AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #1 Skrevet 19. mai 2021 Har i det siste blitt plaget av unger som ringer på og stikker av. Relativ vanlig barnestrek. Jeg har tydeligvis gitt dem oppmerksomhet, da jeg åpner døra og sjekker hvem det er. Jeg ser barna, men har ikke tatt dem på fersken. Vurderer å avmontere ringeklokka, men vet ikke hvordan jeg fikser dette. Hvordan bør man reagere når barn som ringer på dørklokka og stikker av? Hittil har jeg åpnet døra, i tilfelle det skal være noen andre. Bor i leilighet. Anonymkode: 78e21...04c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #2 Skrevet 19. mai 2021 Åpne og lukke den igjen, ferdig med det. Ikke begynn å kjefte eller gjøre noe ut av det, da fortsetter de. Anonymkode: 7106e...4a3 9
Sacramone Skrevet 19. mai 2021 #3 Skrevet 19. mai 2021 Åpne første gang. Lukke igjen og ignorer. Dette er barnestreker, og jeg husker selv hvor gøy det var med de som ble sure 😉 16
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #4 Skrevet 19. mai 2021 Ikke konfronter dem hvis du greier å ferske dem ihvertfall. 😅 En venn av meg pleide å kjefte og løpe etter unger som ringte på og stakk av og det synes ungene var så spennende at han var plaget med dem i evigheter. Det skal gå an å slå av ringeklokka med en bryter eller ved å ta ut batteri eller noe, men det spørs vel hvilken type ringeklokke du har. Anonymkode: 38ab7...9f3 7
Hannah80 Skrevet 19. mai 2021 #5 Skrevet 19. mai 2021 Ignorerer det. Selv så gjorde vi dette ofte, da jeg var liten. Knallgøy😁😁 8
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #6 Skrevet 19. mai 2021 Dess sintere de som åpner blir, dess morsommere synes barna det er. Vi kikker alltid ut vinduet først for å se om det er noen før vi vurderer å åpne. Vi vet at det bor masse barn i gata. Er det noen som virkelig vil ha tak i oss, så kan de ringe på en gang til. Synes de som tar ringe på/stikke av så seriøst at de huker tak i unger, løper etter de (fordi de har kamera og kan se) og drar med seg ungene hjem til foreldrene har litt for store problemer.... Jeg oppfordrer mine barn til å ikke gjøre det, men jeg forstår at unger synes det er gøy (husker selv hvor spennende det var å ringe på hos de som ble sure....) I disse pandemitider - hvor mye spennende har unger egentlig å gjøre når så mye har vært stengt. Anonymkode: cfaa0...511 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #7 Skrevet 19. mai 2021 Skjønner ikke at folk lar seg hisse opp av slikt 😄 I så fall er de på riktig adresse. Anonymkode: ef41c...032 9
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #8 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke konfronter dem hvis du greier å ferske dem ihvertfall. 😅 En venn av meg pleide å kjefte og løpe etter unger som ringte på og stakk av og det synes ungene var så spennende at han var plaget med dem i evigheter. Det skal gå an å slå av ringeklokka med en bryter eller ved å ta ut batteri eller noe, men det spørs vel hvilken type ringeklokke du har. Anonymkode: 38ab7...9f3 Det er veldig irriterende når de ringer en gang i uka. Jeg får ikke besøk i disse coronatider, men sitter på hjemmekontor. Da tenker jeg å avmontere ringeklokka, men vet ikke hvordan. Anonymkode: 78e21...04c 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #9 Skrevet 19. mai 2021 Glemte dette. Har noen jeg kjenner som skrev ut bilder av noen av de som ringte på og stakk av og hengte de opp utenfor døren..... Det kom ikke like mange tilbake dit..... Anonymkode: cfaa0...511 6
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #11 Skrevet 19. mai 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Ignorerer det. Selv så gjorde vi dette ofte, da jeg var liten. Knallgøy😁😁 Jeg har selv tenkt å ignorere det, men i dag ble jeg vekket av at de ringte på flere ganger. Jeg var veldig trøtt og sliten, ble forbanna da jeg åpnet døra. Jeg så hvem det var, men orket ikke å gi dem mer oppmerksomhet. Om de hadde ringt 1 gang i halvåret, da hadde jeg ikke brydd meg. Trenger jeg elektriker for å koble av ringeklokka, bor i nyere leilighet fra 2010. Anonymkode: 78e21...04c 2
Hannah80 Skrevet 19. mai 2021 #12 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke at folk lar seg hisse opp av slikt 😄 I så fall er de på riktig adresse. Anonymkode: ef41c...032 🤭🤭🤭
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #13 Skrevet 19. mai 2021 Sesao skrev (2 minutter siden): Vi løste det med å fjerne ringeklokken.😄 Hvordan gjorde du det? Anonymkode: 78e21...04c
Duff Skrevet 19. mai 2021 #14 Skrevet 19. mai 2021 Hos oss er det en bryter til ringeklokka inni sikringsskapet. Bare å vri så er den av. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #15 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veldig irriterende når de ringer en gang i uka. Jeg får ikke besøk i disse coronatider, men sitter på hjemmekontor. Da tenker jeg å avmontere ringeklokka, men vet ikke hvordan. Anonymkode: 78e21...04c Vi har en boks på veggen i gangen der vi kan slå ringeklokka av og på, har du noe sånt? Anonymkode: 38ab7...9f3
altflyter Skrevet 19. mai 2021 #16 Skrevet 19. mai 2021 Ungene i nabolaget gjør det her og. Jeg pleier å åpne døren og småkjefte litt. Håper å ta dem på fersken en dag 😂 De storkoser seg og det er uskyldig moro. Jeg kjefter fordi jeg vet de syntes det er gøy (og da ringer de heller på hos meg enn hos naboen som har små barn) Jeg er bare glad unger fortsatt leker ute og gjør uskyldige rampestreker. hvis det er en varm dag i sommer så skal jeg overraske dem med vanpistol.... nope. Jeg blir nok aldri voksen 👀 20
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #17 Skrevet 19. mai 2021 Skrur av sikringen til ringeklokka. Skrur den på igjen senere på kvelden. Anonymkode: 70e13...fad
Sesao Skrevet 19. mai 2021 #18 Skrevet 19. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan gjorde du det? Anonymkode: 78e21...04c Vi skrudde vår ned👌 Her er link til hvordan man kobler opp en ringeklokke. Da kan du jo.se hva som skal til for å koble fra🙂 https://www.sikkerheten-selv.no/blogg/ringeklokker/hvordan-koble-ringeklokke/
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #19 Skrevet 19. mai 2021 Jeg er hu som løp etter og brukte søt hund mot samvittigheten deres 🤣 sa de skremte hunden. De slutta da heldigvis 🤷🏼♀️ Anonymkode: 28dc8...d83 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2021 #20 Skrevet 19. mai 2021 Duff skrev (7 minutter siden): Hos oss er det en bryter til ringeklokka inni sikringsskapet. Bare å vri så er den av. Jeg har også det i sikringsskapet, men jeg kan ikke bare slå av ringeklokka. Det er problemet. Anonymkode: 78e21...04c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå