Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #1 Skrevet 5. september 2005 Spør også her om hva jeg bør gjøre med sønnen min på 7 som ble stukket av en veps tidligere i dag. Han er litt hoven rundt stikket, og er blek og trøtt. Det er ca. 5 timer siden stikket. Ingen pustevansker. Har gitt ham en allergitablett. Bør jeg ringe legen? Han har blitt stukket før uten at det ble alvorlige følger. Hva gjør legen i tilfelle han må dit?
annic73 Skrevet 5. september 2005 #2 Skrevet 5. september 2005 Hei!! Så lenge han puster og ikke er veldig syk kan du nok ta det med ro Hvis man blir stukket av veps og ikke tåler det så kommer pustevanskene rimelig fort... Ringte legen forrige uke da ett av "mine" barn ble stukket, mange føler seg uvel av vepse/bi stikk, men så lenge man puster er det ingen fare
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #3 Skrevet 5. september 2005 Puh - takk for svar! Han har jo ingen pusteproblemer, han virker bare litt uvel. Så da roer jeg det litt ned en stund. Man blir jo alltid litt bekymret for disse små...
Gjest Yvette Skrevet 5. september 2005 #4 Skrevet 5. september 2005 Fukt en bomullsdott med eddik eller en sukkerbit med eddik og hold mot stikket i minst 5 minutter. Lindrer effektivt og er helt ufarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå