AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Min eks var helt umulig å forholde seg til, han vrei på det som var sagt og avtalt, han "glemte" ting og tang vi hadde snakket om, eller han beskyldte meg for å glemme og gjøre meg vanskelig. Samtidig er/var han veldig dominerende og snakket høyere og høyere om jeg ikke gikk med på hans ting, han avbrøt og la på. Han var så "på" at jeg ble helt satt ut og klarte til slutt å ikke holde tråden når vi snakket. Så en dag ga jeg beskjed om at fra da av skulle all kommunikasjon foregå skriftlig, om han ringte, svarte jeg ikke, men skrev en mld om at han måtte sende en mld. Skulle vi snakke, skulle det være helt akutt. I dag kan vi snakke på telefonen, men det kommer an på humøret hans, og tema. Hvordan er dette dumt? Hvordan hadde det vært bedre om han fullstendig overkjøre meg og dominerte hele greien? Skulle jeg bare bøyd av og lagt meg flat for han og hans meninger og bestemmelser? Anonymkode: 4a9f1...996 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Hvem sier at dette er dumt? De fleste jeg kjenner som har barn med håpløse mennesker har løst det på denne måten. Anonymkode: 38a1f...105 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #3 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvem sier at dette er dumt? De fleste jeg kjenner som har barn med håpløse mennesker har løst det på denne måten. Anonymkode: 38a1f...105 Jeg leste det gjentatte ganger i en annen tråd, og undret meg over det. Anonymkode: 4a9f1...996 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #4 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvem sier at dette er dumt? De fleste jeg kjenner som har barn med håpløse mennesker har løst det på denne måten. Anonymkode: 38a1f...105 Det er fra en annen tråd der mor vil bare kommunisere på SMS for dokumentasjon, der far har insistert på mer samvær enn mor og FVK mener far kan takle. Moren i tråden får kritikk for sabotasje, at hun er helt vrang, at hun ikke vil barnets beste.... osv.... Anonymkode: 1ac20...f97 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #5 Skrevet 20. mai 2021 Jeg tar alltid kommunikasjonen med barnets far på sms, syns det er greit å ha alt skriftlig. Anonymkode: 3fc49...b74
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #6 Skrevet 20. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tar alltid kommunikasjonen med barnets far på sms, syns det er greit å ha alt skriftlig. Anonymkode: 3fc49...b74 Jeg og. Fvk var motstandere av det, og mente det var en dårlig løsning. Veldig lett for utenforstående å mene noe, når man selv ikke har erfaring med situasjonen. Største problemet «vi» hadde, var at far glemte alt som ble avtalt muntlig, og flere ganger benektet at han hadde sagt ting. Problematikken forsvant etter at ting ble nedskrevet. Vi har ingen problemer med å snakke om barna over telefon, men alt av avtaler skal sendes på sms. Anonymkode: 64b4f...daa 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #7 Skrevet 20. mai 2021 Jeg har inntrykk av at det er vanlig å kommunisere på sms eller epost for mange skilte par, ikke bare de med høyt konfliktnivå. For det første fordi det fjerner spontane reaksjoner og en del emosjonelle utbrudd, for det andre fordi det er greiere for å huske hva som ble sagt. Sekundært ser jeg at mye av telefonsamtalene ebber ut når en eller begge har fått nye partnere - da er man mindre tilgjengelig, og vil ikke ha ekskone/eksmann på linjen mens man sitter i en romantisk middag. Det er klart at dersom dette handler om å bygge dokumentasjon i en eventuell sak, så er det ikke alle som er overbegeistret for det. Det er slitsomt å måtte vekte sine ord hele tiden, eller sitte med følelsen av at det 'lagres' feilgrep eller t.o.m. egges til feil fra andre siden. Noen mødre har tydelig denne linjen, og de kan vel heller ikke forvente at det mottas veldig godt, uavhengig av hvor håpløs de synes mannen er. (I vårt tilfelle er det forøvrig mor som er emosjonell og kjefter på telefon, selv om hun flere ganger har sagt at hun foretrekker sms og mail for å ha minst mulig kontakt. Det betyr som regel bare skriftlig, helt til hun har en dårlig dag og vil ha en utblåsning). Anonymkode: 15f55...252
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #8 Skrevet 20. mai 2021 Jeg passer på å ha alt skriftlig med alle som vrir og vender på ting. Det samme med f eks tverre kolleger som legger alt ansvar over på deg og skal ta æren for alt - ha alle avtaler skriftlig. Anonymkode: 4f9f3...2ea
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #9 Skrevet 24. mai 2021 Støtter de andre her. SMS er en gudegave. Jeg og eksen klarte ikke å kommunisere og da ble dette den beste løsningen. Det er nemlig ikke opp til den enkelte å avgjøre at kommunikasjonen med eksen skal bli fantastisk og at samarbeidet skal bli perfekt. It takes 2. Anonymkode: 38c17...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå