Gå til innhold

Venninne sa hun ikke hadde dusjet på 5 dager, dro på shopping og hun prøvde klær i butikker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei syns dette er helt forferdelig, hun fortalte meg ikke først etterpå at hun ikke har dusjet på 5 dager!!! 5 dager!!!

Skjønner ikke helt hvorfor hun fortalte meg det. Hun har ikke hele tiden sosiale antenner. Skjønner bare ikke helt hva jeg burde gjøre. Ringe butikkene? 

Jeg grøsser innvendig når jeg vet at hun har prøvd klær og hengt de tilbake i klesbutikker. De må lukte helt grusomt. 

Til dere som sier jeg burde ha luktet det, har ikke hatt smak eller luktesans på 4 år. Mistet den i en ulykke med hest da den sparket meg i ansiktet. 

Anonymkode: c3d18...117

AnonymBruker
Skrevet

Syns iværtfall det ikke er greit. Er gutt, men har antenner nok til å ikke prøve klær i butikk om jeg lukter eller ikke har dusjet på en stund 

Anonymkode: fc8ff...e34

• Liker 11
Skrevet

Ikke vits i å overdramatisere. På sykehjem får de dusje ofte bare en gang hver 14.dag.  Kan hende hun har vasket seg men ikke dusjet. 

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker nye klær før bruk uansett. Ser ikke problemet. Pass på din egen hygiene. 

Anonymkode: 7f240...a27

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det finnes andre måter å bli ren på enn å dusje. Det kan gå mange dager mellom hver gang jeg dusjer også. Jeg vasker meg i armhulene og skifter underklær hver dag. Jeg har aldri fått noen kommentarer på at jeg lukter. Og det hadde jeg fått beskjed om hvis jeg gjorde. Har en homofil svoger som hadde sagt det til meg tvert.

Anonymkode: 3b363...30b

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Alle vasker vel alt nytt de kjøper uansett, dette spiller da ingen rolle. Ro deg ned du, du skal i alle fall ikke ringe butikkene! Da tror de vel du er problemet, ikke venninnen din.

Anonymkode: 0a98a...8d6

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må jo helt ærlig likevel si det er bittelitt ekkelt. Så går man etterpå å prøver de samme klæra..

Men det er nok ikke så mye du kan gjøre med det likevel 🤷‍♀️ Hun er garantert ikke den eneste.. 

Anonymkode: b515f...180

• Liker 8
Skrevet

Det at hun ikke har dusjet på 5 dager og likevel prøvd klær i butikken er ingenting i forhold til annet butikkansatte må gå gjennom. Det er derfor man skal legge fra seg prøvd klær på et stativ i prøveavdelingen slik at ansatte kan gå gjennom de. Istede for å legge de rett på plass selv. 

Så det å ringe butikkene er ingen hensikt. Dette vet de fra før av og er jo en grunn til at man skal henge prøvd klær i prøveavdelingen ;)

Men ja, det er drit ekkelt. Et lite tips: Man vet som regel hvilken størrelse man trenger i klær. Kjøp det. også vasker du det før du bruker det 😄 Er det for lite så selg det på tise. Men vet man størrelser og er flink til å se med øya om det passer, så passer det som regel 😄 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Traktorlesba96 said:

Det at hun ikke har dusjet på 5 dager og likevel prøvd klær i butikken er ingenting i forhold til annet butikkansatte må gå gjennom. Det er derfor man skal legge fra seg prøvd klær på et stativ i prøveavdelingen slik at ansatte kan gå gjennom de. Istede for å legge de rett på plass selv. 

Så det å ringe butikkene er ingen hensikt. Dette vet de fra før av og er jo en grunn til at man skal henge prøvd klær i prøveavdelingen ;)

Men ja, det er drit ekkelt. Et lite tips: Man vet som regel hvilken størrelse man trenger i klær. Kjøp det. også vasker du det før du bruker det 😄 Er det for lite så selg det på tise. Men vet man størrelser og er flink til å se med øya om det passer, så passer det som regel 😄 

Skjønner at du har en annen kropp enn meg.  Jeg varierer mellom S og XL, selv i samme merker 

Anonymkode: d1882...ada

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner at du har en annen kropp enn meg.  Jeg varierer mellom S og XL, selv i samme merker 

Den kommentaren der har ingenting med noe å gjøre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Altså, det finnes andre måter å bli ren på enn å dusje. Det kan gå mange dager mellom hver gang jeg dusjer også. Jeg vasker meg i armhulene og skifter underklær hver dag. Jeg har aldri fått noen kommentarer på at jeg lukter. Og det hadde jeg fått beskjed om hvis jeg gjorde. Har en homofil svoger som hadde sagt det til meg tvert.

Anonymkode: 3b363...30b

Æsj din skitne menneske. Tåler du ikke vann eller siden du ikke har dusja på mange dager. Andre syns du lukter sikkert vondt men tør kanskje ikke å si det til deg. 
Gå å dusj du dør ikke.

Anonymkode: 08509...aae

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint å vaske seg å være ren uten å dusje. 5 dager hender det jeg går og. 

Anonymkode: b978b...605

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ser vel forskjell på S og XL?

du ser vel sånn ca hva som passer kroppen din? 

Anonymkode: 27994...0e9

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg vasker nye klær før bruk uansett. Ser ikke problemet. Pass på din egen hygiene. 

Anonymkode: 7f240...a27

Prøver du de før du vasker dem? Synes det var lite hyggelig, jobber i klesbutikk. Ikke gøy om det blir svette/ vondt lukt i klærne våre. 

Annonse
Gjest laPistola
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (5 timer siden):

Stativ i prøveavdelingen ? Hva slags butikk jobbet du på 😅 veldig glad de fleste kunder tar med klær ut av prøverommet . det tipset med og kjøpe uprøvd, vaske og selge på Tise hørtes dyrt ut. En varierer i str utifra merke og passform, og det er ikke alt en kler selvom det ser fint ut på henger/ prøvedukker. 

Skrevet
Anonyminist skrev (Akkurat nå):

Stativ i prøveavdelingen ? Hva slags butikk jobbet du på 😅 veldig glad de fleste kunder tar med klær ut av prøverommet . det tipset med og kjøpe uprøvd, vaske og selge på Tise hørtes dyrt ut. En varierer i str utifra merke og passform, og det er ikke alt en kler selvom det ser fint ut på henger/ prøvedukker. 

Har ikke jobbet på klesbutikk selv, men kjenner folk som gjør det. Det er stativ i prøveroms avdelingen i de aller fleste klesbutikker jeg har vært på 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd myyye klær opp igjennom årenes løp og har aldri reagert på at det lukter svette av klærne. Kjemikalier derimot har jeg kjent mange ganger.

Jeg vasker alle klærne jeg kjøper før bruk, og det skal ekstremt mye til å få noe livsfarlige sykdommer av andres svette i klær.

Anonymkode: d1ad2...d50

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Går helt fint å vaske seg å være ren uten å dusje. 5 dager hender det jeg går og. 

Anonymkode: b978b...605

Du svetter hele tiden og tenk hvor mye svette det stinker av deg. Hvis du syns du er ren når du ikke dusjer på 5 dager så lurer jeg på hvor skitten du har det hjemme hos deg. Man er ikke ren før man har dusjet seg! Det oser sikkert svette og lukt av deg men du merker det ikke. 

Anonymkode: 08509...aae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Greia med venninnen min er at hun ikke bryr seg. Vi har kjent hverandre i ganske mange år, og etterhvert som hun skjønte at jeg ikke greide å lukte lenger etter ulykken, gidder hun ikke dusje før vi går ut ilag. 

Når vi går forbi andre mennesker så ser jeg se sikrer grimaser osv. 

Anonymkode: c3d18...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...