AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Hei! Jeg skal ha eksamen i 1P neste uke, og har noen spørsmål (har også sendt mail til Privatistkontoret, men tar visst litt tid å få svar) 😁 Det står i eksamensveiledningen at del 2 ikke kan leveres delvis på papir og delvis digitalt. Hvordan gjør man det da? Fra vgs er jeg vant med å besvare de fleste oppgavene på papir, og kun å besvare oppgaver som krever digital løsning i Word og deretter printe ut - men forstår det slik at vi skal levere digitalt på privatisteksamen. Er det best å skrive inn hele besvarelsen i Word da, og ikke besvare noe på ark? Lurer også på om noen har noen tips når det gjelder skjermbilde av regneark. Når formlene vises, blir gjerne skjermbildet tynt og avlangt, slik at man må zoome veldig inn i Word dokumentet for å kunne lese formlene ordentlig. Bør jeg ta to skjermbilder og lime dem inn ved siden av hverandre for å få vist formlene ordentlig? Hvordan løse dette på en god måte? Takker for innspill 😄 Anonymkode: 5ab51...b5d
stan Skrevet 20. mai 2021 #2 Skrevet 20. mai 2021 Har du eksamen etter ny eller gammel læreplan? Hvis det den nye er det vel et eget digitalt system som benyttes på eksamen. Første gang det brukes i år. Det står litt info om dette hos Udir. Der benytter du ikke Word, men en webside (tror jeg). Selv ikke lærere i 1P vet, siden eksamen i skolen ble avlyst. Ta eventuelt kontakt med skolen der eksamen skal avholdes, de vet mer om den praktiske gjennomføringen. Angående formler i Excel. Det går bra om det blir smalt. Særlig når du leverer digitalt, da kan sensor zoome inn. Pass bare på at kvaliteten på skjermbildene er såpass gode at det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 Tusentakk for svar! Jeg skal ha eksamen etter gammel læreplan. Ser likevel ut som at den skal leveres digitalt, da man ikke kan levere delvis på papir, og vi må levere geogebra og excel oppgaver digitalt? Synes det virker kronglete å føre alt inn i et Word dokument.. Vet du noe om det? Da gjør jeg det sånn angående excel, skal jo levere digitalt også etter gammel læreplan. Takk for hjelpen 😄 Anonymkode: 5ab51...b5d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusentakk for svar! Jeg skal ha eksamen etter gammel læreplan. Ser likevel ut som at den skal leveres digitalt, da man ikke kan levere delvis på papir, og vi må levere geogebra og excel oppgaver digitalt? Synes det virker kronglete å føre alt inn i et Word dokument.. Vet du noe om det? Da gjør jeg det sånn angående excel, skal jo levere digitalt også etter gammel læreplan. Takk for hjelpen 😄 Anonymkode: 5ab51...b5d Jeg hadde 2 P i går, fikk beskjed om st de godtar både papir og digitalt. Håper den opplysninga var riktig! For jeg leverte en oppgave som gir 7 poeng på papir! Anonymkode: 9d3b5...d58
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Jeg skal ha eksamen i 1P neste uke, og har noen spørsmål (har også sendt mail til Privatistkontoret, men tar visst litt tid å få svar) 😁 Det står i eksamensveiledningen at del 2 ikke kan leveres delvis på papir og delvis digitalt. Hvordan gjør man det da? Fra vgs er jeg vant med å besvare de fleste oppgavene på papir, og kun å besvare oppgaver som krever digital løsning i Word og deretter printe ut - men forstår det slik at vi skal levere digitalt på privatisteksamen. Er det best å skrive inn hele besvarelsen i Word da, og ikke besvare noe på ark? Lurer også på om noen har noen tips når det gjelder skjermbilde av regneark. Når formlene vises, blir gjerne skjermbildet tynt og avlangt, slik at man må zoome veldig inn i Word dokumentet for å kunne lese formlene ordentlig. Bør jeg ta to skjermbilder og lime dem inn ved siden av hverandre for å få vist formlene ordentlig? Hvordan løse dette på en god måte? Takker for innspill 😄 Anonymkode: 5ab51...b5d Du kan justere bredden på kolonnene etter du har valgt vis formler. Det gjorde jeg:) Anonymkode: 9d3b5...d58
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde 2 P i går, fikk beskjed om st de godtar både papir og digitalt. Håper den opplysninga var riktig! For jeg leverte en oppgave som gir 7 poeng på papir! Anonymkode: 9d3b5...d58 Når du har fått beskjed om at det er sånn, må det jo nesten bli godkjent! På ndla står det "del 2 kan bestå av en kombinasjon av håndskrift og utskrifter. Del 2 må da skannes til ett PDF dokument som lastes opp i PGS av skolen. Kandidatene kan ikke levere Del 2 delvis på papir og delvis digitalt". Er også dette jeg har fått beskjed om på Privatistkontoret, at det er å foretrekke at jeg samler hele del 2 i tekstbehandlingsprogram. Synes for øvrig at det er veldig tidskrevende å føre alt i Word kontra på papir. Det tar meg mye lenger tid å lage brøker, formler osv i Word. Noen tips til dette? Førte du resten av del 2 i Word? Anonymkode: 5ab51...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå