AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1 Skrevet 20. mai 2021 Kjæresten min har endelig fridd til meg! Vi har vært sammen i 5 år, så jeg føler at det var på god tid. Kjæresten min stelte godt med meg, skjenka meg champagne og god dessert som han hadde laget selv. Men da han begynte å snakke om ringene "satte jeg druen i halsen". Han vil nemlig at vi skal ha gifteringer med sporingsmekanisme, altså sånn at vi alltid vet hvor den andre er. Jeg har ikke tenkt å gjøre noe galt, men jeg får litt klump i magen likevel. Er dette innafor? Hadde du likt det hvis din kjæreste foreslo det? Anonymkode: 6f3c1...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 miSs. skrev (5 minutter siden): Kontrollfreak psykopat kalles sånne som han. Han er veldig snill og kontrollert til vanlig altså, det var bare at jeg reagerte veldig sterkt på det med ringene. Jeg synes det er litt ekkelt at han vil vite hvor jeg er hele tiden. Jeg har ikke alltid hatt like "rent mel i posen" jeg heller, det skal sies, men jeg har blitt et mye bedre menneske de siste årene og vil ikke gjøre ham noe vondt igjen. Anonymkode: 6f3c1...af2
Tulling Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg har blitt et mye bedre menneske de siste årene og vil ikke gjøre ham noe vondt igjen. Anonymkode: 6f3c1...af2 Han er ikke over det. 6
miSs. Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han er veldig snill og kontrollert til vanlig altså, det var bare at jeg reagerte veldig sterkt på det med ringene. Jeg synes det er litt ekkelt at han vil vite hvor jeg er hele tiden. Jeg har ikke alltid hatt like "rent mel i posen" jeg heller, det skal sies, men jeg har blitt et mye bedre menneske de siste årene og vil ikke gjøre ham noe vondt igjen. Anonymkode: 6f3c1...af2 Da stoler han nok ikke på deg... 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 Tulling skrev (2 minutter siden): Han er ikke over det. Men er det likevel riktig at han skal spore meg med gifteringen? Jeg trodde at ekteskap skulle handle om tillit og kjærlighet. Det kjennes ut som at jeg holder på å bli gal. Alle har en fortid, det har han også, men med ekteskapet føler jeg at man legger den bak seg og tar fatt på livet sammen. Anonymkode: 6f3c1...af2 1
Frøkensina Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Altså du har ikke vært til å stole på og han vil ha fullstendig overvåking av deg. Høres ikke ut som en god oppskrift på et begynnende ekteskap akkurat. Skal dere komme dere gjennom dette må dere jobbe mye med forholdet og tilliten slik at begge er til å stole på og faktisk stoler på hverandre helt uten overvåking og lignende. 6
Tulling Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det likevel riktig at han skal spore meg med gifteringen? Jeg trodde at ekteskap skulle handle om tillit og kjærlighet. Det kjennes ut som at jeg holder på å bli gal. Alle har en fortid, det har han også, men med ekteskapet føler jeg at man legger den bak seg og tar fatt på livet sammen. Anonymkode: 6f3c1...af2 Er helt enig med deg, personlig hadde det vært UAKTUELT å gifte seg med en som ikke stoler på en. Hvis dere ikke kommer dere forbi det som har vært, blir det aldri bra. Jeg ser andre antar kontrollerende. Ja slik adferd er det, men om det er fordi det er noe feil med han, eller om han bare er usikker kan ikke vi vite. Det høres jo ut som at dere har hatt trøbbel. Er dere SIKKER på at dere EGENTLIG passer sammen ? Bare fordi man har fine stunder, og tiltrekkningen er der, betyr ikke at det er den rette å gifte seg med. Fortiden blir ikke magisk borte bare fordi dere får ring på fingeren. Det eneste det gjør er å komplisere livene deres ytterliggere hvis ikke tilliten er der. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #9 Skrevet 20. mai 2021 Frøkensina skrev (2 minutter siden): Altså du har ikke vært til å stole på og han vil ha fullstendig overvåking av deg. Høres ikke ut som en god oppskrift på et begynnende ekteskap akkurat. Skal dere komme dere gjennom dette må dere jobbe mye med forholdet og tilliten slik at begge er til å stole på og faktisk stoler på hverandre helt uten overvåking og lignende. Det var galt det jeg gjorde, jeg har beklaget meg mange ganger tusen og enda flere ganger, og han sier at han har tilgitt det for lengst, men tror ham ikke. Det du sier er at vi burde vente med å gifte oss til vi har alt på "det rene"? Tror du at han kan tilgi meg noen gang, eller er jeg nødt til å la meg overvåkes hvis jeg velger å gifte meg? Anonymkode: 6f3c1...af2
Tulling Skrevet 20. mai 2021 #10 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var galt det jeg gjorde, jeg har beklaget meg mange ganger tusen og enda flere ganger, og han sier at han har tilgitt det for lengst, men tror ham ikke. Det du sier er at vi burde vente med å gifte oss til vi har alt på "det rene"? Tror du at han kan tilgi meg noen gang, eller er jeg nødt til å la meg overvåkes hvis jeg velger å gifte meg? Anonymkode: 6f3c1...af2 Du velger hvordan du blir behandlet. Hvis han behandler deg på en måte du ikke kan tolere. Gifte seg ? Virkelig ? Om han er "syk" er umulig å vite. Men det er sykelig å ha ett sånn kontrollbehov over partneren sin. 1
Frøkensina Skrevet 20. mai 2021 #11 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var galt det jeg gjorde, jeg har beklaget meg mange ganger tusen og enda flere ganger, og han sier at han har tilgitt det for lengst, men tror ham ikke. Det du sier er at vi burde vente med å gifte oss til vi har alt på "det rene"? Tror du at han kan tilgi meg noen gang, eller er jeg nødt til å la meg overvåkes hvis jeg velger å gifte meg? Anonymkode: 6f3c1...af2 Tillit og tilgivelse er litt ulike ting. Men jeg synes ingen forhold (ikke bare ekteskap) skal bygges på mistillit det kan skade deg mye, han også. I en sånn situasjon kan det bli verre å gifte seg med alt det fører med seg. Kanskje dere ikke passer sammen slik som brukeren over her sier. Enten er det mulig for dere å komme dere gjennom mistilliten sammen, eller så burde du faktisk gjøre det slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #12 Skrevet 20. mai 2021 Tulling skrev (2 minutter siden): Er helt enig med deg, personlig hadde det vært UAKTUELT å gifte seg med en som ikke stoler på en. Hvis dere ikke kommer dere forbi det som har vært, blir det aldri bra. Jeg ser andre antar kontrollerende. Ja slik adferd er det, men om det er fordi det er noe feil med han, eller om han bare er usikker kan ikke vi vite. Det høres jo ut som at dere har hatt trøbbel. Er dere SIKKER på at dere EGENTLIG passer sammen ? Bare fordi man har fine stunder, og tiltrekkningen er der, betyr ikke at det er den rette å gifte seg med. Fortiden blir ikke magisk borte bare fordi dere får ring på fingeren. Det eneste det gjør er å komplisere livene deres ytterliggere hvis ikke tilliten er der. Faen. Jeg tror du har rett.. Kanskje jeg må finne meg en fyr og starte fra scratch med blanke ark. Jeg har det jo fint med mannen i mitt liv, men det å måtte gjennomgå resten av livet overvåket, jeg vet ikke om jeg kan klare det. Faen. Kjærligheten er ubarmhjertig. Du har rett, det kommer ikke til å bli en magisk fornyelse bare fordi vi får ring på fingeren. Jeg trodde lenge at han var mannen for meg, men jeg klarer ikke å legge det med ringen i fra meg. Jeg må ta noen runder med meg selv for å tenke. Faen. Anonymkode: 6f3c1...af2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #13 Skrevet 20. mai 2021 Jeg og mannen har alltid på sporing på telefon. Handler ikke om mangel på tillit her. Om jeg er ute alene så liker mannen å vite at alt er bra og om det eventuelt skulle skje noe med meg så vet han hvor jeg er/var. Jeg pleier mest å bruke det for å se hvor nærme mannen er når han er på vei hjem etter jobb, så jeg kan time middagen perfekt til han kommer hjem Men klart, om motivasjonen til å ha sporing er fordi du har vært utro eller brutt tilliten på andre måter før, så er dette noe dere burde jobbe med før dere blir gift. Anonymkode: 03a5a...898 5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #14 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Faen. Jeg tror du har rett.. Kanskje jeg må finne meg en fyr og starte fra scratch med blanke ark. Jeg har det jo fint med mannen i mitt liv, men det å måtte gjennomgå resten av livet overvåket, jeg vet ikke om jeg kan klare det. Faen. Kjærligheten er ubarmhjertig. Du har rett, det kommer ikke til å bli en magisk fornyelse bare fordi vi får ring på fingeren. Jeg trodde lenge at han var mannen for meg, men jeg klarer ikke å legge det med ringen i fra meg. Jeg må ta noen runder med meg selv for å tenke. Faen. Anonymkode: 6f3c1...af2 Ville investert i noen timer parterapi hvis du velger å fortsette sammen med han Høres ut som om han er utrygg på deg. Man kan nok gjenoppbygge tillit men det krever jo arbeid fra begge parter, kanskje lettere om dere får litt hjelp? Skjønner at han har behov for kontroll hvis du tidligere har sviktet han, men konstant overvåking hjelper han nok egentlig ikke så mye som han tror. Anonymkode: 06953...64d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #15 Skrevet 20. mai 2021 Hørtes mere ut som et hundebånd enn giftering👀 Anonymkode: fe08d...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #16 Skrevet 20. mai 2021 Sorry, men den teknologien finnes ikke som selvstendig enhet. Anonymkode: 4e494...586 2
Gjest Skogsalv Skrevet 20. mai 2021 #17 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sorry, men den teknologien finnes ikke som selvstendig enhet. Anonymkode: 4e494...586 Jeg har heller aldri hørt om slike ringer,,,men så jeg er lite bevandret i teknlogi. Uansett et strålende nisjeprodukt.🤪
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #18 Skrevet 20. mai 2021 Dette er det verste jeg har hørt. Et frieri til en verden med fotlenker? Jeg hadde avsluttet forholdet pronto. Anonymkode: c91e9...829
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #19 Skrevet 20. mai 2021 Vi har sporing på telefon. Det finnes ikke løsninger med ring og lignende, vi har undersøkt Ingen sjalusi eller manglende tillit her, vi er ganske kjedelige personer etter 18 år sammen. Men vi er begge glad i langturer i skogen, og jeg er en del alene på jobbreise, så er en trygghet å kunne sjekke hvor den andre er. Vi bruker den også om vi er på storbytur sammen, men går litt hver for oss på shopping. Om det hadde vært presentert slik du skriver her ville jeg imidlertid klikket i vinkel - at det skal henge sammen med frieri og giftemål. Anonymkode: b5568...316
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #20 Skrevet 20. mai 2021 Har aldri hørt om ringer med sporing, så det tror jeg ikke finnes (?) Samtidig så betyr jo dette at mannen din ikke stoler på deg, og da bør dere heller ikke gifte dere. Selv hadde jeg ikke brydd meg om å bli sporet av mannen min, men vi stoler på hverandre så spørsmålet har selvsagt heller ikke kommet opp. Men dersom min mann hadde ønsket noe slikt så hadde det jo betydd at han ikke stoler på meg, og da hadde vi hatt et problem. Anonymkode: f808f...cd4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå