ganske så provosert dersom det kun er markedsføring og at de sender ut slike meldinger selv om det ikke er noen som har høyresveipet meg. Har andre erfaringer og tanker rundt dette?

Anonymkode: 045f6...00e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har Tinder gull og er relativt lei av stadige meldinger om nye likes uten at det er nye likes på lista. Da jeg ikke var betalende trigget det noe nysgjerrighet at det stadig tikket inn slike meldinger, men da kunne jeg jo ikke sjekke. Nå som jeg kan sjekke reagerer jeg på at jeg stadig får slike meldinger uten at det stemmer. Er dette for å trigge nysgjerrigheten hos folk i håp om å øke salget av Tinder gull? Kan det være folk høyresveiper og angrer umiddelbart? Dette siste er jo en grei forklaring, men synes det er rart at det skjer 15-20 ganger daglig. Flere som opplever dette? Jeg hadde et par uker der jeg boostet en del og er usikker på om det også spiller inn i.f.t. at jeg kan være en profil de tenker de kan manipulere til å kjøpe flere boost-pakker på denne måten. Rent psykologisk er det sikkert lurt for markedsføring/salg å sende ut meldinger om nye likes, men kjenner jeg blir ganske så provosert dersom det kun er markedsføring og at de sender ut slike meldinger selv om det ikke er noen som har høyresveipet meg. Har andre erfaringer og tanker rundt dette?

Kanskje mobilen din erter deg for at du er så desperat etter likes. :fnise: en slags: gotcha! 

Anonymkode: a1ad9...335

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kanskje mobilen din erter deg for at du er så desperat etter likes. :fnise: en slags: gotcha! 

Anonymkode: a1ad9...335

He-he, det er jo også en mulighet jeg ikke tenkte på 😂

Nå er jeg ikke akkurat desperat etter likes i seg selv og foretrekker få eller ingen likes fremfor mange. Det girer ikke meg å få disse meldingene og kjenner jeg blir mest irritert og vurderer å slette Tinder p.g.a. dette. Jeg ser etter noe seriøst og da er det kvalitet fremfor kvantitet som gjelder. Men jeg reagerer veldig på markedsføringen hvis dette gjøres bevisst og med flere. Det må da være flere som opplever det samme? Hvis ikke heller jeg mot å tro at samtlige som liker meg angrer i samme sekund. Er jo som sagt en forklaring det også uten at mobilen skal få skylden for det. Det må jeg nok ta på egen kappe 😉 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke så mange som du da, men likevel noen.  Jeg opplever at varslet kan komme forsinket. Når jeg har Tinder åpen, kan det komme nye likes, uten varsel,  men at disse kommer senere.  Slik at totalt antall likes og varsler stemmer bra, men bare ikke timingen. Hvis jeg bruker passport funksjon, har jeg opplevd å få likes fra et sted, timesvis etter at jeg flyttet tilbake til opprinnelig sted. 

Anonymkode: 2a0c7...80b

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme, men kun når det har vært matcher og ikke likes. Sist for to uker siden så fikk jeg melding på mobilen "du har fått en ny match med tinder platinum". Gikk inn for å se hvem det var, men var ingen nye matcher der. Lurte jo da på om vedkommende hadde matchet med en feil og så unmatcha med en gang. Men så gikk det en uke og plutselig hadde jeg en ny match uten å ha fått noe beskjed om det. Lurer noen ganger på om tinder blir "bugga" og at man må logge ut og så logge inn igjen eller slette appen for å laste den ned på nytt for å midlertidig reparere det. Er ihvertfall det jeg har lest at andre gjør, men er helt ny på tinder så aner ikke om det faktisk hjelper eller om folk bare liker å tro det. For regner jo da med at den matchen som plutselig dukka opp var den matchen jeg fikk en uke tidligere???

Skjer ikke så veldig ofte nå for tiden, men har skjedd rundt 6 ganger på de 5 mnd jeg har hatt tinder.

Anonymkode: 5b5b1...c94

AnonymBruker
Skrevet

Det hender ofte at varsel er forsinket på Tinder, så det kan være at du alt har sett at vedkommende har likt deg lenge før varselet kommer. Om man er betalende og kan angre en like så tviler jeg på at det rekker å gå varsel, men det kan jo hende. Ellers er det kun hvis det blir Match at man har mulighet til å ombestemme seg etter litt tid (noe jeg selv har gjort et par ganger). Nå får ikke jeg varsel ved nye likes (det hadde jo blitt et mareritt), men innnimellom kommer det fortsatt opp "Gratulerer, du har fått din første Like!" når Tinder vil ha meg til å betale for Gold. Selv om jeg vet det er mange hundre likes der. Så generelt tar jeg alle varsel fra Tinder med en stor klype salt. Litt frustrerende når det ikke alltid blir varslet om nye meldinger da, den er mye verre.

Anonymkode: 23ed7...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...