Gå til innhold

Hvor ofte spiser du sukker?

Inemarit

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sukker som i godteri og sjokolade - kanskje 2-3 biter, 1-2 ganger i året. Sukker som i kake eller dessert - kun om jeg får det servert på besøk eller som en del av set menu, slik at jeg må spise det for å være høflig. 

Anonymkode: ec4b6...7f3

Kan jeg spørre hvilken form/vekt du er? Jeg spiser godteri-sukker flere ganger i uka og ønsker å slutte. Men som de sier; har man begynt å spise sukker, så slutter man ikke. 

Jeg innbiller meg at sukkeret gjør meg i dårligere form enn nødvendig tross trening og god gunnfysikk. Siden du spiser så sjeldent hadde det vært interessant å vite. 

Anonymkode: 33c7e...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjennom mat hver dag!

Har vært 40 dager uten sjokolade og andre søtsaker nå..... så lyst på, men måtte ta noen grep for å kvitte meg med koronakiloene.

Anonymkode: 76ae6...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Daglig.

Enten brunost, eller litt syltetøy. Må ha plantebasert melk, mener det er noe sukker der og. 

Bruker litt søtningsmidler i form av Sukrin, men tenker ikke på det som er sunnere alternativ for noe annet enn tennene.

I småbakst (grove pannekaker/vafler) bruker jeg aldri sukker. Strør det aldri over noe eller i te/kaffe.

Drikker aldri sukkerholdig brus, veldig sjeldent juice.

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I maten er det jo hver dag, ja. 

Men ellers kun når det er servert et sted. Har ikke lyst på eller behov for sukkervarer. Godt  å slippe savnet - før småspiste jeg søtt og snacks bortimot hver dag. Koser meg heller med god mat nå 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Jeg la om til lavkarbokosthold for ganske mange år siden, og savner ikke sukker eller søtsaker.  Heller ikke så mye annen stivelse. Det er meg da... alle om seg.

jo da. Jeg finner på rare ting og kjøpte en pakke is fra isbilen. Det var tykt lag sjokolade, så karamell, mer sjokolade og så iskrem.  Smakte litt og rett i søpla, ble kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken form/vekt du er? Jeg spiser godteri-sukker flere ganger i uka og ønsker å slutte. Men som de sier; har man begynt å spise sukker, så slutter man ikke. 

Jeg innbiller meg at sukkeret gjør meg i dårligere form enn nødvendig tross trening og god gunnfysikk. Siden du spiser så sjeldent hadde det vært interessant å vite. 

Anonymkode: 33c7e...82c

God form, veier ca 60 kg på 170cm, 40 år gammel. Aldri hatt noen vondter eller plager, og har generelt mye overskudd. 

Om det har noe med sukker eller ikke aner jeg ikke. Har aldri vært opptatt av dietter eller kostholdsplaner. Spiser tre måltid om dagen, variert. Og lunsj og middag kan være alt fra vegansk, til fisk, til en hamburger. Og tar litt vin, chips og lignende de gangene jeg føler for det. Har rett og slett et uanstrengt forhold til dette med kosthold, og vekt. Men har mulig vært litt heldig i det at jeg ikke liker sukker noe særlig, føler meg tung og uggen om jeg spiser mye kjøtt eller fet mat, og er veldig glad i alt av grønnsaker, og sjømat. 

Anonymkode: ec4b6...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger til grunn at spørsmålet dreier seg om tilsatt sukker, og ikke om det som er naturlig til stede i melk, frukt/bær, osv.

I så fall er det noen få ganger i måneden. I løpet av en måned kan det dreie seg om en kopp kakao på kafe (fortrinnsvis om vinteren, selvfølgelig), et par iskrem fra en lokal italiensk iskremsjappe som lager all isen selv, eller om jeg får servert dessert i et middagsselskap eller på restaurant, eller, som var tilfelle for noen måneder siden, kake i et minnesamvær.

Så det er ikke kjempemye. Og jeg foretrekker det sånn, for jeg blir gjerne uggen i kroppen etter å ha spist tilsatt sukker. Og jeg skjønner faktisk ikke hvordan det er mulig å innta det hver dag (!) uten å føle seg slapp, uopplagt og utilpass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...