Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig?

Jeg VET det er sykelig, eller ikke rasjonelt i det hele tatt, men jeg blir så sjalu på ALT!! 

Jeg blir sjalu når han snakker om (pene) kolleger fra jobben, jeg blir sjalu når han snakker med ekskona om barna, jeg blir sjalu og mistenksom når han får en melding på telefonen, og sånn som nå: jeg er dødssjalu fordi han skal ut å spise med jobben i kveld! Der er det jo mange damer. Som han sikkert vil ligge med og fantasere om. Så vil han sikkert ikke ha meg lenger. 

Jeg vet tankegangen er tåpelig!! Jeg vet det så innmari godt! Han må jo få lov til å gjøre alle disse normale tingene - og jeg må jo tåle det!! Hva gjør jeg da? For å akseptere det og for ikke å kjenne på denne vonde følelsen av sjalusi?? Hvordan? Konkrete råd??

(Han har aldri vært utro eller gjort noe som tilsier at jeg ikke skal stole på ham, bare så det er sagt. Totalt ubegrunnede tanker fra min side. Har endel erfaring med utro menn, da. Både i familien og ekser. Har lite tiltro til menn generelt. Men det er jo ikke kjærestens feil. Jeg vil jo egentlig være en perfekt kjæreste som backer ham og støtter ham og som han kan snakke med og som han skal føle seg trygg på!)

Noen konkrete råd og tips? Please?

Anonymkode: 2c634...6ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg🌸

Jeg har det på samme måte.

Kan det stamme fra barndommen? 

Jeg hadde en far som flyttet ut da jeg var 8 år. Og som deretter flyttet til utlandet og fikk deg ny familie.

Anonymkode: e2607...041

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*seg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringen min er at det er noe med kroppsspråket hans rundt andre. Noe han gir de som han ikke gir meg. En ekstra hyggelig tone, et blikk, kanskje han legger hånden på skuldra deres i forbifarten. Forteller han selv at kollegaer er pene? Alt slikt kan gjøre at du bare går å venter på utroskap. 

I mitt tilfelle så stemte det, han endte opp med å være utro så fort han kunne. 

Anonymkode: e474d...800

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg føler med deg🌸

Jeg har det på samme måte.

Kan det stamme fra barndommen? 

Jeg hadde en far som flyttet ut da jeg var 8 år. Og som deretter flyttet til utlandet og fikk deg ny familie.

Hm, vet ikke, men min far var utro mot min mor, ja. Fant det ikke ut før i voksen alder.

Tulling skrev (47 minutter siden):

https://utforsksinnet.no/de-5-kjaerlighetssprakene-ifolge-gary-chapman/ 

Er dette noe dere har snakket om sammen ? Kan være du treger litt mer påfyll enn det han gir deg av DITT språk for at du skal føle deg tryggere ❤️ 

Vi har ganske likt kjærlighetsspråk, men ja du har nok rett i at jeg kunne trengt mer bekreftelse og trygghet enn hva han gir meg. Synes uansett at det er vanskelig å snakke om. Takk for tips!

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Erfaringen min er at det er noe med kroppsspråket hans rundt andre. Noe han gir de som han ikke gir meg. En ekstra hyggelig tone, et blikk, kanskje han legger hånden på skuldra deres i forbifarten. Forteller han selv at kollegaer er pene? Alt slikt kan gjøre at du bare går å venter på utroskap. 

I mitt tilfelle så stemte det, han endte opp med å være utro så fort han kunne. 

Hm, nei, det er ikke slik. Han forteller ikke at noen er pene, jeg har sett det selv. Stalket dem på some osv. Det gjør jeg hver gang han får nye venner eller følgere. Kjempeslitsomt. Så det har jeg ikke gjort på en stund. 
Jeg tror jo EGENTLIG ikke at han kunne tenke seg å være utro mot meg. Sånn når jeg tenker ordentlig over det. Men så tar de andre tankene og følelsene overhånd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hm, vet ikke, men min far var utro mot min mor, ja. Fant det ikke ut før i voksen alder.

Vi har ganske likt kjærlighetsspråk, men ja du har nok rett i at jeg kunne trengt mer bekreftelse og trygghet enn hva han gir meg. Synes uansett at det er vanskelig å snakke om. Takk for tips!

Hm, nei, det er ikke slik. Han forteller ikke at noen er pene, jeg har sett det selv. Stalket dem på some osv. Det gjør jeg hver gang han får nye venner eller følgere. Kjempeslitsomt. Så det har jeg ikke gjort på en stund. 
Jeg tror jo EGENTLIG ikke at han kunne tenke seg å være utro mot meg. Sånn når jeg tenker ordentlig over det. Men så tar de andre tankene og følelsene overhånd.

Har du lite andre interesser siden du tar deg tid til det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kunne fått god hjelp hos en psykolog med å sortere gjennom hva som ligger bak en slik sterk sjalusi og hvordan du kan jobbe med å endre det.

Anonymkode: 0d4d8...94c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du lite andre interesser siden du tar deg tid til det?

Ja, har vel egentlig det..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...